Rapport start:
Som jeg allerede har postet, var det meldt dårlig vær i Chicago i dag. Normalt sett, kansellerer de fleste flyselskapene en del avganger for å ta vekk en del av trøkket på dager med dårlig vær. Etter sesongpremieren av 24, gikk jeg inn på nettet for å sjekke inn og printe ut boardingkortet. Jeg logga meg på, men systemet ville ikke sjekke meg inn noe som stinker kanselleringer... Det var umulig å finne ut om flighten var kansellert på AAs hjemmeside. Det eneste de tilbyr er å legge inn flighten du skal på i et varslingssystem. Gjorde dette og ventet på en e-post oppdatering. Etter noen få minutter kom det en e-post fra AA. Ganske riktig, flighten min var kansellert
Jeg heiv meg på telefonen og fikk tak i den mest ufyselige dama jeg noengang har snakket med... Hun kunne fortelle at jeg var ombooket til en flight som gikk 11 timer (!) etter min originale flight. Det var den mest utrolige samtalen jeg noengang har hatt med en ansatt i et flyselskap. Kjerringa var virkelig sint og bitter!
For å gjøre en lang historie kort, jeg ringte tilbake og fikk en supervisor på linja og sikret meg et sete på en flight som kun gikk 2 og en halv time etter min originale flight.

Og heldigvis var det ledig plass i F. 4E, ikke vindu.
Det betydde at jeg ikke måtte opp i otta. Jeg sendte et par e-poster for å informere folk jeg skulle treffe om forsinkelsen og var egentlig litt lettet over at jeg slapp å stå opp kl 0530 på en dag med skikkelig dårlig værutsikt.
Kl 0730 ringte klokka og jeg sto opp sammen med fruen. Vi drakk en kaffekopp og etter en kjapp dusj bar det rett ut til flyplassen. Det viste seg at Chicagos svar på Vidar Theisen hadde bommet katastrofalt på været.. Det var kommet en centimeter, den var på god vei til å smelte allerede klokka 8. Og storm var det ihvertfall ikke :huh:
Vel fremme på flyplassen, var det bare et fåtall flighter som var kansellerte. Etter det obligatoriske Starbucks stoppet bar det utover til gaten. Ved gaten var det møtt opp en rekke personer som åpenbart ikke hadde sjekket at den tidligere flighten var kansellert og møtt opp i otta. Det var soleklart at det var mange pax som ikke kom til å komme med flighten min.... Folk var også ganske agro for at de ikke hadde fått beskjed om at flyet deres var kansellert, noe som er forståelig. Jeg kikket på boarding passet mitt og var rimelig fornøyd med tingenes tilstand.
Vel ombord fikk jeg en op up ved siden av meg, en United pilot var en av de siste til å boarde. Han hadde selvsagt en stor Travel Pro i tillegg til pilotkofferten, han satt på første rad i økonomi og alle bins var selvsagt fulle. AA har et stort crew skap foran og det var definitivt plass i det skapet, men AA purseren var ikke særlig hjelpsom og UA piloten fikk IKKE lagre travel proen sin sammen med AA crewets ... Makan til dårlig bransje-hjelpsomhet har jeg aldri sett...
Jeg hadde kun en ryggsekk med, tok ned ryggsekken og puttet den under setet foran og gikk bak til piloten og tilbød han å putte kofferten i min hattehylle. Han var selvsagt takknemlig og purseren ble meget overrasket over at jeg tilbød å hjelpe piloten som skulle på jobb. Jeg så at hun helt klart følte seg veldig liten etter at hele F hadde vært vitne til for et r-høl hun hadde vært.
Vel, vel. Etter avising, tok vi av mot vest, ingen kø overhodet. Vi kom avgårde ca. timen sent fordi vi måtte vente halvtimen på avisingscrewet.
Etter takeoff kom purseren rundt med varme nøtter og tok drinkbestillinger, jeg startet med en appelsin juice. Til lunsj kunne man velge mellom kylling eller pizza. Det vil si, før de kom til mitt sete, var det tomt for kylling. Det ble pizza. Pizzaen kom fra Pizza Hut og var skikkelig varm og god. På brettet var det også en salat, Brie og kjeks. Sorry, ingen bilder, tar dem i morgen på returen.
Etter lunsjen vanket det varme cookies, melk og kaffe.
Jeg så faktisk frem til å komme ned til varmen, det som ventet meg i San Antonio var litt sjokkerende.. Her var det en grad kaldere enn i Chicago! Mens jeg ventet på leiebilen, viste den lokale nyhetskanalen folk som går berserk på supermarkedene for å klargjøre seg til den verste vinterstormen på mange år... Vi får se om det slår til.
Etter at Hertz damen var ferdig å spørre meg om jeg noengang hadde kjørt på vinterføre, kom Impalaen min foran bygningen. Hertz har sitt område rett bak et stort maintenance område. Det var mange interessante objekter å ta bilde av, helt klart. Så jeg stoppet og tok noen bilder til ære for LN-MOW.
Vel fremme på hotellet, fikk jeg oppgradering til The Royal Hacienda Club. I loungen serverer de gratis drinker og varm buffet fra 1700-2200, frokost er også gratis og serveres fra 0600-1000- Resten av døgnet serveres det diverse varme og kalde drikker og kaker/frukt gratis. (se bilder).
Har et møte nå, deretter blir det 24 to timer til i dag!!
Rapporten fortsetter i morgen.
Og nå til billeta