Hadde følgende positive opplevelse med plusgrade innenriks dag:
La inn minstebud 5000 søndag. Utgangspunktet var mer en forhåpning om å få endret til tidligere avgang, enn å få fasttrack, lounge ++. Onsdag tikket det inn mail om at budet var akseptert. Fulgte litt med på aktuell rute og torsdag var avgangen fullbooket, og satt da igjen med kun et ørlite håp om å få endret den.
Kom til OSL i dag, fasttrack gikk OK, en liten tur opp i lounge, og så ned til gate for å høre om det var mulig å komme med. Herren bak skranken fortalte at de var overbooket med fire stk, men ba meg holde meg i nærheten i tilfelle.
Da det kom «gate closing» stod det tre personer og ventet. Én av disse så ut til å være ute i samme ærend som meg, mens jeg ikke er sikker på om de to andre, som så ut til å reise sammen, var nektet boarding. Samtidig etterlyste gatepersonalet to stykker som ikke var kommet.
Uansett, kvinnen bak skranken ba om å få se billetten min, kikket på skjermen, så på billetten igjen, spurte om navn, og sa «vi har bare midtsete igjen». Ingen problem svarte jeg, og ett minutt etter satt jeg i sete 1E. Noen minutter senere kom de to som ble ropt opp på callingen heseblesende inn i flyet, og dørene ble lukket.
Om jeg var heldig pga plusgrade, eller om jeg uansett ville ha fått plass vites ikke, men både unger og kone var ekstra fornøyd da jeg dukket opp før leggetid.
Sent from my iPhone using Tapatalk