OSL-SVO-OSL med Aeroflot

Fin lille tripreport med interessante billeder.

Har et kort øjeblik overvejet at flyve CPH-SVO-PEK//HKG-SVO-CPH med SU, da de er klart billigst med DKK 3300, men ender nok med at give lidt mere for at flyve *A eller teste QR.

Er der nogen, der har fløjet med SU til Asien for nylig?

Alle SK og SU flighter mellom Skandinavia og Russland er i code share. Det samme gjelder vel vel DY sin flight til LED, som er i code share med Rossiya?

Jeg mener bestemt at ruta mellom OSL og SVO ikke er codeshare. Men det du sier om DY stemmer dog.

Jeg mener bestemt at ruta mellom OSL og SVO ikke er codeshare. Men det du sier om DY stemmer dog.

Flere jeg jobbet med i Russland skiftet i hvert fall sin SAS billett SVO-CPH-OSL til direkteruten hvis de rakk denne, og det kunne ikke vært gjort uten code share.

Disse billettene er litt vanskelige å få tak i (selges iallefall ikke på SK sine sider), men de finnes f eks hos WIAS. Hvis du besøker www.aeroflot.no finner du "nyheten" (selvom den er minst ett år gammel) om at de tilbyr gjennomgående billetter fra TOS, TRD, AES, BGO og SVG til SU-nettverket.

Takk for fin rapport :) Ikke mye Russiske fly å få øye på mer dessverre!
Norwegian prøvde seg på OSL - DME i 2007/08 tror jeg det var. Svært dårlig belegg og ruten ble kuttet etter vel et år.

Disse billettene er litt vanskelige å få tak i (selges iallefall ikke på SK sine sider), men de finnes f eks hos WIAS. Hvis du besøker www.aeroflot.no finner du "nyheten" (selvom den er minst ett år gammel) om at de tilbyr gjennomgående billetter fra TOS, TRD, AES, BGO og SVG til SU-nettverket.

Men man trenger ikke codeshare for å tilby gjennomgående billetter ;)

Nei ruta er ikke codeshare, da hadde den dukket opp med SK nummer på OSL sine sider.
http://www.osl.no/osl/flytider

Naa er det blitt codeshare. Paa Aeroflots sider kommer SAS' rute opp med SU nummer og operated by SAS. Hyggelig, jeg haaper det betyr at ruten er kommet for aa bli. Dette maa vel aapne muligheter for transitt via Moskva for passajerer som ikke kan rekke SUs avgang ved 11 tiden.

Naa er det blitt codeshare. Paa Aeroflots sider kommer SAS' rute opp med SU nummer og operated by SAS. Hyggelig, jeg haaper det betyr at ruten er kommet for aa bli. Dette maa vel aapne muligheter for transitt via Moskva for passajerer som ikke kan rekke SUs avgang ved 11 tiden.

Stemmer bra det. Men jeg skrev vitterlig tripreporten før dette ble kjent offentlig. Så jeg er uksyldig. :)

Takk for bra rapport, morsomt å se Delta-en stående ved gate der. Den er jo stadig å se på radaren over her, i likhet med et par Transaero- og Aeroflot-langdistansemaskiner.

Back