OSL 30.jan 2011

Jørgen S

ScanFlyer Blue
Her kommer mine bidrag . Takk til Marius og Halvor for en bra dag på vollen :)

SAS LN-BUD @ OSL , 1200mm by jorgen.syversen, on Flickr

Inkluderer 2 stk av 330`n ..

Thomas Cook A330 @ OSL , 1200mm by jorgen.syversen, on Flickr

Thomas Cook A330 @ OSL , 1200mm by jorgen.syversen, on Flickr

KLM PH-BFD 747 contrail over OSL by jorgen.syversen, on Flickr

Widerøe @ OSL , 1200mm by jorgen.syversen, on Flickr

Norwegian LN-KHC @ OSL , 1200mm by jorgen.syversen, on Flickr

Samtlige bilder over er tatt med 1200mm. Helt på slutten sniker jeg inn et bilde fra dagen etter .. :rolleyes:

SAS LN-RPJ @ OSL by jorgen.syversen, on Flickr

Siden EXIF'n viste 1200mm,trodde jeg faktisk et ørlite sekund at du hadde investert ca en million i nytt Canon utstyr:drunk:
Tviler forøvrig sterkt på at et Canon kamera har krefter nok til å gange to tall med hverandre, så da har du vel redigert EXIF'n selv:stir:colgate:
Ser ut som om 2x converteren i kombinasjon med bazookaen gjør en veldig bra jobb!

takk alle sammen :)

Siden EXIF'n viste 1200mm,trodde jeg faktisk et ørlite sekund at du hadde investert ca en million i nytt Canon utstyr:drunk:
Tviler forøvrig sterkt på at et Canon kamera har krefter nok til å gange to tall med hverandre, så da har du vel redigert EXIF'n selv:stir:colgate:
Ser ut som om 2x converteren i kombinasjon med bazookaen gjør en veldig bra jobb!

hehe, nei du tror vel ikke canon klarer det du :colgate:
2x på gjorde susen ja , vanskelig å se forskjellen i bildekvalitet med og uten konverteren - men så skal det også sies at jeg denne gang holdt meg på rundt f10 og f11 kontra å ha den vid åpen på f8 .. men med slikt lys er det overkommelig :)

Altså, når man skyter flybilder med et 1D mark III og et 600mm med en 2x converter, og har en utrolig god mann bak alt dette utstyret er det ikke rart bildene blir gode. Vi var heldige med både lys og værforhold, det skal sies, men du får til utrolige bilder. Igjen takk for en flott tur! :) ser du holdt deg der oppe en liten stund etter oss siden du har nokså svart bakgrunn på det siste bildet der, artig tenkt! :D

siste bildet er som sagt tatt dagen etter - måtte opp og hente min far som kom hjem fra forretningsreise i Frankfurt .. :) men takker for kommentar !

Back