Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

nick5000

ScanFlyer Blue
Funker det å oppgradere online hvis man ikke har bestilte på sas.no?

Og samme med optiontown, går det også greit?

Re: Oppgradering med poeng online, bestilt ikke hos SAS

Optiontown trenger kun bestillingsreferansen og navn og bryr seg ikke om hvor reisen er kjøpt. Fungerte fint for meg med reise bestilt fra Widerøe i alle fall.

Optiontown finst vel ikkje lengre etter at sas la om til nytt budbasert oppgraderingssystem.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Optiontown finst vel ikkje lengre etter at sas la om til nytt budbasert oppgraderingssystem.

Dette har ikke jeg fått med meg, link til dette og til budbasert oppgradering?

Har det evt noe å si da om jeg booker hos sas.no eller fra reisebyrå?

Re: Oppgradering av billetter hos SAS

Du må legge inn bud på oppgraderingen ja.
Les mer på sas.no

Du kan booke hvor du vil

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stemmer dette? Eller kjører de parallelt i en fase? Jeg fikk lagt inn min reservasjon for interkontinental SK.reise Optiontown senest i dag og fikk ikke på noe tidspunkt info om at de ikke lenger dekket SK-flygninger. Betalt fikk jeg også gjort....

Men nå kan det jo selvfølgelig tenkes at måten Optiontown løser det på er at de i ettertid bare informerer om at jeg dessverre ikke ble oppgradert...

Stemmer dette? Eller kjører de parallelt i en fase? Jeg fikk lagt inn min reservasjon for interkontinental SK.reise Optiontown senest i dag og fikk ikke på noe tidspunkt info om at de ikke lenger dekket SK-flygninger. Betalt fikk jeg også gjort....

Men nå kan det jo selvfølgelig tenkes at måten Optiontown løser det på er at de i ettertid bare informerer om at jeg dessverre ikke ble oppgradert...

Eg veit ikkje. Kjenner berre til diskusjonen i nemnde tråd [1] samt frå insideflyer.no [2]. Der står det at Optiontown skal bort. Kan godt tenkast at siste setningen din treff spikaren på hauet :).

[1] http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=134282&highlight=optiontown&page=7
[2] https://insideflyer.no/bekreftet-auksjon-oppgraderinger-sas/

Re: Oppgradering av billetter hos SAS

Frister lite å legge inn nytt bud hos SK når jeg har allerede "lånt" ut 500+ EUR til Optiontown. Får telle på fingrene.....

SAS Plusgrade

SAS har gått vekk fra Optiontown og gått over til et mer auksjonsbasert system. Mitt første inntrykk er at prisene er høyere for en good offer enn der OT pleide å ligge. OT prisene blir nå karaktisert som "poor" altså 45 euro en vei OSL-LYR. OT lå som oftest under dette med ca 10 euro. Post deres erfaringer med det nye systemet her. :stir Man blir også mappet inn i en dårligere bookingklasse altså A og ikke Z som før ved intraeuropeisk oppgradering. Det gjør jo systemet mindre attraktivt, men samtidig var det vel bare et tidsspørsmål før endre flight i app ble forbudt.

Naboforumet vårt - altså Insideflyer har en tråd om det
https://insideflyer.no/forums/threads/oppgraderinger-på-auksjon-plusgrade-com.5354/

Re: SAS Plusgrade

Får man poeng i forhold til opgradert klasse?

Når de reklamerer for oppgraderingene står det som en av fordelene "flere eurobonuspoeng" under PLUS og Business. Det skulle indikere at svaret er ja.

Post deres erfaringer med det nye systemet her. :stir

Fikk bekreftede oppgraderinger fra GO til PLUS i dag etter følgende bud:
* 45 EUR (minste jeg fikk til å legge inn) på OSL-CPH (vurdert til "poor").
* 185 EUR på CPH - IAD (vurdert til "fair", hvor budet var 5 EUR over grensen "poor" / "fair")

Totalt sett ble dette 20 EUR billigere enn det Optiontown krevde for "Upgrade travel Option" for de samme flygningene.

Fikk bekreftet oppgradering GO-PLUS på dagens flight fra EWR til OSL for 15240 EB-poeng (240 poeng over minmum, mao POOR).
La inn upgrade for cirka siden en uke og fikk svar 48 timer før.

Opptjener man også poeng i ny klasse når oppgraderingen er gjort med poeng?

Last edited:

Fikk bekreftet oppgradering GO-PLUS på dagens flight fra EWR til OSL for 15240 EB-poeng (240 poeng over minmum, mao POOR).
La inn upgrade for cirka siden en uke og fikk svar 48 timer før.

Opptjener man også poeng i ny klasse når oppgraderingen er gjort med poeng?

Slik jeg leser Plusgrade-vilkårene, så mener jeg at man får poeng for ny klasse når man oppgraderer med poeng.

"Den nye billettklassen i oppgraderingen gjelder som grunnlag for opptjening av poeng."

https://www.sas.no/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-no.pdf

La inn et forsøk for en flyvning OSL-ARN neste fredag. Jeg hadde tenkt til å betale for lounge uansett, men det blir ikke veldig mye mer om mitt bud går inn, men absolutt ikke verdt mer enn minstepris, synes jeg. Jeg kjøpte i utgangspunktet et ganske billig billett, men prisen har gått voldsomt opp i GO, nesten 4 ganger så mye, og ligger nå marignalt under billigste PLUS. Prisene gikk veldig opp den dagen plutselig, og så skjønte jeg at mange skal på Grand Prix i Stockholm den weekenden. :musikk

Last edited:

Apropos OSL-ARN så går budgivningen fra 405-1015kr hver vei. Syns minsteprisen er dyr nok, men det er vel verdt det hvis man får i seg et par øl i loungen og litt mat ombord.

Apropos OSL-ARN så går budgivningen fra 405-1015kr hver vei. Syns minsteprisen er dyr nok, men det er vel verdt det hvis man får i seg et par øl i loungen og litt mat ombord.

Det er uansett ikke verdt noe mer enn minstepris etter min smak ihvertfall innad i Skandinavia. Kan kanskje vurdere litt mer enn det på en tur til Malaga eller noe sånt - men innad i Skandinavia? Neppe.

Det er uansett ikke verdt noe mer enn minstepris etter min smak ihvertfall innad i Skandinavia. Kan kanskje vurdere litt mer enn det på en tur til Malaga eller noe sånt - men innad i Skandinavia? Neppe.

Helt enig, med en billig GO billett er det ok. men har man betalt mer enn 1000 for GO på intrascan er det ikke verdt det synes jeg.

Har to bestillinger en for meg og min sønn til østen - byr på oppgradering for begge to begge veier med mine poeng ( hvor mye burde jeg by pr person mellom stocholm og Hong kong ? )

Når det gjeler min datter som skal hentes i Hong Kong så er det umulig for meg å gjøre dette med mine poeng. SAS sier at jeg må overføre poeng til hennes konto for så å by fra hennes konto. Hun er på en seilbåt mitt i havet og har således ikke tilgang til internett eller telefon. Er vi i ferd med å bli slaver av SAS sin automatisering ????? HVA KAN JEG GJØRE

Back