• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL-ARN med SAS Sveriges 736

Etter å ha gått videre nedover langs det store vinduet ut mot oppstillingsplassen med bane 01L/19R i bakgrunnen, ble det bruk for å være "rask i avtrekkeren" da ingen av oss visste at SAS-avgangen til Chicago var klar til avgang.

Så her er SE-REF "skutt rett fra hofta" :)
 

Attachments

  • Bilde 3.jpg
    Bilde 3.jpg
    105.2 KB · Views: 17
Vi gikk så videre for å finne ut av hva som var Terminal 4, Terminal 3 og Terminal 2, og det fant vi ut av...

Man kan gå utover den piren som er Terminal 3, der var det bare Skyways-fly å se.
Derfra ser man gjennom vinduer i retning over mot Terminal 4, slik de 2 neste bildene viser.

1 Skyways Fokker 50 som strarter opp propellene, og
2 SAS´LN-RMS ved siden av LN-RPS ved Terminal 4 for svensk inrikes.

På motsatt side, sørover, ser man over mot frakt-terminalen, og et fjernparkeringsområde. Dessuten kan man se fly som går ut eller inn til Terminal 2, slik den fra Gule sider, nei fra Hapag-Lloyd Express viser oss.. se bilde 3 under.
 

Attachments

  • Bilde 4.jpg
    Bilde 4.jpg
    112.6 KB · Views: 16
  • Bilde 5.jpg
    Bilde 5.jpg
    112.7 KB · Views: 16
  • Bilde 6.jpg
    Bilde 6.jpg
    96.4 KB · Views: 15
Siste fortelling i denne omgang bler et raskt møte med Terminal 2, der var det ingen fly å se når man ikke skulle sjekke inn.

Så spurte vi om hvilken buss som gikk retning Utsiktsplattformen, og fikk et velment svar. Bussholdeplassen fant vi lett, men den anbefalte bussen gikk nok bare halvparten av den veien vi skulle. Men en hyggelig og velmenede sjåfør ga oss retningen videre. "Det er langt å gå dit... " var hans siste hilsen.

Nå hadde begge vi som gikk der hatt Oksenøyveien som skolevei, og vi lot oss ikke skremme.

Men denne kom før oss, gitt. Skutt fra hofta igjen, i det den passerer mot broen vi skal forbi for å nå vårt mål, 9M-MRQ etter landing på bane 3, dvs bane 01R.
 

Attachments

  • Bilde 7.jpg
    Bilde 7.jpg
    99.4 KB · Views: 14
Originally posted by Fellowship

Jeg kan bare bekrefte KGL´s fortelling fra kabinen til SAS Sverige denne morgenen. Hyggelig crew, og de delte oss inn i 3 ulike grupper, ja. Satt selv også ved midtgangen, og hadde god oversikt over hva som foregikk i kabinen.

Fremme ved det første målet, Arlanda, ble vi delt i 2 grupper. KGL og KOG forsvant til egne avtaler, mens Falcon og jeg benyttet apostlenes hester for å gå Arlanda-terminalene på langs. Det tar like lang tid som det som står som angitt på Arlandas webside, minst! Og da snakker vi om effektiv gang-tid, uten stans for å se på fly, eller kjøpe seg noe på veien.

Da vi kom til det første store vinduet, i overgangen fra Terminal 5 til Sky City, så vi en langveisfarende fugl komme inn mot gate rett foran oss. Flott maskin som kommer til Arlanda 3x pr uke.

Så de serverte full business servering OSL-ARN, samt annen servering på Extra og gratis frokost til resten av flyet?? Håper det var 5 FAs ombord slik at de rakk denne serveringen.
 
Back
Top