OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1

Hyggelig med en oppløftende TG-rapport - har jo vært lit topp og ned på kritikken av dem her inne. Keep'em coming.

Takk for det Discus! Regner vel med at dette er litt som baken, og at man til tider dessverre også mottar dårlig service. Dette gjelder vel hos alle selskaper vil jeg tro. Direkte dårlig service hos Thai har jeg personlig aldri opplevd, dog har jeg jo sett at andre har det...

Haakon

Fin rapport!

Kjempedeal å få sete på 1.klasse nedover, det så deilig ut. Personlig synes jeg det ikke finnes noe bedre sted være passasjer enn i nesen på en 747, liker den private atmosfæren og at vindussetene har littegrann syn fremover. Samt at ingen sitter lenger foran.

Veldig bra rapport :up:

Fikk minner om turen min i vinter i nesen på en av TGs 747.
Helt konge foran der selv om turen min bare var på 1time.

SNSK

Fin rapport!

Kjempedeal å få sete på 1.klasse nedover, det så deilig ut. Personlig synes jeg det ikke finnes noe bedre sted være passasjer enn i nesen på en 747, liker den private atmosfæren og at vindussetene har littegrann syn fremover. Samt at ingen sitter lenger foran.

Hei! Ja, det var en god og kalkulert deal dette her...helt enig med deg, lite som slår nesen på 747, og ja, veldig privat samt "god utsikt" fremover. Synd man ikke kan fly slik hver gang....

Haakon

Veldig bra rapport :up:

Fikk minner om turen min i vinter i nesen på en av TGs 747.
Helt konge foran der selv om turen min bare var på 1time.

SNSK

Takk for tilbakemelding, helt topper`s i front ja...
1 time er 1 time...gode minner det der!

Haakon

Meget bra rapport med akkurat passe mye tekst til hvert bilde og bra med utfyllende bilder ;) Så ut som om dere hadde det godt, tross en turbulent start, hehe :)

Fin rapport, men kanskje på tide å stille dato/tid på kameraet?? eller var turen virkelig i oktober/november i fjor? ;)

Hvor er det du har hus i Hua Hin, bruker selv å dra dit en gang i året, men da bor vi på Hilton eller IC.

Takk for kjempefin rapport! En veldig god debut, ja. Og bildet av "kaffekopp i turbulens" var festlig :)

Sete 1A på HS-TGJ har jeg også sittet i (riktig nok på en langt kortere tur HKT-BKK :D)

takker for meget bra rapport. A+!
har bare selv erfaring ifra intra-asia med thai på business i eldre A300,A330 og 777.
ikke i nærheten av din "snute".opplevelse på rad 1.... :D

Re: OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business

Flott rapport med fine bilder.:up:

Takk for det!

Meget bra rapport med akkurat passe mye tekst til hvert bilde og bra med utfyllende bilder ;) Så ut som om dere hadde det godt, tross en turbulent start, hehe :)

Takk for god tilbakemelding....hehe..ja, godt det bare var kaffen som skvulpet ut... ;-)

Fin rapport, men kanskje på tide å stille dato/tid på kameraet?? eller var turen virkelig i oktober/november i fjor? ;)

Hvor er det du har hus i Hua Hin, bruker selv å dra dit en gang i året, men da bor vi på Hilton eller IC.

Hei, ja det var den datoen da... :-) har nå fått ordnet opp i det, fikk ikke dette til før vi dro. Nei, turen var 16/7-2010 31/7-2010. Huset ligger i "Soi 56", dvs rett ved "Wat Kao Noi, og er veien til Black Mountain Golf Club osv. Legger ved et lite kart, så ser du sånn ca. hvor dette er. Tar ca. 6-7 minutter til Hilton fra huset med scooter e.l. Har forøvrig hatt noen kvelder i baren på Hilton, flott hotell, og god stemning...
HuaHinkart.jpg

Takk for kjempefin rapport! En veldig god debut, ja. Og bildet av "kaffekopp i turbulens" var festlig :)

Sete 1A på HS-TGJ har jeg også sittet i (riktig nok på en langt kortere tur HKT-BKK :D)

Takk for det, "kaffekopp i turbulens" var jo en god tittel til bildet.. :-)

Uten tvil et "gromt" sted å sitte, uansett mengde tid... :-)

takker for meget bra rapport. A+!
har bare selv erfaring ifra intra-asia med thai på business i eldre A300,A330 og 777.
ikke i nærheten av din "snute".opplevelse på rad 1.... :D

Takk for god tilbakemelding Hawkboy! Det var en kjempeopplevelse av en tur...

Kjekt å se at også Thai leverer gode reiseopplevelser :) Det kan jo aldri så feil med Business/First på en slik lang reise ! Kom gjerne med flere rapporter i tiden framover.

Bildet med turbulent kaffe/cognac er helt fantastisk!

Det er mange år siden jeg hørte at når cockpit varsler om turbulens, får man bare halvfulle kaffekopper.

Morsom og levende lesing om hele turen! Lenge siden jeg har fløyet Thai nå, kanskje det blir en tur snart igjen..

Jeg stoppet da ikke å lese en enste gang, og hang med hele veien; men andre ord, en flott rapport! Alltid morsomt og interessant med bilder fra biz/1st. Hadde du ikke skrevet at du var ny og at dette er debut, tror jeg at jeg hadde "klassifisert" TR'en din som en med god erfaring.

Et lite tips, det skader ikke med bilder av flyplasser som er IC iforhold til oss :)

Re: OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business

Kjekt å se at også Thai leverer gode reiseopplevelser :) Det kan jo aldri så feil med Business/First på en slik lang reise ! Kom gjerne med flere rapporter i tiden framover.

Ja, Thai leverer godt på denne turen, som også mine andre turer med dem. Skal mer enn gjerne lage en fra neste tur....(vet ikke helt når enda, men...)

Bildet med turbulent kaffe/cognac er helt fantastisk!

Det er mange år siden jeg hørte at når cockpit varsler om turbulens, får man bare halvfulle kaffekopper.

Hehe, ja det var vel litt tilfeldig at jeg satt "klar" med kameraet akkurat der...

Morsom og levende lesing om hele turen! Lenge siden jeg har fløyet Thai nå, kanskje det blir en tur snart igjen..

Takk for god tilbakemelding...! Ikke noe å vente på, bare å bestille med en gang...hehe..

Jeg stoppet da ikke å lese en enste gang, og hang med hele veien; men andre ord, en flott rapport! Alltid morsomt og interessant med bilder fra biz/1st. Hadde du ikke skrevet at du var ny og at dette er debut, tror jeg at jeg hadde "klassifisert" TR'en din som en med god erfaring.

Et lite tips, det skader ikke med bilder av flyplasser som er IC iforhold til oss :)

Tusen takk for det Flying-news, kreditteres jo litt alle de tripreports man bla. har lest her på forumet, og lært gjennom dette, dog veldig hyggelig med en slik "klassifisering"!

Skal selvfølgelig ta med litt mer av flyplass o.l. ved neste anledning, ikke alltid like god tid, samt at avreise BKK alltid er ved "mørkt tidspunkt. Takk or tips!

Ja, dette var en flott rapport, men mange fine bilder!

De setene dere fikk nedover var en del hakk over den bizclassen jeg ble presentert for på en av de nye 744 maskinene deres (gammel konfig) fra FRA. Setet kunne lenes 5 cm bakover. Det var et HELVETE.

Maten til TG er heller ikke mye å skryte av synes jeg. Maten på utreisen lignet litt på menyen vi fikk FRA-BKK. TG serverer alltid en forrett som er en underlig kombinasjon av mye rart. Hovedrettene er små og smaker overhodet ingenting.
Jeg forstår heller ikke hvorfor de kutter ostevognen på langdistansene. Fløy også BKK-MNL-BKK i sommer, og der var ostevognen på plass.

Reisekamerat T som jeg reiser sammen med har samme snorkeproblem som kan reisekameraten din. Morsomt å se flyvertinnenes reaksjon når han drar igang sagbruket....

Dessuten er jeg forundret over at de fleste av TGs ansatte er så dårlig i engelsk. Ja, det er et problem til tider føler jeg.

En ting er sikkert! Jeg ville aldri betalt 19500 nok for å fly TG til BKK når jeg kan fly SAS via CPH til kr 14 500,-!

Ser også at du har gullkort hos TG. Jeg synes de gir dårlig med poeng ettersom man bare får 125% når man flyr biz, mens hos SAS får du 200%.

Men takk for fin rapport! Godt du er fornøyd med TG iallefall, selv om jeg selv har lovet meg selv at jeg ikke skal fly TG igjen med mindre det ikke er noe annet alternativ.

BF:fly

Last edited:
Back