Opel-reklame bruker klasse-gardinen for effekt

Har sett den en del ganger og den treffer ikke blink hos meg. Syns det er en ganske klein reklame. Lurer på om de tjener på den i lengden. Får ikke meg til å løpe til nærmeste Opel forhandler.

Dette er vel et klassisk eksempel på en reklame som ikke hadde fungert spesielt bra i Norge. Måtte tenke et sekund før jeg tok den selv første gang jeg så den.

For meg blir dette litt selvnedverdigende, men så lenge de betalte for den, synes de sikkert den er ok ... :p

Kan være at de prøver å treffe det litt vage segmentet "folk flest", uten at jeg er helt sikker på om de treffer her i Norge. Det blir liksom bare litt rart hele greia, og de sier jo egentlig at Opel ikke kjøpes av de med litt bedre råd eller høyere stilling. Noe som jo egentlig er temmelig historieløst samtidig.

Nordmenn er veldig glade i å sørge for en viss sosial status og helst ha lik bil som naboen, for å ikke skille seg så mye ut. En kjapp titt i trafikkbildet avslører jo det ganske fort. :rolleyes:

Eneste grunnen til at Klopp kjører Opel er at han er kontraktfestet til det :)

Opel er som mange andre biler, biler for folk som ikke bryr seg nevneverdig om bil.

Vel, Mercedes sine reklamer er ikke mindre kleine, for å si det sånn. Syns generelt sett at tyskere ikke er flinke med slikt.

Vel, Mercedes sine reklamer er ikke mindre kleine, for å si det sånn. Syns generelt sett at tyskere ikke er flinke med slikt.

Går en historie om en kar i et reklamebyrå som var høvelig lei jobben sin, da han en dag fikk i oppdrag å lage en reklameannonse for en eller annen Mercedes Benz.

Han skulle vistnok ha redigert inn et bilde av den aktuelle bilen, slik at den sto plassert i porten på Auzswitch, under "Arbeit macht frei" skiltet.

Teksten i annonsen var noe sånn som "Mercedes Benz, nok et eksempel på tysk grundighet"

Om historien er sann eller ikke skal jeg la være usagt :)

Satt greit den reklamen der. Klopp har et image som en folkelig fyr som trener et tradisjonelt "arbeiderklasse" lag i tysk fotball. At han ikke kaster bort penger når han er ute og flyr og kjører en bli for "folk flest" er vel et greit reklamebudskap.

Satt greit den reklamen der. Klopp har et image som en folkelig fyr som trener et tradisjonelt "arbeiderklasse" lag i tysk fotball. At han ikke kaster bort penger når han er ute og flyr og kjører en bli for "folk flest" er vel et greit reklamebudskap.

Ikke kaster bort penger? Han reiser jo på business...

Dette betinger jo at man har endel kjennskap til tysk fotball for å ta hele poenget - og da blir reklamen desto mer meningsløs for de aller fleste av oss. Med mindre poenget er å sikte seg inn på fans av tysk fotball seff. Om dt er tilfellet, så kan det forklare de relativt labre salgstallene for Insignia i Norge. :lol:

Generelt sett er er det så mye dårlig reklame at jeg ikke gidder å kaste bort tiden på å se det, men denne synes jag faktisk var av de bedre, spesielt tatt i betraktning at den er tysk (og tysk reklame er 99 % begredelig og elendig).

Back