Begynte dagen med en brå oppvåkning ca. halv åtte.. Rakk å hive på meg klærne, og komme meg ut i bilen, og av gårde til OSL. Plasserte bilen på FedEx, og tuslet opp til terminalen. Valgte meg en automat, og fikk bekreftet at Mountaindew hadde sikret meg sete 1A. Tuslet deretter mot security. Hadde lest på osl.no, 1. Mars var første dag for G4S i security. Men til tross, gikk security veldig raskt.Kan hende at selv om uniformene var annerledes, så var det kanskje de samme menneskene som var på jobb.
En ting jeg riktignok hadde å utsette, var plasseringen av de plastbakkene som man legge tingene sine i.. Jeg har de siste gangene jeg har flydd, benyttet meg av de slusene som ligger ved siden av DY sin billettskranke, hvor man kan dytte disse bakkene bort til selve maskinen. I dag derimot, benyttet jeg meg av de eldste slusene, litt til høyre for de ovennevnte, og her må man bære bakkene bort til selve slusen.. Gøy når en har jakke, ryggsekk, og en laptop , som må ligge for seg selv. Kom meg allikevel igjennom, uten et pip, og gikk deretter på Monolitten, og inntok verdens dyreste bagett med ost og skinke, og en liten appelsinjuice..
Tuslet litt rundt, kjøpte en farris (type grønn), og en tyggegummi, før jeg satte meg og ventet mellom gate 28 og 30 (Jeg skulle reise fra gate 28). Så, plutselig, kom LN-NOB, med en traktor foran seg. Hadde sett flyet på fjernpark, og håpet litt på at den skulle svinge inn på gate 28, men dessverre, så dro den videre mot utland.. Derimot, var det LN-KKG som etter hvert taxet inn til gate 28..
Da det nærmet seg boarding, gikk jeg som jeg pleier, bort mot gaten, og ventet der.. Så, skjedde noe som jeg aldri har opplevd før. Damen i gaten, tok opp mik’en, og ropte opp at Martin Foss måtte henvende seg ved gate 28.. Jeg heter jo Martin Foss, så jeg gikk bort.. Ble opplyst om at jeg dessverre ikke kunne få beholde setet mitt (1A), pga. noen VIP-passasjerer.. Litt overrasket, men skitt au.. Så fortsatte damen: ”..også skal vi hilse fra Fredrik (Mountaindew) og si at vi tuller”.. Vekslet deretter et par ord med Fredrik via den telefonen de har bak gaten.. Jeg endte derfor opp inne i området bak skranken, pratende i telefonen, mens boarding begynte.. Kom meg ut, og bakerst i køen, og ble deretter ønsket god tur, med et klapp på skulderen fra den peneste av de to som var på jobb på den gaten.. Så alt i alt, endte det ganske bra ;-)
Vel ombord, var jeg førstemann som satte seg på venstre side på rad 1, mitt "reisefølge" endte opp med å bestå av et par, helt sikkert gift, hvor hun slappet av, og han løste Dagbladets Sudoku..
Fant ut, at 1A faktisk ikke er det ideelle setet for meg; er man brei, så er det ikke noe sjakktrekk å sitte der flykroppen blir smalere. Men, det gikk nå..
Ellers kan man bli lettere forvirret av setene: På rad 1, hadde ABC stoffseter, mens DEF hadde skinn. Hele rad to hadde stoff, men i et annet mønster og farge en rad 1. På rad 3 var det all-leather, og lenger bak så jeg ikke..
Pushback 5 minutter før tid, og ankost gate BGO akkurat på tid. Relativt bratt take-off fra 01L, og en også relativt vinglete landing på rwy 35 på BGO..
Ut av flyet, og retning utgang, hvor noen til og med tok et bilde av meg..
Har også nå kommet meg hjem, men hvordan, får dere evt. vite senere...