Siden jeg er ute og flyr alene i dag med lange mellomlandinger, tenkte jeg at jeg skulle prøve å skrive min første tripreport.
Turen ble bestilt i økonomi ved et salg i november til den nette sum av ca 6000,- for hele sulamitten.
Del 1
QR180 OSL-DOH
19.01.16 kl 09.30
Boeing 787-8, A7-BCS (bare 1 år gammel)
Sete: 11H (mer om det senere)
Vi forlot gaten 16 minutter senere enn oppsatt tid i 20 minusgrader og tåke. Vil si det var ganske rufsete vær mens vi taxet bort til de-iceing.
Avvising måtte selvfølgelig til, men det gikk fort og greit.
Takeoff skjedde ca 10.20. Tåken lå ifølge NRK på twitter bare opp til 30 meter og det tok derfor ganske kort tid før det så slik ut.
IFE-systemer bestod av en stor og fin skjerm med usb, ipod-tilkobling og ekstra fjernkontroll til spill osv.
Grei benplass, gikk akkurat en knyttneve foran til tross for mine beskjedne 174cm.
Da jeg boardet flyet relativt sent la jeg merke til mye ledige seter og jeg spurte pent kabinpersonalet om det satt noen ved siden av meg. Det gjorde det, men hun sa jeg gjerne måtte flytte meg til rad 25 hvor HJK og var helt ledig. Som sagt så gjort.
Det ble 4 timer i vannrett posisjon
Selvom jeg sov til lenge etter lunsj tok det ikke lang tid før en av de hyggelige flyvertinnene sto klar med en kyllingbaguett og en Cola. Den var ikke mye å skryte av, så jeg kaste den i meg og sov en time til.
Vi landet 25 minutter for sent pga sen avgang fra Oslo, men det gjorde ikke meg noe da jeg hadde 2t og 45m før neste flight til BKK.
Turen ble bestilt i økonomi ved et salg i november til den nette sum av ca 6000,- for hele sulamitten.
Del 1
QR180 OSL-DOH
19.01.16 kl 09.30
Boeing 787-8, A7-BCS (bare 1 år gammel)
Sete: 11H (mer om det senere)
Vi forlot gaten 16 minutter senere enn oppsatt tid i 20 minusgrader og tåke. Vil si det var ganske rufsete vær mens vi taxet bort til de-iceing.
Avvising måtte selvfølgelig til, men det gikk fort og greit.
Takeoff skjedde ca 10.20. Tåken lå ifølge NRK på twitter bare opp til 30 meter og det tok derfor ganske kort tid før det så slik ut.
IFE-systemer bestod av en stor og fin skjerm med usb, ipod-tilkobling og ekstra fjernkontroll til spill osv.
Grei benplass, gikk akkurat en knyttneve foran til tross for mine beskjedne 174cm.
Da jeg boardet flyet relativt sent la jeg merke til mye ledige seter og jeg spurte pent kabinpersonalet om det satt noen ved siden av meg. Det gjorde det, men hun sa jeg gjerne måtte flytte meg til rad 25 hvor HJK og var helt ledig. Som sagt så gjort.
Det ble 4 timer i vannrett posisjon
Selvom jeg sov til lenge etter lunsj tok det ikke lang tid før en av de hyggelige flyvertinnene sto klar med en kyllingbaguett og en Cola. Den var ikke mye å skryte av, så jeg kaste den i meg og sov en time til.
Vi landet 25 minutter for sent pga sen avgang fra Oslo, men det gjorde ikke meg noe da jeg hadde 2t og 45m før neste flight til BKK.
Attachments
Last edited: