• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-EVE kapasitet

jameson82

Flysitter
Virker som det på denne strekningen burde vært satt opp flere seter,
hvertfall på søndag,torsdag og fredag.
Pga litt uforutsigbart arbeide har vi i det siste vært nødt til og bestille 2-3 dager før avreise og da har det meste vært fullt.
Bestilte tirsdag for en reise på torsdag og da betalte jeg 5300kr for EVE-BOO-OSL. Fikk heldigvis satt meg på standby og fikk sete til direkteavgangen 17.55.
Idag skulle jeg bestille søndag og alt unntatt DY tidlig morgen var full booket.
Samme var det uken før med fulle fly 3 dager før avreise

Last edited:
EVE har ganske så sprengt kapasitet til tider ja, og priser deretter. Men hvis ønsket preferanse er å alltid fly med SAS så mye som mulig så søk etter tilgjengelighet hos Widerøe eller tjenester som Expertflyer. Det er ganske mange opplagte og ofte rimeligere routinger som ikke dukker opp i søkemotoren til SAS. Fant for eksempel grei routing fra EVE via TOS til OSL på søndag med WF638 og SK4423 til 3500 kr nå i dag.

Attachments

• Skjermbilde 2014-06-27 kl. 17.23.33.png
    Skjermbilde 2014-06-27 kl. 17.23.33.png
    148.8 KB · Views: 620
Nå rundt skoleslutt er det like sprengt på alle ruter, så det er lite å hente annensteds fra ..

Bør vel nevnes at siste dag av Festspillene i Nord-Norge er lørdag 28. og dermed er det hjemreise for søringene på søndag.

Kjører selv fast OSL-EVE fortiden, den er ganske sprengt om du ikke bestiller i god tid! Spess opp igjen søndager...endte på 3500kr t/r selv pga sen bestilling nå.

Nå er det så mange som jobber i området EVE fortiden med veiprosjekt++, så det er vel også en grunn.

Bør vel nevnes at siste dag av Festspillene i Nord-Norge er lørdag 28. og dermed er det hjemreise for søringene på søndag.

Dette har ikke bare med festspillene å gjøre. Jeg har pendlet til EVE i snart tre år, og slik har det vært hele tiden. Søndag, torsdag og fredag er fullt mange dager før avreise. Flex billetter er ikke mye vits i disse dagene da det ikke er ledige seter å flekse på.

Hvis folk er villig til å betale 3500 kr og mer for en flybillett tror jeg ikke verken SAS eller DY setter inn mer kapasitet, de må jo få inn penger noen steder. Norsk innenriks er nok lukrativt for begge selskapene, for her er betalingsviljen høy.

Back