OSL i dag - 13.12.08 :)

Even92LN

ScanFlyer Gold
Dagen gikk til OSL i dag og, nå med Anders Moen fra forumet her!:whistling: Han kom med tog i 11 tiden, vi henta ham på øvre plan, etter litt fram og tilbake, da jeg og bestefar havna på vei mot jessheim istede for inn til terminalen:rolleyes: Så satte vi kursen tilbake til vollen (tross svak nordavind ble det faktisk 19R for arrivals). Så, på veien opplevde vi dagens første skuffelse. I halv 12 tiden kjørte vi under innflyvningen til 01L og så koreaneren parkere ved cargo. Han hadde f** meg landet en halvtime for tidlig, selv om det stod på cargo.koreanair.com at den skulle lande 12:10 eller noe sånt! Jaja, så måtte vi bare dra videre opp på vollen uten noen koreaner på brikka..

Så her er en liten bildeserie fra alt som hendte fra 1200 til 1520. Ikke det ultimate bildevær, men fikk da tatt noen:shjkåll: -Det viktigste er uansett å få se fly ^^)

Første flyet som landa i dag, LN-NOC! Trøstet litt det.
_MG_0069.jpg

SAhhhS....
_MG_0086.jpg

_MG_0096.jpg

Så 2 stk BAE -En fra Brussel Airlines og en fra Blue1 =)
_MG_0109.jpg

_MG_0130.jpg

Finnair!
_MG_0148.jpg

Austrian* ^^
_MG_0185.jpg

_MG_0190.jpg

Og etter at Austrian hadde landet kom det to små virvelvinder som sakte snek seg fra hverandre.
_MG_0191.jpg

En liten Widerøe!
_MG_0205.jpg

Nok en rudolf
_MG_0223.jpg

Så kom de j*** brøytebilene... De som forårsaket enda en overraskelse for oss og de andre som stod spente og ventet; Koreaneren fikk clearence for 19L
_MG_0230.jpg

Men vi ble fort trøstet av denne 767'en fra Continental airlines!!! Den var nok byttet ut med 757, da den ikke landet før etter to timer forsinkelse. -Noe som var heeeeelt greit for oss ^^
_MG_0255.jpg

_MG_0260-1.jpg

_MG_0266.jpg

_MG_0275-1.jpg

_MG_0440.jpg

Åhhhh, der kommer de dustene inn på rullebanen :(
_MG_0472.jpg

"måke, måke,måke"
_MG_0476.jpg

Fåååh opp farta litt daaa!!
_MG_0494.jpg

Too late... :(
_MG_0498.jpg

Jaja, åååh så irriterende det var med de brøytebilene...

Men her er i hvertfall LN-AGM ved fuelen:smile:
_MG_0499.jpg

Og en businessjet som ble tauet til GA-terminalen
_MG_0503.jpg

Så kom snuten på en skummel kurs mot oss, men kjørte videre mot Hurdal.(gulp)
_MG_0522.jpg

_MG_0540.jpg

Der gikk den... Koreaneren som rundlurte oss spottere i dag :(
_MG_0551.jpg

Så en KLM før vi pakket sammen, satte oss i bilen, kjørte fast på vollen, satt av Anders ved terminalen og dro hjemover til lørdagsgrøt.
_MG_0605-1.jpg

Og dett var dett. Takker for turen Anders:shjkåll: Håper du får lagt ut bildene dine snart og:smile:

Last edited:
Flotte bilder dette. :) Synd det med koreaneren...

Hvordan var vegen opp til vollen? Er det fortsatt mulig å kjøre helt opp?

Disse bildene er da ikke noe å skjemmes over!!?? Du har nok en hyggelig bestefar du- som drar deg med til OSL! ;)

Hvordan var vegen opp til vollen? Er det fortsatt mulig å kjøre helt opp?

Veldig bra serie dette. :)

Vegen opp er brøytet, helt til siste bakken der er det MYE løs snø. Brukte 3-4 ganger på å komme meg opp med bilen, så det er på kanten det der nå.

Synes ikke det var syne med koreaneren i det hele tatt jeg. Når man får festet CO sin B762 på brikken på OSL er degen reddet (og det er verdt mange flere dager med det vanlige)!!!!!!!

VC-10

Bra serie dette!! Typisk at jeg har kameraet på service når det kommer en såpass bra severdighet som CO 767 på osl.. grrr.. at du ikke fikk korea på brikka som du ville skal du ikke bekymre deg for, den er her 4 ganger i uka... CO767 er ikke....

Bra serie dette!! Typisk at jeg har kameraet på service når det kommer en såpass bra severdighet som CO 767 på osl.. grrr.. at du ikke fikk korea på brikka som du ville skal du ikke bekymre deg for, den er her 4 ganger i uka... CO767 er ikke....

Synes du stadig vekk har kameraet ditt inne til Service.. Skulle jo tru at det var Nikon du hadde ;)

Pene bilder her forresten :)

Takker for kommentarer alle sammen :) Joda, det var en kjempetrøst at 767'n fra Continental kom! Men var vel værre for Anders som kom helt fra Lillehammer og har sett koreaneren en gang eller noe sånt.

Forresten, veien til vollen var ikke så verst helt til vi kom til den siste bakken. Ga fart og kom oss da opp til slutt, men litt dytting ble det :P Kjørte fast et par ganger oppå vollen og. Men ellers så det ut som om veien var brøytet for noen dager siden.

Fine bilder i dårlige lysfohold.

Men ikke nødvendig å bruke så stygge ord om de som måker rullebanen, alternativet ville være at ingen kan lande i det hele tatt!

Korean kommer som andre skriver 4 ganger i uka. Men det er også en erfaring at når man skal være sikker på å nå et fly som kommer inn med mer en en times flytid, så bør man som spotter legge inn en ekstra tidsmargin for å være sikker på å rekke landinga. Har selv brent meg på det mange ganger...

Og mht vollen, så går det an å parkere nede og gå det siste stykket opp...

Synes du stadig vekk har kameraet ditt inne til Service.. Skulle jo tru at det var Nikon du hadde ;)

Pene bilder her forresten :)

Du kan spøke du ;);) Har nok aldri hatt kamera inne til service, trodde nok med D50`n min at den måtte inn etter jeg mista den i en steintrapp fra 1 meters høyde på sola-stevnet, men den var like hel den ;);) Men nå måtte faktisk D300`n inn, displayet konka ut gitt, et mysterium hvorfor, men nå blir det i orden igjen hvertfall.. 70-300 vr`n min derimot har vært på service.. Gikk i stykker ved samme anledning på steintrappa, men fikk helt nytt bytteobjektiv fra fotovideo.. Det også måtte inn på service da, jeg skal ikke nevne hvorfor, det ikke tålte like mye som jeg trodde ;) Men hele j*vla jula og desember uten kamera da gitt.. :(:drunk::(

Back