Operativ status for Dakota LN-WND?

ENTO

ScanFlyer Silver
Kommer Dakotaen LN WND til Dakotanorway hjem igjen på denne siden av nyttår ?
Med en ødelagt motor og kanskje pengemangel spøker det for en overvintring i England ?

Re: Dakota LN WND

Jeg kan ikke finne noen bilder inne i flyet?
Hvor mange stoler der det i flyet?

Det er to seter på hver side av gangen.
Jeg fant bilde.

Det er det flyet som ble brukt i TV serien Luftens Helter :D

Kan den ikke fly TRF - RYG så kunne man ha testet det?
Det hadde vært kult :) :)

Kommer Dakotaen LN WND til Dakotanorway hjem igjen på denne siden av nyttår ?
Med en ødelagt motor og kanskje pengemangel spøker det for en overvintring i England ?

Har du noe kilder på dette med mulig pengemangel? På nettsidene deres står det at de jobber med bestilling av nyoverhalt motor fra California.

Har du noe kilder på dette med mulig pengemangel? På nettsidene deres står det at de jobber med bestilling av nyoverhalt motor fra California.
Ja det står mye rart over alt.
I Sandefjords Blad stod det at flyet hadde et teknisk problem under formasjonstrening før flyging til Normandie.
Det var mye mer alvorlig en det !!!!
Virkelig alvorlig.

Vel, det var teknisk problem, fikk oil pressure warning, stengte av motor og landet på en motor. Da de parkerte rant det olje ut av den andre motoren...

Jeg fikk et gavekort på en flytur med Dakotaen da jeg passerte halveis til 100 år her tidligere i år. Vi får håpe de får maskinen på vingene igjen og at det blir anledning til å realisere gaven ettenhvert.

Utfører de til vanlig vedlikehold på egen kappe på Torp, eller er det eksterne som hyres inn (helt eller delvis)?

Utfører de til vanlig vedlikehold på egen kappe på Torp, eller er det eksterne som hyres inn (helt eller delvis)?

De gjør mye av arbeidet selv, på dugnad.
Hvis jeg ikke husker helt feil så prøver de å få en reklamasjon på den ødelagte motoren. Det er er den samme motoren som de satt inn på Torp for ca 1 år siden og den har ikke mange timer på seg før den ble ødelagt igjen.

Vel, det var teknisk problem, fikk oil pressure warning, stengte av motor og landet på en motor. Da de parkerte rant det olje ut av den andre motoren...

Ja de stengte av den’’friske’’ motoren (feil motor) og fløy inn på den andre som skjærte seg rett etter landing.

Det ble lagt ut noen bilder fra Dakota hangaren i går på Information Alfa, flyhistorie fra A til Å. facebook gruppen, og der ble det spurt om status på Dakotaen og svaret var at de var oppe å gikk igjen. :)

Den var synlig på flyradaren rundt Torp i går ettermiddag, så da kan det vel tenkes det blir vanlige rundflyginger igjen noen onsdager før sesongen er slutt.
Grip sjansen! :)

Den skal såvidt jeg vet til flyshowet på Notodden på søndag. Det skal naturligvis jeg også. Vi får satse på det blir like bra i år som i fjor.

Back