OSL-bilder fra i dag

  • Thread starter Thread starter SK931
  • Start date Start date
S

SK931

Guest
Noen bilder fra i dag da på OSL.....


oslny1.jpg

Axis fra Paris ankommer 30 min før tiden....

oslny2.jpg

Men var det egentlig noe fint med tekst til nettadressen slik?

oslny3.jpg

En Airbus i dag....

oslny4.jpg

En Airbus til....

Det var det for nå....

:up:
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Flott levert igjen som vanlig.:up:
MEN, det var vel ikke akkurat direkte lækkert med den internett reklamen til Axis nei for å si det mildt.:wow:
Bruker TAP A321 ofte på OSL, mener jeg stort sett bare har sett A320?

Airbus 330. :)
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Fine bilder med klare farger :hi2
Hvor flyr Axis-airways ?
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Hva er axis airways, levning fra annen verdenskrig :biggrin
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Paris/CDG AXY952 1730 Landet 1657
Paris/CDG AXY953 1830 Avreist 1822
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Axis er ett av disse franske charterselskapene. Flyr vel en hel del av 'de franske på tirsdagene' i sommer tror jeg.
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Likte bilde nr.2, klart & fint, og blått på samtlige halefinner! :thumbup


Axis er, som Cedlind sier, et franskt charter/cargo-selskap. Har noen QC-maskiner som flyr post på natterstid. Har også en singel 757-200, F-HAXY, som forresten er en gammel kjenning av MOW, siden den er ex-ATA og før det igjen ex-Transavia.
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Flotte bilder!! Hva er de buklingene i bakkant av vingerota på den Axis-maskinen der da? Hadde ikke Boeing trøbbel med det der på sine 737's på 80-tallet en gang, hvor det ble satt fly på bakken og selskaper ble oppfordret til å ta en nærmere sjekk?
Dette er bare tatt rett fra "husken" og jeg kan vagt huske at "Flying Magazine" ofret nesten et halvt blad på saken den gang....
Kanskje noen har bedre husk enn meg?
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Originally posted by LN-SSL


Flotte bilder!! Hva er de buklingene i bakkant av vingerota på den Axis-maskinen der da? Hadde ikke Boeing trøbbel med det der på sine 737's på 80-tallet en gang, hvor det ble satt fly på bakken og selskaper ble oppfordret til å ta en nærmere sjekk?
Dette er bare tatt rett fra "husken" og jeg kan vagt huske at "Flying Magazine" ofret nesten et halvt blad på saken den gang....
Kanskje noen har bedre husk enn meg?

Det er vanlig med den buklingen for både Boeing 737 Classic og 757 - på denne ser man det ekstra DYdlig

LN-KKG.jpg
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Det er vanlig med den buklingen

Jo, jeg skjønner det..., men det er sikkert ikke "tilsiktet" fra Boeings side...? :)

Hadde vært interessant om evt. en mekaniker her inne, ja om ikke annet så for min egen nyskjerrighet, kunne ha skrevet noen ord om dette bare er "kosmetisk" eller hva for noe. (Personlig har jeg ikke mye til overs for "buklinger" på fly som i utgangspunktet var ment å være relativt glatt....)
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Nydelig bilder! Skarpe også! Her er ett sprørsmål jeg har: Hvilket kamera har du/dere? Jeg ser etter ett raskt og billig kamera for flyfotografering!:up: Jeg har et km Dynax d5 ,men dette er ikke så bra synes jeg. Pluss at det er vanskelig å få i tak i objektiv til konica kinolta nå som produksjonen er lagt ned. Noen som har noen forslag til flykamera?:spin:
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Originally posted by Flanders


Hei!
Veldig fin bildeserie.

Hvor stod du på de to siste bildene?

Ser ut som bildene er tatt fra den nye innkjøringen til vaskehallen på sydsiden av GA-term.
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Originally posted by LN-SSL
Hadde vært interessant om evt. en mekaniker her inne, ja om ikke annet så for min egen nyskjerrighet, kunne ha skrevet noen ord om dette bare er "kosmetisk" eller hva for noe. (Personlig har jeg ikke mye til overs for "buklinger" på fly som i utgangspunktet var ment å være relativt glatt....)

Slike buklinger kan skyldes harde landinger. De er i hvert fall i et område hvor man vil finne det etter en hard landing, men det som vises på bildene overfor er nok normale buklinger etter normale landinger over tid....som sikkert vil bli fikset på på en større service senere.
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Akkurat. Tenkte bare så enkelt som at en bukling på undersiden av skroget kanskje betyr en strekk på overkant, men det er ikke sikkert det er så enkelt da... Takker for svar iallefall :)
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

757'erne kan også slike rugler i skroget et stykke bak vingeroten, noen eksempler:


http://www.airliners.net/open.file/1049931/L/

http://www.airliners.net/open.file/1049707/L/
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Thomas, takk skal du ha...

Holder det med en 200mm fra innkjørselen til vaskehallen? Tenkte å ta meg en tur opp dit i morgen, men .... hvis det ikke holder med objektivet så må jeg velge en annen plass å stå!

*Må skaffe meg 1,4 extender*
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Det er veldig få steder på OSL en 200MM ikke rekker. Skjønt jeg ser det bare som en fordel med en 1.4 extender. (skjønt denne er J*vlig dyr her til lands)


Jeg kjøpte min i USA å kom endel bedre ut av det en de 2700 de skal ha på fotovideo


Mener å huske jeg betalte en ca 270 USD eller noe i den retning.

Vurderer en 2x når jeg skal over nå til neste måned.
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Er klar over det - har klart meg med 200mm lenge nå, såeh... men har jo lyst på extendern.

Forresten Sten Arne, du har ikke tenkt til å bruke 2x til F4-versjonen din? Da skal du iallfall være flink til å ta flybilder uten autofokus... det klarer ikke jeg bra, for å si det sånn:D .
 
Replying to Topic 'OSL-bilder fra i dag'

Slike buklinger kan skyldes harde landinger. De er i hvert fall i et område hvor man vil finne det etter en hard landing, men det som vises på bildene overfor er nok normale buklinger etter normale landinger over tid....som sikkert vil bli fikset på på en større service senere.


Slike bulker har ingen verdens ting med harde landinger å gjøre. Flyene er konstruert for å bli slik pga trykket flykroppen blir utsatt for i de forskjellige høydene flyet opererer i. Det skallet som du ser er bulket, er 3 mm tykt, og kan trykkes inn med håndflaten om du vil. Slike bulker forsvinner, og kommer igjen alt etter trykket flyet er utsatt for.
 
Back
Top