ORLY - Spotter-terrasse

SK917

ScanFlyer Blue
Ja da tar vi en liten titt over hva som kom forbi under vår forsinkelse på Dubrovnik Airlines hjem til Norge...

Spotter-terrassen på Orly er ok den, minus for vindu rundt hele men en får jo noe ut av det da....

orly1.jpg

HA-LKV levert til Easyjet i 1998, gikk til Sky Europe i 2005. (737-33V)

orly2.jpg

Saudi Arabian Govmt - Boeing 737-7AJ var ny i 2002 reg. HZ-MF2

orly3.jpg

Mye Saudi fly her, 757, 747SP, 747-400 m.fl

orly4.jpg

F-GYFK, CCM Airlines, A320-214, levert Swissair i 1995 og har siden 2002 hatt tjeneste hos Swiss og China Northwest før ny til Air Corsa i 2004.

orly5.jpg

F-GPYB, ATR 42-500, Airlinair, levert Air Littoral i 96, Botswana i 98 og dette selskap i 2004.

orly6.jpg

Levert ny til selskapet i april 2007.

orly7.jpg

Levert ny til selskapet 1. juni 2007!

orly8.jpg

Lev. Air Maroc i 2003, gikk til Atlas Blue i april 2007, fortsatt med Royal Air Maroc tittler

orly9.jpg

Levert ny til selskapet april 2006.

orly10.jpg

Ny maskin 22. mars 2007 - eies av ABS Jets (Embraer 135BJ)

orly11.jpg

Apron of Orly!

orly12.jpg


orly13.jpg

Antonov 148

orly14.jpg


orly15.jpg


orly16.jpg



God helg og St. Hans alle!

:)
 
Saudian er vel i prosess med å kjøpe seg 50-60 nye fly, så det er vel flyshowet på Le Bourget som er årsaken..,.....
 
Fine bilder!

Originally posted by SK917
Ja da tar vi en liten titt over hva som kom forbi under vår forsinkelse på Dubrovnik Airlines hjem til Norge...

Var du på flygningen på onsdag kveld også? Var selv på denne flygningen sammen med min svoger. Det var forøvrig ikke Dubrovnik som var forsinket, men FlyNordic som fikk teknisk. Derfor måtte de få en ekstra maskin fra Dubrovnik.
 
Originally posted by DYflyer

Fine bilder!

Originally posted by SK917
Ja da tar vi en liten titt over hva som kom forbi under vår forsinkelse på Dubrovnik Airlines hjem til Norge...

Var du på flygningen på onsdag kveld også? Var selv på denne flygningen sammen med min svoger. Det var forøvrig ikke Dubrovnik som var forsinket, men FlyNordic som fikk teknisk. Derfor måtte de få en ekstra maskin fra Dubrovnik.

Både ENGM RAMP,tabrenna og SK917 og jeg var med den flighten.
Fikk vite om det ganske tidlig, derfor vi tok turen opp på terrassen.

Airbus 330. :smile2
 
hvordan var forholdene på spotter-terrassen? Var den kun åpen for pax, eller kunne hvem som helst komme opp?

Så forresten en haug med spotters på CDG også, så ryktene om forbud mot spotting der tror jeg er overdrevet. Fikk forresten med meg denne saken på CDG mens jeg ventet på flyet hjem til OSL 20.06 - de lokale spotterne gikk bananas! Maskinen tilhører Mid East jeg og var bare på bakken i ca én time, før den dro igjen.

Boeing 777-24Q ER N777AS (c/n 29271)
 

Attachments

  • N777AS.jpg
    N777AS.jpg
    32.7 KB · Views: 29
Og den terrassen var åpen for gud-og-hvermansen den CK, det var masse folk der. Jeg bet meg spesiellt merke i en gruppe engelskmenn som jeg overhørte hadde sittet der heeele dagen, og som var særdeles lakse-rosa på legger lår og i ansiktet :)

For å komme til den var det bare å gå opp til restauranten i 3 etasje og derfra følge skiltingen videre til terrassen....

ORY ledelsen er snille med spotterne også, på innsiden av døra stod 2-3 automater av ymse slag, med både kaffe, snop og annen kald drikke...
 
Originally posted by Airbus 330

Både ENGM RAMP,tabrenna og SK917 og jeg var med den flighten.
Fikk vite om det ganske tidlig, derfor vi tok turen opp på terrassen.

Airbus 330. :smile2

Aha! Synes jeg så noen med A380-modell som håndbagasje ved ankomst OSL :wink. Selv ble vi sittende ved gaten, men det var greit det og. Var jo god utsikt til 747SP´n derfra også (bare synd at kameraet var tom for strøm). Må innrømme at jeg synes det er ganske underholdende med alle "eksperter" og "forstå-seg-påere" som dukker opp når slikt skjer. Og det er jo ikke måte på hva folk skal kreve. Nå er jo aplaus-smilien fjernet, men vi kan jo sende en skriftlig en til alle de som få hanskes med disse pax´ene. Enten det er ved innsjekk, gate eller senere på "customer relation".
 
Back
Top