Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg har ingen poeng, da jeg ikke har reist noe særlig sted, men planlegger en sånn tur for første gang. Vurderte å kjøpe business, men da blir det et år til med sparing, så tenkte å prøve. Takk for svar!
 
Flyr en god del Oslo - Beijing i jobbsammenheng. Satt ved siden av en danske som fortalte om at man får mer poeng av å laste ned appen til SAS og booke billetter der. Var det svada eller noe som stemmer?

Jeg har ikke klart å lese meg opp på noe hos sas.no som kan støtte dette...
 
Flyr en god del Oslo - Beijing i jobbsammenheng. Satt ved siden av en danske som fortalte om at man får mer poeng av å laste ned appen til SAS og booke billetter der. Var det svada eller noe som stemmer?

Jeg har ikke klart å lese meg opp på noe hos sas.no som kan støtte dette...

Det kan jeg bekrefte bare er tullprat fra dansken.
 
Flyr en god del Oslo - Beijing i jobbsammenheng. Satt ved siden av en danske som fortalte om at man får mer poeng av å laste ned appen til SAS og booke billetter der. Var det svada eller noe som stemmer?

Jeg har ikke klart å lese meg opp på noe hos sas.no som kan støtte dette...

Svada, fra ende til annen. Mulig det en gang har vært et tilbd om noen ekstra poeng, men det har i så fall vært et unntak og spesialtilbud.
 
Er det noen fancy skjulte kriterer for at man skal kunne oppgradere?
Prøver meg på en tur TRD-CPH-LHR-ARN-TRD om noen måneder, meen
Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking.
Billetten er skrevet ut av lillebror i Mosjøen, men i FAQ står det ingenting om at det må være 117.
Derimot står det "Operated by SAS" og her er jo både CityJet og SAS Ireland involvert..
 
Tenkte jeg skulle legge inn et bud på oppgradering på strekningen CPH-NRT i juni, og det ser ut som at det er slutt på fast bud på denne ruten? Minstebudet på oppgradering var rundt 7000 kroner. Tidligere var det "fastpris" til og fra NRT.
 
Min far la inn bud på SK939 som gikk fra ARN til LAX i går. 32000 poeng fra Plus til Business. Billettene i Plus betalte han 6000,- for t/r. Virket som han gjorde en grei deal.
 
Min far la inn bud på SK939 som gikk fra ARN til LAX i går. 32000 poeng fra Plus til Business. Billettene i Plus betalte han 6000,- for t/r. Virket som han gjorde en grei deal.

Poengprisen begynner på 25.000 på den ruta. Subjektivt hva som er en grei deal.
 
Tenkte jeg skulle legge inn et bud på oppgradering på strekningen CPH-NRT i juni, og det ser ut som at det er slutt på fast bud på denne ruten? Minstebudet på oppgradering var rundt 7000 kroner. Tidligere var det "fastpris" til og fra NRT.

Nå henger jeg ikke helt med. Har forstått det slik at det ikke er auksjon på Japan grunnet lovgivningen der. Da må det jo være en fast pris (penger eller poeng) på oppgradering som gjelder i forkant av flighten eller ved gaten? Forsøker å finne ut hvor mye poeng jeg må ut med for CPH-NRT fra go til buisiness eller fra Sas+ til business. Stilte spørsmålet i feil tråd,skulle ha stilt spørsmålet her tror jeg. Forstår jeg må ha 100k for business t/r om det kjøpes fra scratch og 60 k en vei. Men finner ikke ut hva jeg må ut med av eurobonus for to nevnte oppgraderingstilfellene ovenfor og vet ikke hva som lønner seg.
 
Last edited:
Taktikk-råd.

Har SAS Go billett med dragen og tre barn til Chicago om noen måneder og kunne tenke å oppgradere med poeng.

Hvis man byr på både Plus og Business kan da Plus prioriteres og man mister muligheten for Business?

Hvordan er tilgjengeligheten på "Premium" kabinen i fellesferien til ORD?

Vurdere å muligens satse at på en hest (C) da Plus egentlig gir lite ekstra når man har rad 31 og er EBD.

SC
 
Taktikk-råd.



Har SAS Go billett med dragen og tre barn til Chicago om noen måneder og kunne tenke å oppgradere med poeng.



Hvis man byr på både Plus og Business kan da Plus prioriteres og man mister muligheten for Business?



Hvordan er tilgjengeligheten på "Premium" kabinen i fellesferien til ORD?



Vurdere å muligens satse at på en hest (C) da Plus egentlig gir lite ekstra når man har rad 31 og er EBD.



SC



Da er det jo bare setet og skjermen som gir forskjellen til plus siden du er EBD, så jeg hadde lagt inn rett over minstebudet til biz. Ofte grei tilgjengelighet i fremste kabin i ferietiden, så selv om dere er mange kan det gå


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvis man skal fly Osl-MIA eller Osl-EWR og vil gi bud på oppgradering. Hva er snitt poengene man må forvente å bruke fra Go til Plus eller go til Biz?
 
Hvilke regler gjelder ved endring av reisetidspunkt for oppgraderte billetter?
Følger endringsreglene med fra opprinnelig billettklasse, eller kan man endre i henhold til ny billettklasse?
 
Hvilke regler gjelder ved endring av reisetidspunkt for oppgraderte billetter?
Følger endringsreglene med fra opprinnelig billettklasse, eller kan man endre i henhold til ny billettklasse?

Regelverket følger opprinnelig billett.

Når innsjekk åpner kan man endre flight hvis oppgradert bookingklasse er ledig på annen flight i innsjekksystemet. Man blir vel oppgradert til A-klasse i Plus, men A-cl er sjelden åpen så tett på avgang.
 
Jeg har klart å brenne av det jeg hadde av opptjente poeng (i følge SAS appen så var det 602.000 poeng opptjent siste 12 måneder)

Jeg har en filantropisk venn som kan legge inn et bud for hele familien min for oppgradering fra GO til Business CPH-ORD og MIA-OSL. Vil da budet telle/vekte som en med EBG (som han har) eller da mitt kort som er EBD? Billetten står da selvf. på meg (og EBD er selvfølgelig reist frem på egne penger ;))
 
Back
Top