Re: Ønsker ikke konkurrere med Norwegian
At mange velger å prioritere annerledes, betyr ikke at det ikke er et marked hvor det er mulig å tjene penger.
Den største utfordringen til LCC er at de starter med et gedigent handikapp og at de må levere et mye bedre produkt enn de tradisjonelle aktørene for å få samme positive omtale. Folk som vet mye om å reise, enten det er journalister, bloggere, forumsynsere eller folk i egen omgangskrets, har gjerne status hos ulike flyselskap og opplever en behandling hos nettverksselskapene som folk flest kan se langt etter.
Spør en reisevant kollega med EBG som nylig var i New York om han fløy med SAS eller Norwegian. Sannsynligvis har han like forutinntatt som majoriteten her inne og sier at SAS er mye bedre. For der får han fasttrack, lounge, oppgraderinger, prioritet ved forsinkelser eller kanselleringer, en haug med EB-statuspoeng, blokkert midtsete osv. Mens Norwegian koster like mye og man må betale ekstra for alt mulig. Det at SAS krever Ola Dunk 1500 kr for den ekstra kofferten han fikk sjekket inn gratis som EBG, vet han neppe eller "glemmer" å nevne. Heller ikke det faktum at SAS mye omtalte "fritt setevalg" avhenger av hvor man bestilte billetten vies oppmerksomhet. I likhet med det at SAS gjerne selger setet ditt til noen andre med enten status eller større betalingsvilje om de kan.
Forskjellen på å reise med og uten status hos SAS, er nok minst like stor som forskjellen på å fly SAS og Norwegian.