OSL-EWR

Originally posted by LN-MOW

.. men likevel gaar den full dag ut og dag inn .... ;)

Presis. En rute som nok går veldig godt som 757 destinasjon. Med større fly må det mer kraft og oppmerksomhet til for å fylle setene (noe jeg ikke tror de skal ha noe problem med å få til). Ville det for Continental vært billigere å sende to 757 daglig enn en 777?

Det er faktisk "ganske" vanlig i CO systemet å starte med to 757 avganger i stedet for en 777 avgang. Og så bytte den ene med større metall. LGW har denne løsningen med en 777 på morningen og en 757 på ettermiddagen.

Akkurat dette aspektet har vi jo diskutert litt, uansett så tror jeg nok at 2x757 pr dag vil være vanskelig fra OSL

Men en rute f.eks 3 ganger pr uke til IAH med en 757 og daglig 767 til EWR ville være ganske bra. 767 har ganske likt Y class seter mens ca 25 C class. Tror nok at 777 ville være vanskelig å fylle. Det måtte da kun være f.eks 1-2 dg pr uke med 777 og resten 757. Men da snakker vi om vanskelig logistikk både på fly og crew så jeg tror det ville i praksis være umulig.

S

Originally posted by learjet

Men en rute f.eks 3 ganger pr uke til IAH med en 757 og daglig 767 til EWR ville være ganske bra. 767 har ganske likt Y class seter mens ca 25 C class. Tror nok at 777 ville være vanskelig å fylle. Det måtte da kun være f.eks 1-2 dg pr uke med 777 og resten 757. Men da snakker vi om vanskelig logistikk både på fly og crew så jeg tror det ville i praksis være umulig.

S

OSL-IAH er for langt for en 757.

2x757 gir høyere yield enn 1x777, dersom antall seter er noenlunde det samme.
777 til CO er altfor verdifulle i deres rutenett til at de blir sendt til OSL. Skjer ALDRI ALDRI ALDRI.
CO skulle hatt en del 763ER, da hadde nok OSL fått widebody-rute til USA igjen.

Snakket med Dag Johnsen i går. Møtte ham på Skedsmo vidg. skole i Lillestrøm og så på alt det fantastiske som han har ordnet for dem. Stor honnør til ham :USA :nor

DC 10-30 simulator, DC 10 motor CF 6 ( er det vel ) og mye mer. Snart får de også en MD 80 simulator . Alt fra CO ;)

Spurte om større maskiner ? Han viste intet forløpig men CO flyttter noen 764 fra Pacific delen og over i retning av Atlanteren.

Men han ante ikke til hvor de skulle brukes. Så vidt jeg forsto skulle de også ominnredes !:wink

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by learjet

S

OSL-IAH er for langt for en 757.

2x757 gir høyere yield enn 1x777, dersom antall seter er noenlunde det samme.
777 til CO er altfor verdifulle i deres rutenett til at de blir sendt til OSL. Skjer ALDRI ALDRI ALDRI.
CO skulle hatt en del 763ER, da hadde nok OSL fått widebody-rute til USA igjen.

Enig i det du sier her. Var selv litt usikker på rangen til 757 om den akkurat ville kunne greie Houston. Hadde man greid å fylle en 777 så tror jeg nok at CO ville vurdert å prioritere OSL da OSL pr i dag nok er den viktigste i skandinavia.... Men det tror jeg nok er en ønskedrøm :D Så jeg er enig i at må nok se laaaangt etter den her på berget.

S

Back