Ordrer 2014 Airbus og Boeing

Someone

Moderator
Medlem
Da har begge to annonsert antall ordre i fjor, og nesten som vanlig så er det snakk om rekordhøye tall. Boeing vant antall leveringer, men en sterk sluttspurt gjorde at Airbus vant antall ordre

2014 - Bruttordre (-kanseleringer/konverteringer) = Nettoordre


Boeing:
737: 1194 (-92) = 1104
747: 2 (-2) = 0
767: 4 (0) = 4
777: 238 (0) = 238
787: 65 (-24) 41
Totalt: 1550 (-118) = 1432


Per model er der litt vanskelige og få frem men ser man på bruttoordrene hos Boeing så gir det er pekepinn

737-
MAX: 891 (det aller meste her er -8MAX, og endel er konverteringer fra NG))
700: 8 (ink 2 BBJ)
800: 280
900ER: 17 (ink 1 BBJ)

777-
300ER: 49
F: 14
777X: 220

787:
-8: 1 (BBJ)
-9: 64

Airbus har en bedre oversikt per modell

A319: 29 (-21) 8
A319neo: 4 (0) = 4
A320: 293 (-138) = 155
A320neo: 824 (0) = 824 (inkludert 81 konveteringer fra ceo)
A321: 181 (-35) = 147
A321neo: 213 (-30)= 183

A330-200: 30 (0) = 30
A330-300: 24 (-20) = 4 (Kanselleringen på 20 maskiner er AirAsiaX som konverterte til A330-900)
A330-800: 10 (0) = 10
A330-900: 110 (0) = 110

A350-800: 0 (-18) = -18
A350-900: 57 (-51) = 6 (her og på -1000 er de jo Emirates kansellering som slår inn)
A350-1000: 0 (-20) = -20

A380: 20 (-7) = 13

Totalt: 1796 (-340) 1456


A350-1000 og 787-10 er vel de modellene som overasker negativt med ingen eller negative ordre, mens 787-8 nå er like populær som 737-700, og det er stort sett den større -9 som selger
 
Last edited:
Back
Top