Online check-in Norwegian?

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Er det virkelig ikke mulig å sjekke inn online med Norwegian? Har dullet rundt på sidene deres nå og finner ingenting...

Utrolig. Jeg tok det egentlig for gitt og trodde jeg var helt tulling som ikke fant det på sidene deres. Så takk for hjelpen.

Vel, Norwegian fikk først automater i 2007, så tror det tar sin tid før internettinnsjekking blir mulig ...

Vært noen klager på face siden til DY ang dette, de lovet å se på det etterhvert....hehe

Hvilke funksjoner ønskes fra online innsjekken?

Fra før kan du:
-Velge/kjøpe setereservasjon når du bestiller billetten (også i ettertid)
-Reisedokumentet/sms kan brukes om du ønsker å gå rett til gate
-Skal du sjekke inn bagasje må du uansett på automat for å skrive ut tag (akkurat som andre selskap)

Jeg tror nok det er setevalg (uten å betale for reservasjon) er det som står høyest på lista. Noe som også kan forklare hvorfor ikke DY har online innsjekk?

Fra før kan du:
-Skal du sjekke inn bagasje må du uansett på automat for å skrive ut tag (akkurat som andre selskap)

Jeg har aldri måttet skrive ut tag på automat når jeg har sjekket inn online.

Dessuten så har Norwegian et krav om innsjekking på alle utenlandsflyvninger.

Fra før kan du:

Ikke korrekt:

Når jeg kjøper en (full-flex-)billett mindre enn 25 timer før avgang ønsker jeg et annet sete enn 31 B ;), samme hvis jeg endrer en flex-billett til en annen avgang.

Rett til gate gjelder kun innen Norden.

Hvordan sjekker du inn online når det ikke er mulig???

Forøvrig ikke første gang dette er oppe:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86401

Last edited:

Har du tilfeldigvis status? Jeg spurte en floorwalker(?) om dette en gang, og fikk beskjed om at tags måtte skrives ut på automat selv om jeg hadde sjekket inn online.

Syns ærlig talt det er et bakvendt opplegg. Er ikke poenget med online innsjekk at man skal slippe å gå om automaten? Det hadde vel ikke akkurat tatt mye ekstra tid for checkin-agent å printe tags.

Personlig flyr jeg mest innenriks, og da er Norwegian sin løsning når man reiser uten bagasje kjekkere enn SAS sin som faktisk krever et minimum av manuell innsats for å sjekke inn online.

Heisann, post nummer 200 jo :)

Last edited:
Nei. Jeg sjekker inn online - eller på telefonen min, så går jeg å leverer bagasjen min i bagasjedrop-skranken. Trenger ikke å ta turen innom automaten.

Da må agenten bruke ekstra tid på deg, slik at de som har vert flink å skrevet ut sin egen tag må vente lengre...

Nei. Jeg sjekker inn online - eller på telefonen min, så går jeg å leverer bagasjen min i bagasjedrop-skranken. Trenger ikke å ta turen innom automaten.

Utrolig at du kan sjekke inn online når DY ikke har online innsjekk.

Fra DY's egen fb side : Norwegian Hei xxxx! Web-innsjekking er noe som vurderes fortløpende hos oss, og forhåpentlig kommer det på plass en gang i nær fremtid./PHJ

Utrolig at du kan sjekke inn online når DY ikke har online innsjekk.

Fra DY's egen fb side : Norwegian Hei xxxx! Web-innsjekking er noe som vurderes fortløpende hos oss, og forhåpentlig kommer det på plass en gang i nær fremtid./PHJ

Nå var dette en kommentar anngående andre selskaper. Poenget er at hvis man IKKE reiser med Norwegian, så slipper man å gå innom automaten for å sjekke inn/skrive ut bagasjelapp.

Nå var dette en kommentar anngående andre selskaper. Poenget er at hvis man IKKE reiser med Norwegian, så slipper man å gå innom automaten for å sjekke inn/skrive ut bagasjelapp.

Litt OT til Norwegian sin check-in prosess, men hos SAS nå på søndag var det omlag 40% av de som sto i bag drop køen som ikke hadde vært innom automatene og skrevet ut bag tag og evt boarding pass... Spurte så check in damen om man ikke skulle ha printet ut begge delene før man valgte bag drop køen, joda det skulle man men det var ikke alle som gjorde det... Nå var dette også tidlig nok om morgenen til at en hel del av passasjerene skulle med SAS maskinen til ERW, så ting tok en smule litt lengre tid. Så stemmer vel ikke helt at man slipper å gå innom automatene, men heller at check in personalet ikke er strenge/firkantete nok til å sende passasjerene i den rette køen eller tilbake til automaten...

Back