OSL: Taxisjåførene hånlo og nektet å kjøre

Re: OSL: Taxisjåførene hånlo og nektet å kjøre

Opplevde selv høylytte protester da vi som tre mann ikke gadd vente 15 min på shuttlebuss til Quality og ville ta taxi. Samtalen gikk omtrent slik:
"Det er jo så kort, ta shuttlebuss, den kommer om 15 min"
"Nei, vi vil ta taxi"
"Jamen det blir dyrt. Ta shuttlebuss, det er billigere"
"Det går fint, vi vil ta taxi"
"Nei, seriøst, det blir 300kr. Shuttlebuss er billigere"
"Shuttle koster mye mindre!"
"Shuttlebuss kommer om ti min, dette her blir dritdyrt for dere!"
Ikke sa han ha det en gang heller når vi gikk ut etter endt tur :)

Opplevde selv høylytte protester da vi som tre mann ikke gadd vente 15 min på shuttlebuss til Quality og ville ta taxi. Samtalen gikk omtrent slik:

Ikke sa han ha det en gang heller når vi gikk ut etter endt tur :)

Shuttlebuss koster 70 per mann, taxi 30 kroner mer. Var da ikke SÅ voldsom forskjell?

(Jeg mener selvsagt at begge er heftig overpriset i forhold til lokalbussem som koster 36, men)

Shuttlebuss koster 70 per mann, taxi 30 kroner mer. Var da ikke SÅ voldsom forskjell?

(Jeg mener selvsagt at begge er heftig overpriset i forhold til lokalbussem som koster 36, men)

Tatt i betraktning at de fleste flyplasshoteller med respekt for seg selv har gratis shuttle ...

Neida. Bare drøye 40 prosent.

Som også var en av hovedgrunnene til at taxi var foretrukket transportmiddel (selv om kvitteringen ble lagt til på reiseregning uansett), men det var ifølge herr sjåfør en ikke ubetydelig sum denne 90-lappen...

Jeg kjørte drosje i Trondheim i 5 år.
Tok korte og lange turer med et smil.
En tur gikk til Nord-Norge, lang dag.
Nekter dem turer bør de få svi..

Back