• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Osl-kort på tur!

Mariushb

Newcomer
Osl-kort på tur!

Hei!

Skal fly fra Osl i dag. Da jeg delvis jobber på Osl har jeg tilgang på Osl-kort som gir meg rabatt på baguetter og liknende, men mener å ha lest at det ikke er lov å benytte dette kortet når man skal ut å reise på privat basis. Gjelder dette i forhold til å få rabatt på baguetter, pizza og brus også?

Mvh. Marius

Re: Osl kort på tur!

Sjefen i huset hos oss bruker det hele tiden når vi reiser via OSL i private ærend.

Re: Osl-kort på tur!

Ikke tenk på det en gang...bare å bruke kortet til det det er verdt. Har selv brukt ansattinngangen når jeg skal ut og reise privat, ingen som nevnte noen ting.

Jeg mener å ha lest at kortet ikke kan brukes på privat-tur, men jeg vet at mange gjør det likevel.

Jeg mener å ha lest at kortet ikke kan brukes på privat-tur, men jeg vet at mange gjør det likevel.

Er vel i alle fall skattemessig da alle fordeler skal skattes av. Hva reglene er ifra OSL sin side veit jeg ikke noe om :)

Haha! Strålende med så mange gode svar! Sitter nå med en pils i hånda og venter på å boarde flyet til Doha! Kortet fungerte strålende! :)

Ikke tenk på det en gang...bare å bruke kortet til det det er verdt. Har selv brukt ansattinngangen når jeg skal ut og reise privat, ingen som nevnte noen ting.
Ansattekontrollen skal du ikke bruke når du reiser privat.

Er vel i alle fall skattemessig da alle fordeler skal skattes av. Hva reglene er ifra OSL sin side veit jeg ikke noe om :)
Det er jeg ikke med på, da det ikke er en rabatt fra arbeidsgiver, men en rabatt serveringstedet velger å gi deg.

Slik jeg tolker reglene skal du altså ikke bruke staff-security, men du må gjerne få de rabattene du kan hos serveringssteder etc. innenfor.

Haha! Strålende med så mange gode svar! Sitter nå med en pils i hånda og venter på å boarde flyet til Doha! Kortet fungerte strålende! :)

Hehe, la dem tro vi får rabatt på øl. Folkens; vi betaler bare 15,- for en halvliter på OSL :D

Back