• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OSL - 8/10 1998

Eirik

Livsnyter
Medlem
Så akkurat at jeg hadde lagt ut en filmsnutt fra OSL´s første dager på Youtube for noen år tilbake, hadde helt glemt den:

https://www.youtube.com/watch?v=KRH8FKXU62E

Gjensyn med bla. Sas 767, BA 757, MD-80. BAC 1-11, Braathens, Color Air og Concorde.

(Flytt gjerne til flyhistorisk hvis den hører mere hjemme der)

Last edited:
Det var faktisk to :) Den ene var helt hvit, og den kan man se i videoen din, den andre så slik ut:

Wow, takk, er nok denne jeg fikk knipsa.
Jeg har og masse video fra dagene før, FBU´s siste, men endel redigeringsarbeid å gjøre.

Den der Shorouk Air maskina brakte minner tilbake til den tiden. Reiste på skoletur til SSH rundt 2000/2001 og da reiste vi på chartertur med Shorouk Air fra OSL. Men jeg husker ikke dato. Var det en ukentlig greie i vintersesongene?

Dårlig kvalitet her (bilde av bilde), men sånn for dokumentasjonens skyld:

Attachments

• IMG_1288.jpg
    IMG_1288.jpg
    84.6 KB · Views: 768
  • IMG_1289.jpg
    IMG_1289.jpg
    86 KB · Views: 762
  • IMG_1290.jpg
    IMG_1290.jpg
    100.3 KB · Views: 760
  • IMG_1287.jpg
    IMG_1287.jpg
    120.8 KB · Views: 758
Hei og takk for linken
Nei jeg vet ikke hvorfor de var der, det sto en på innenrikssiden også på lørdagen da Concorde var der. Jeg sto i sør og tok den første landingen, og så sto jeg ved terminalen og tok den andre landingen da den takset inn for å parkere.

Tenkte å legge ut et par snutter fra Fornebu´s siste dager på 12 minutt hver ca, og lurer på om å legge på noe musikk eller ikke. Noe meninger/ preferanser i så måte, om det pleier å være et løft, eller enerverende, bedre med lyden fra fly og flyplass uten forstyrrelser ?

Back