OSL-LHR-BOS (World Traveller Plus)

LN-AND

ScanFlyer Blue
Da var det endelig tid til å skrive en liten trip report fra min første erfaring med BA på IC.

Faktisk er dette min første trip report noensinne, så ha det i tankene.

Utgangspunktet for turen var en 3 ukers bilferie med madamen i New England, med start og slutt i Boston. Reiseruten lød:
17-Apr-11 OSLO - LONDON HEATHROW BA763 A319
17-Apr-11 LONDON HEATHROW - BOSTON BA215 744
06-May-11 BOSTON - LONDON HEATHROW BA212 744
07-May-11 LONDON HEATHROW - OSLO BA762 A319

Reisen var booket i god tid på WT klasse, men nærmere avgang begynte jeg å lese om BA sitt proactive upgrade tilbud, som jeg planla å benytte meg av. Jeg ville ihvertfall oppgradere til WTP, slik at vi fikk litt bedre benplass på LHR-BOS leget.

Ved ankomst OSL tok jeg kontakt med billettskranken til BA, som ligger plassert rett ved deres innsjekkingsskranke. Jeg forhørte meg om mulighetene for å oppgradere billettene våre, og fikk positivt svar om at det var ingen problem, men oppgradring til WTP ville koste oss 1410 NOK pr pers og da kun for LHR-BOS. Det slo vi til på, og vi fikk tildelt boardingkort for OSL-LHR og LHR-BOS. Siden oppgraderingen tok litt tid, ble vi fulgt til innsjekkingsskranken for Club Europe/Club World passasjerer. Innsjekk var fort gjort, og vi ruslet ut til gate 59 (mener jeg). Passkontrollen var fort gjort. Avgang ble litt over rutetid, men vi hadde over 3 timer på LHR før neste leg.

Etter en matbit ble det shopping, før vi tok people moveren over til terminal 5 B for å finne gate B43(543). Der stod B-GNLS (747-400) som skulle ta oss over til BOS.
God følelse i det man entrer flyet og kikker mot høyre inn til economy før man tar til venstre og finner WTP kabinen.
Config var 2-4-2, og setene var komfortable og bredere enn i WT, med støtte for bena og utskyvbar leggstøtte.
Knyttnevetesten ble bestått lett. WTP kabinen på 747 er adskilt og forholdsvis liten. Dermed er det en rolig og behagelig atmosfære. En annen fordel med WTP er at man alltid får servering før WT.

Siden dette var min første erfaring med WTP og BA så hadde jeg ikke noe sammenlikningsgrunnlag. På turen tilbake fikk vi ikke oppgradert til WTP, og måtte nøye oss med WT. "No upgrades tonight honey" var tilbakemeldingen på den forespørselen.
BOS-LHR i WT var noe av det trangeste jeg har vært med på, sikkert fordi jeg er litt bred i skuldrene, men det var også nabokaren, og jeg hadde midtsete. Dermed lite å skrive hjem om.

Uansett. Konklusjonen min er at BA med WTP tilbyr et godt produkt for 1410 NOK tillegg. Større og bedre seter, bedre benplass, roligere kabin, servering først og et ok IFE tilbud.

Legger med noen ekstra uredigerte flybilder fra BOS før vi tok fatt på hjemturen.

Forøvrig var New England et flott reisemål, med mange fine Inn's, spennende mikrobryggerier og fine naturopplevelser. På hjemveien ble vi i Boston i fire dager og fikk med oss en Red Sox kamp og konsert med Boston Symhpony Orchestra.

Anbefales!
 

Attachments

  • baNLS.jpg
    baNLS.jpg
    108.1 KB · Views: 1,099
  • knyttneve.jpg
    knyttneve.jpg
    67.7 KB · Views: 1,092
  • 3planes.jpg
    3planes.jpg
    56.9 KB · Views: 1,080
  • delta.jpg
    delta.jpg
    71.1 KB · Views: 1,072
  • virgin.jpg
    virgin.jpg
    74.3 KB · Views: 1,059
Last edited:
Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter
 
Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter

Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.
 
Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.

Eller gjør som trådstarter: Betal ca. 1400 NOK per passasjer i skranken på OSL.
 
På hjemveien ble vi i Boston i fire dager og fikk med oss en Red Sox kamp og konsert med Boston Symhpony Orchestra.

Anbefales!
Ja, Boston er en flott by, en av mine favorittbyer i USA.
BSO er også et utemerket orkester, og Symphony Hall blir regnet for å være en av verdens tre beste konserthaller når det gjelder akustikk. En fabelaktig bygning som er helt unik i USA.
 
Gå inn på Manage my booking, der vil du se om billetten din kan oppgraderes og hvor mye dette vil koste.
Du kan kun oppgradere en klasse. Dvs. fra WT til WT+, ikke f.eks fra WT til CW.

Jeg for min del fikk ikke gjort oppgradering via MMB før avreise. Jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte kontakt BA Customer Service. Etter hva jeg forstod fungerte ikke alltid MMB upgrades om reservasjonen inkluderte en connecting leg (som OSL-LHR). Merkelig synes nå jeg, men fikk beskjed av BA at jeg heller burde prøve på flyplassen enn å oppgradere på forhånd.
 
Meget flott TR debut! Mye bedre enn min egen, hehe. Skjønner jeg har litt å grue meg til 20 juni altså når BA skal frakte meg med 747 i eco til Miami. Skal definitivt sjekke opp i muligheten for å kjøpe meg en upgrade. Vet du om det mulig for alle klasser å kjøpe seg opp? Har en meget billig bilett og tror bookingklassen er deretter

Takk! Jeg skal prøve å inkludere litt mer bilder neste gang.
Jeg har ikke sjekket om WT hos BA har mindre plass enn economy hos andre selskaper, men jeg opplevde det som utrolig trangt. Kan jo også hende at jeg er biaset på grunn av å først ha prøvd WTP.
WTP anbefales om du får oppgradert. Skader uansett ikke å spørre.
 
Eller gjør som trådstarter: Betal ca. 1400 NOK per passasjer i skranken på OSL.

Det fungerer jo bare hvis det er ledige seter i WT+ på den aktuelle flighten. Det aller beste er å booke WT+ når reisen bestilles. I kombinasjon med overnatting har jeg fått WT+ til nesten WT-pris til Miami i Oktober. I fjor hadde de perioder på høsten hvor man kunne komme t/r OSL-MIA for 7.500,- i WT+, det kan muligens dukke opp igjen denne høsten.
 
gjelder satsen på 1400 kr for alle BA sine IC strekninger ?

På automatene på OSL står.... Nei, vent, de automatene er borte nå. På automatene på OSL stod det, at det var 14-something til Nord-Amerika, og litt mer til Asia, og videre den retningen.
 
Innsjekkingsautomatene borte?
Når skjedde det?

Oppdaget det for et par uker siden. Er snakk om de gamle, blå BA-automatene. De har blitt erstattet av noen nye, som også "virker" på opptill flere selskaper.
 
Det står ihvertfall et infoskriv på insjekkskranken at oppgraderinger selges for 1410,- uten at destinasjon er spesifisert der. Jeg fikk inntrykk at dette var en fixed price, men det er bare min antagelse.
 
Da jeg leste den rapporten bestemte jeg meg for å prøve å få meg en upgrade til WT + til Miami og det gikk i boks. 179 pund måtte jeg ut med, eller 1633 kr etter den dagens kurs. Vell verdt pengene!! så takker for tipset :)
 
BA er alltid hyggelig lesning! Rapporten kunne gjerne vært lengre og mer utbroderende. Omtale og bilder fra destinasjonen er også en ting vi liker her inne ;)


Der stod B-GNLS (747-400) som skulle ta oss over til BOS.

<pirk> Skal vel være G-BNLS (B- er Kina) </pirk>
 
BA er alltid hyggelig lesning! Rapporten kunne gjerne vært lengre og mer utbroderende. Omtale og bilder fra destinasjonen er også en ting vi liker her inne ;)




<pirk> Skal vel være G-BNLS (B- er Kina) </pirk>

Takk for forslag til forbedringer. Var klar over G/B forskjellen. Må ha sneket seg inn en skriveleif der.
 
Back
Top