OSL-EWR CO39 BusinessFirst

LN-JAV

ScanFlyer Blue
20MAY møtte jeg opp på OSL, klokken var 0915 og det var ingen kø i check-in for BusinessFirst (BF) ICTS stillte meg noen sikkerhetspmål, som vanlig, bestod testen og innsjekk tok 3min. Ble tatt i mot av COs Concierge hvor jeg ble ønsket velkommen og fikk invite til SAS lounge.

Det var en stille dag på OSL og var raskt igjennom security. Ruslet rett opp i loungen hvor jeg ble ønsket velkommen med etternavn. Var lite folk i business loungen, mens i *G, hvor jeg satt, var det noen flere. Som vanlig var det brød og pålegg som var på menyen. Traff på en Oberst jeg jobbet med før og fikk utvekslet noen ord før det var tid for gjennomlesing av dagens aviser.

1045 gikk jeg mot gate 58. Ingen kø i passkontroll, mens på gate var det som vanlig masse folk og alle skal boarde samtidig...Nordmenn er ikke så flinke på boarding etter rader osv... :) Jeg boardet raskt og fant veien til 1A! Tok en mimosa som velkomstdrink og ventet på at vi skulle pushe tilbake. Maskinen, som var ship #134 ankom OSL 20min forsinket, men vi pushet før tid og var airborne 11:30. Dagens flight skulle ta 7:55.

Servicen hos Continental på BF er som alltid på topp. BF seksjonen betjenes av 2 personer, 1 på kjøkkenet og 1 i kabinen. Menyen jeg valgte var en blanding av div foretter, salat, hovedrett roasted chicken, etterfulgt av litt druer før verdens beste is med ALT på ble servert. Drakk vel nesten 1 flaske champagne på vei over, samt en Baileys til desserten. :) Vannflaske ble utdelt så den gikk fort ned, samt mye vann under serveringen så vi holdt oss med nok veske.

Stor fin skjerm og bra AVOD. Så litt serier, og 1 film og sov i 90min. Fikk endelig muligheten til og prøve Continentals nye BF flatbed seat. Sov bra og det er et komfortabelt sete. Før landing ble det servert cheeseburger :)

Landet 35min før schedule. Var først av flyet og sto 15min i kø hos immigration. Bagasjen var klar når jeg kom ned i hallen. Utenfor sto min sjåfør fra Limores.net og tok med til Manhatten. Fra vi var parked på gate til jeg sto i resepsjonen på hotellet tok det 1:10. Ikke værst, har opplevd mye værre.

Nå sitter jeg i loungen på EWR i terminal A og er klar for Continental Express, ERJ145 til Ohio. New York er som alltid folksomt og alltid mye liv!! Er vel derfor man er her ganske ofte :) Har lagt ved noen bilder under.
 

Attachments

  • IMG_0811.jpg
    IMG_0811.jpg
    50.1 KB · Views: 1,218
  • IMG_0806.jpg
    IMG_0806.jpg
    89.4 KB · Views: 1,213
  • IMG_0808.jpg
    IMG_0808.jpg
    88.6 KB · Views: 1,196
  • IMG_0810.jpg
    IMG_0810.jpg
    107.6 KB · Views: 1,190
  • IMG_0797.jpg
    IMG_0797.jpg
    59.8 KB · Views: 1,192
Vi ble oppgradert forrige måned til EWR og det var helt topp... Vi hadde en " butler" som var fantastisk !!
 
Så bra ut dette her. Er det ikke litt uvanlig med norsk meny på en slik flyvning? Er det bare CO som har dette? Men for all del, var jo bra, klarte ikke å finne orddelingsfeil ^_^
 
Takk for fin rapport! Må jo være veldig intimt og hyggelig med 16 seter fordelt på fire rader over Atlanteren. Frister å prøve det - men først blir det SAS' direkterute nå i juni.
 
Takk for rapporten :)

Hvordan blir det med serveringen nå som dette er blitt United?
Har reist noen ganger med United over dammen på Business (ID) og siste gangen tok jeg med egen mat fra flyplassen...
 
Jeg har fløyet BF hos CO flere ganger og merket ingen forskjell nå enn fra i fjor sommer f.eks. United er det så lenge siden jeg har fløyet C med så husker ikke kvaliteten.

Når det gjelder kabinen så er den veldig intim og hyggelig
:) man føler seg litt ekstra godt vare på.
 
Nettopp, som vår "butler" , Milton, helt excellent , tatt godt vare på....^_^
 
Da var man på EWR igjen. Fløy inn fra Cinncinati med Delta ettersom CO var ganske forsinket så for å rekke CO38 til Oslo så booket de meg om. Delta var en fin opplelvese. CRJ700 med First og Economy seats.

CO38 var booket med sete 7A, men det har blitt et flybytte til B767-200 så nå er det 16L, som også er bedre space.

Nyter en øl i PC i terminal C før man tusler til C125 om 1 times tid.
 
Back
Top