Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Er vel noen ytterst få på bc.se som har rapportert å ha fått positivt svar mindre en 46 timer før, men så godt som alle positive kommer 47-47,5 timer i forkant.
 
Er vel noen ytterst få på bc.se som har rapportert å ha fått positivt svar mindre en 46 timer før, men så godt som alle positive kommer 47-47,5 timer i forkant.
Kan bekrefte at det ble denied ja

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Fikk nå denne smsen da
Treat yourself on your flight to Hong Kong! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or creditcard.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda
First come first serve.

*This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Fikk nå denne smsen da
Treat yourself on your flight to Hong Kong! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or creditcard.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda
First come first serve.

*This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant.
...og med "First come first serve" funker det som regel veldig dårlig for oss som ikke starter reisen fra Arlanda. Det gjør det ikke bedre av at man ikke kan få hjelp av loungepersonellet, men må gå til serviceskranken etter passkontrollen. Der kan du banne på at noen partysvensker har plukket opp de siste ledige plassene mens vi fremdeles sitter på flyet fra Oslo.
 
Det gjør det ikke bedre av at man ikke kan få hjelp av loungepersonellet, men må gå til serviceskranken etter passkontrollen.

De i loungen på ARN la inn request for oppgradering for meg og når jeg gikk til serviceskranken etter passkontrollen så virket det som om det bare var å trykke "enter", så vil jo tro noen som kommer senere rett til skranken (men før du har kommet deg dit) da stiller bak i køen.
 
De i loungen på ARN la inn request for oppgradering for meg og når jeg gikk til serviceskranken etter passkontrollen så virket det som om det bare var å trykke "enter", så vil jo tro noen som kommer senere rett til skranken (men før du har kommet deg dit) da stiller bak i køen.
Har prøvd. 4 ledige da jeg la inn request i loungen. Der sa de at jeg burde være der i det serviceskranken åpna. Da jeg kom dit var det allerede kø. De foran meg snappa de siste setene. Mulig de var Pandion in disguise og derfor gikk foran meg som var EBD, men gullkortet på sekken til han ene tilsa noe annet.
 
Får nå mulighet til å "buy now" i stedet for å by på oppgradering, til en litt høyere pris, på KRS-OSL. Minstepris for bud er 400 SEK.
Lol, nei takk.

Forøvrig er minstebudet Go-Biz på SK907 OSL-EWR per nå på 3800 SEK. Var oppe i over 7000 SEK da jeg booket billetten.
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-12-07 at 17.57.26.png
    Screen Shot 2017-12-07 at 17.57.26.png
    28.3 KB · Views: 588
Forøvrig er minstebudet Go-Biz på SK907 OSL-EWR per nå på 3800 SEK. Var oppe i over 7000 SEK da jeg booket billetten.

Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.
 
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.

Hos meg så økte heller minsteprisen HKG-ARN jo nærmere flygninga det kom. Så da tok jeg ikke sjansen og la bar inn et poengbud :headbang
 
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.

En uke før avreise nå. 3800 SEK GO-Biz, og 1400 SEK GO-Plus. For returen, SK908, 19. desember, så er foreløpig prisene 4300 SEK Go-biz, og 1700 SEK Go-Plus
 
En uke før avreise nå. 3800 SEK GO-Biz, og 1400 SEK GO-Plus. For returen, SK908, 19. desember, så er foreløpig prisene 4300 SEK Go-biz, og 1700 SEK Go-Plus

Hm det er jo meget interessant... Vurderer å kjøpe en billig Go Billett til SFO på det salget som er nå... Kan man få en oppradering til den prisen så er det vel verdt det selv om jo CPH-SFO er lengre da.
 
Hvor lenge i forkant av reisen er dette? Har ikke fått taket på den nye dynamiske prisingen på Plusgrade, kun fått bakoversveis med minstebudene jeg har fått, type 7000 SEK for Plus-Biz på SK907 i februar.

Disse dynamiske prisene er jo helt sinnsyke. Har nå fått opp 9100 SEK fra CPH-SFO Go-Business. Tror jeg skal prøve på å få den opp til Plus, business blir litt for mye.
 
Disse dynamiske prisene er jo helt sinnsyke. Har nå fått opp 9100 SEK fra CPH-SFO Go-Business. Tror jeg skal prøve på å få den opp til Plus, business blir litt for mye.



Sinnsykt er det neppe, da CPH-SFO jo tradisjonelt har gått svært bra, så ikke noe poeng å selge business på billigsalg da. Så er nok heller loven om tilbud og etterspørsel det handler om
 
Sinnsykt er det neppe, da CPH-SFO jo tradisjonelt har gått svært bra, så ikke noe poeng å selge business på billigsalg da. Så er nok heller loven om tilbud og etterspørsel det handler om
Det er sykt mtp at det er et slags lotteri og prisen ikke kommer vesentlig lavere ut enn å kjøpe business direkte

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Bra, det tyder på at avgangen er populær og ruten går bra
Poenget mitt er at når SAS engang har valgt å ha denne muligheten så burde oppgradering være nærmest garantert om man går inn og byr. Selv vært vitne til 7000 sek Arn-Hkg fra Plus til Business som minstebud.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Poenget mitt er at når SAS engang har valgt å ha denne muligheten så burde oppgradering være nærmest garantert om man går inn og byr. Selv vært vitne til 7000 sek Arn-Hkg fra Plus til Business som minstebud.

Merkelig tankegang. Eneste muligheten for garantert plass i business er (og bør være) kjøp av businessbillett. Hvis man alltid blir garantert oppgradering til en lavere pris enn kjøp av billett i utgangspunktet undergraver man jo hele produktet.
 
Merkelig tankegang. Eneste muligheten for garantert plass i business er (og bør være) kjøp av businessbillett. Hvis man alltid blir garantert oppgradering til en lavere pris enn kjøp av billett i utgangspunktet undergraver man jo hele produktet.
Oppgradering er jo ikke garantert med det systemet. Derfor burde det i lotteriet være litt lavere pris.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Hva burde jeg by på oppgradering mellom Oslo og New York?
Går det an å by på businessklasse selv om jeg kjøper den billigste billetten?
Takk for svar:)
 
Hva burde jeg by på oppgradering mellom Oslo og New York?
Går det an å by på businessklasse selv om jeg kjøper den billigste billetten?
Takk for svar:)

Hva du burde by er opp til deg selv og egen lommebok og prisene varierer noe sykt så det er vanskelig å si noe spesifikt for din booking. Og ja du kan by på business selv om du har kjøpt billigste Go (men med prisene nå til dags så er det stort sett billigere å kjøpe business direkte enn først å kjøpe Go også by på oppgradering). Likevel har jeg lest om at noen har fått opp 3k på OSL-EWR fra Go til Business. Har du nok poeng til å by ville jeg ha gjort det, da det ser mer ut som en fornuftig sum.

Prisekempler på cash jeg har fått på minstepris var 7000 SEK Plus til Business (!) en vei og 9000 SEK til business fra Go. Jeg personlig styrer unna og byr heller på Plus som er langt mer fornuftig priset. Men som sagt prisene varierer noe sykt så kan være du er heldig. OSL-EWR er jo en turisttung rute hvor det gjerne er høye bookingtall i Go så kan hende du er heldig og finner en god pris på Plusgrade for oppgradering. Det jeg uansett ville rådet deg til er å følge med på prisene som gjerne kan synke i tiden frem mot avgang, du kan når som helst kansellere bud inntil 48 timer før avgang om prisen har blitt bedre.
 
Back
Top