Oslo d.23/02-2011 sammen med Vidar og TK Dahl

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Onsdag d.23/02-2011 var Vidar,TK Dahl og jeg på Oslo og spotte, ble jo til en veldig spennende dag både hva angår fly, elger, og koselig timer sammen med to andre likesinnede fly tullinger som meg :) senere den kvelden var vi til møte på Flymuseet, for meg var dette møte veldig inspirende, og masse info om UK og aviation kom frem den kvelden, men nu til bildene, jeg har prøvet at vise andre bilder enn Vidar og TK, da vi alle 3 jo har de samme fly på brikken fra den dagen, Tekst er over bildene.

Air Belin, dagens første på brikken, da vi stod på vollen, TK kom i sin Ford excursion, så å komme opp på vollen var "nesten" ikke noe problem, ihvertfall ikke når 4 hjulsdriften fungerer. På det tidspunkt snødde det rimelig mye, og det ses på kvaliteten av første bilde.
_Img_9297_PS_1024_COPY.jpg

LN-NOP, denne hadde jeg ikke fra før, så det var perfekt timing at den dukket opp.
_Img_9306_PS_1024_COPY.jpg

Ett av de normale fly som kommer flere gange pr dag, så ikke noe spesiellt
_Img_9338_PS_1024_COPY.jpg

Korean flytter litt snø på vei ut til Take Off.
_Img_9365_ps_1024_COPY.jpg

Sånt ser der ut bak Korean når turtallet stiger kraftigt.
_Img_9406_PS_1024_COPY.jpg

LN-SOV fin lille bizjet.
_Img_9427_PS_1024_COPY.jpg

Første gang jeg noensinne ha fått PIA på brikken, så dette var en av dagens plusser.
_Img_9471_PS_1024_COPY.jpg

Nummer 6000 bygget.
_Img_9507_PS_1024_COPY.jpg

den omtalte Spartan, kom som dagens overraskelse
_Img_9591_PS_1024_COPY.jpg

Ett bilde av min familie, ifølge Vidar og TK skulle dette være noe av min familie, men ser ikke helt sammenlikningen.
_Img_9632_PS_1024_COPY.jpg

Mens Vidar og TK var opptatt med at ta bilder av meg og elgene, glemte de helt at sjekke hva som kom in for landing, og da mistet de jo denne, til stor fortvilelse for de 2 etterpå.
_Img_9651_PS_1024_COPY.jpg

Og nu ett bilde som viser spottere anno 2011, en helt ny rase som kalles "Komfort Spottere", første individ av denne type er at se på neste bilde, mens Vidar og jeg stod ute i kulda og frøs både baller og annet av, sitter Komfort spotteren inne i varmen og tar bildene sine, men nu skal vi jo være greie med hverandre, TK er en kanon person, men må ertes litt, og takker da TK for at vi fikk lov at sitte på opp på vollen.
_Img_9556_PS_1024_COPY.jpg

Det var mitt bidrag fra den onsdagen på vollen, Takker Vidar og TK for en god dag, håper ikke det blir den siste :)

MVH Torben

Nå syntes jeg at du hadde finere bilder enn du har hatt på lenge.
Hjelper å komme seg ut en tur.
Bra jobbet,Torben!

Hehe,du burde jo være stolt av at vi prioriterte bilder av deg og elgene
i stedet for LN-DYJ som ingen av oss hadde fra før,men bilde av en
danske fikk vi jo uansett,hehe!

Vidar

Nå syntes jeg at du hadde finere bilder enn du har hatt på lenge.
Hjelper å komme seg ut en tur.
Bra jobbet,Torben!

Hehe,du burde jo være stolt av at vi prioriterte bilder av deg og elgene
i stedet for LN-DYJ som ingen av oss hadde fra før,men bilde av en
danske fikk vi jo uansett,hehe!

Vidar

takker :)
Syns faktisk også at jeg fikk noen greie bilder, når man tenker på at jeg var i uvant miljø, altså ute i minus grader :lol:

Ja de danske er ikke til at komme utenom, de er jo overalt, hehe, farligt med flere båter som transportere disse båtflyktninge direkte inn i landet :colgate:
men syns nu det er deilig å være dansk i Norge :) nu varer det jo ikke så mange år før jeg får norsk statsborgerskap

Kjempe fin vinkel på -DYJ, like før de trekker, den likte jeg!!

Ja må egentlig inrømme at det bilde bare var flaks, jeg var travlt opptatt med at få nærbilder av elgene, da jeg pludselig så ett fly komme inn for landing, så ikke hvilket fly det var, bare snudde meg runt og tok ett enkelt bilde, og så tilbake for at ta bilder av elgene, det var først etterpå at Vidar og TK begynte å klage på at de ikke fikk bilde av den, at jeg fant ut av det var den "nye" dansken på halen :)

Torben

Back