Onsdagsquiz i coronaens tegn

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
I dag er det en samling med bilder fra flyplasser som skal identifiseres.

Hvor er disse bildene tatt? Koder eller navn eller kartreferanser - mange valg...

1)
Q3-1.jpg

2)
Q3-2.jpg

3)
Q3-3.jpg

4)
Q3-4.jpg

5)
Q3-5.jpg

6)
Q3-6.jpg

7)
Q3-7.jpg

8)
Q3-8.jpg

9)
Q3-9.jpg

10)
Q3-10.jpg

4 Er Florø Lufthamn, ENFL

7 Er Geilo Lufthavn, Dagali/ENDI mens den ennå eksisterte.

Mvh,

2) Ser ut som det kanskje muligens er (London) Stansted (EGSS/STN) selv om jeg kun har sett den utsikten en håndfull ganger (og det ser ut som det kan være en Go B737 som venter på at du skal lande).
8) Er vel en annen (London) flyplass, Luton (EGGW/LTN).

Er enig med DC-8-63 angående nr. 10.

Last edited:
Oppsummeringen til nå

1) Hvor er vi?
2) London-Stansted
3) Hvor er vi?
4) Florø
5) Sola på flystasjonen. Det er Harald Rex som hoppet ut av helikopteret under Coop Banner 1997
6) Hvor er vi?
7) Dagali
8) Luton - sliter med London her....
9) Hvor er vi?
10) Shannon som plutselig fyltes med sovjetisk metall på vei til Cuba. En bølge vestover og en østover per dag i 1996

1) Er nok ikke fullt så enkelt som AMS. Det er ca 350 nautiske mil mellom disse byene.
9) Indonesia er helt riktig, men flyet skal til Denpasar på Bali. Hvor er vi så?

1) Er nok ikke fullt så enkelt som AMS. Det er ca 350 nautiske mil mellom disse byene.
9) Indonesia er helt riktig, men flyet skal til Denpasar på Bali. Hvor er vi så?
Har aldirg være i Indosieen, men det kunne jo være på Lombok....men det er jo det rene gætteri...eller Surabaya....Have no idea

Hilsen Ole

Jeg synes #1 ser Tysk ut med de gule Ground Handling trucker etc. Tyske flyplasser har ofte (alltid) Ramp Handling utført av selve flyplassen. Husker ikke å ha sett blå Jet Brigdes så heller mot en av de få flyplassen i Tyskland ikke har vært på f.eks Køln ?

nr.3 tror jeg er Faro i Portugal ....jeg har set det engang, men kan ikke komme på hvor..
Hilsen Ole

Ny oppsummering

1) Vi er Tyskland - god logikk. Det er ikke Køln og ikke flyplass lenger heller...
2) London-Stansted
3) Faro stemmer
4) Florø
5) Sola på flystasjonen. Det er Harald Rex som hoppet ut av helikopteret under Coop Banner 1997
6) Hvor er vi?
7) Dagali
9) Dette er gamle AMI eller Mataram på Lombok.
10) Shannon som plutselig fyltes med sovjetisk metall på vei til Cuba. En bølge vestover og en østover per dag i 1996

Da mangler vi to europeiske flyplasser. Jeg må si jeg er imponert over kunnskapsnivået - eller kanskje ikke. Det er egentlig som forventet :colgate::wow:

1...kunne jo være Munchen -Reim....nedlagt før min tid i luftfart
ps....det er jeg ret sikker på
Hilsen Ole

Kan nr. 6 være Friedrichshafen? Et par år siden det var en ikke ukjent plass for min del og det er noe som virker litt kjent...

Da nærmer vi oss

1) Dagens Corona-flyplass. Det er gamle MUC altså Riem. I januar 1987 fløy jeg dit på en Scanair-flight for å oppleve Selskapsresan 2 - altså skiferie i Ischgl som er et av stedene som var svært rammet av Covid 19 i vinter.
2) London-Stansted
3) Faro stemmer
4) Florø
6) Vi er i Europa et sted - trodde ikke denne skulle være den verste :drunk: Det er nok ikke så veldig langt unna Friedrichshafen, men i et annet land.
7) Dagali
9) Dette er gamle AMI eller Mataram på Lombok.

6/ tror det er GVA.....det ligner lidt den balkon de havde, før de lukkede den
Hilsen Ole

Back