Om seteavstand og komfort hos Widerøe og andre (splitt)

Re: Om seteavstand og komfort hos Widerøe og andre (splitt)

Har Widerøe også valgt Geven-setene? Med seterygg som ikke kan legges bakover?

Widerøe sine skal kunne lenes bakover. Mener å huske det er snakk om 2 grader eller noe slikt

Widerøe sine skal kunne lenes bakover. Mener å huske det er snakk om 2 grader eller noe slikt
Selv setene hos Ryanair beveger seg jo mere enn det bare man setter seg ned.

Re: Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

De nye Geven setene for LH/LX/OS A320 (current pitch 31.8” C 29” Y).
Fra linkene kan det se ut som om tidsskriftlommen øverst på seteryggen vil forsvinne. Og slik en eventuell nedre tidsskriftslomme kan utformes på disse setene vil den ikke passe for tidsskrifter.

Har LH tenkt gå helt Ryanair?

Da er fasiten ute, og ja det er relativt trangt, men er langt fra noen kneknuser og har opplevd langt verre for mine 190cm. Faktisk er det helt greit

84a13d5433f701500814b22f2d0b7faf.jpg

Da er fasiten ute, og ja det er relativt trangt, men er langt fra noen kneknuser og har opplevd langt verre for mine 190cm. Faktisk er det helt greit

84a13d5433f701500814b22f2d0b7faf.jpg

Hvordan oppleves det etter en to-timers flight?

Hvordan oppleves det etter en to-timers flight?

Helt greit, men nå var jeg også oppe å gikk litt da Embraers PR folk intervjuet meg

Sammenlignet med de hjemlige konkurrentene er benplassen omtrent lik, kanskje marginalt litt dårligere. Men stillegående fly og 2-2 seating gjør det langt med behagelig enn flighten med 737 og A320

Fløy BGO-TOS med E190-E2 i går.

Jeg må si at jeg synes at dette flyet er helt umenneskelig trangt. Jeg er 186 cm, men selv om jeg satt rak i ryggen så var det ikke til å unngå at kneet presset mot seteryggen foran. Jeg kan ikke engang erindre charterfly med like dårlig benplass.

Dersom WF med dette flyet ønsker å fri til de som pendler mellom Vestlandet og Nord-Norge så bør de alvorlig talt stikke fingeren i jorda og fjerne et par seterader. Jeg kommer til å fly med SK eller DY sin 737 ti av ti ganger når jeg har muligheten.

Jeg savner Dash 8 Q400 allerede - og det sier en god del.

TRDmiler

Dersom WF med dette flyet ønsker å fri til de som pendler mellom Vestlandet og Nord-Norge så bør de alvorlig talt stikke fingeren i jorda og fjerne et par seterader.
TRDmiler

Joa. Kanskje det. Så blir det i det minste åtte færre muligheter for kryssbefruktning vest-nord per flygning. Unner dere litt benplass for å ta den for laget :D

Last edited:

Dersom WF med dette flyet ønsker å fri til de som pendler mellom Vestlandet og Nord-Norge så bør de alvorlig talt stikke fingeren i jorda og fjerne et par seterader.

Nå viser det seg at ekstra benplass ikke selger noe særlig flere billetter. Det har blitt sett ganske mange ganger

Nå viser det seg at ekstra benplass ikke selger noe særlig flere billetter. Det har blitt sett ganske mange ganger
Joa, men de som potensielt skal fly ruten flere ganger og kommer på at det er dritt, vil jo prøve å unngå dette om mulig..

Er vel ingen som forventer nor mere enn SK/DY standard.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

De nye Geven setene for LH/LX/OS A320 (current pitch 31.8” C 29” Y).

https://newsroom.lufthansagroup.com...rcraft/s/b7b75761-2da9-437a-8275-f103cc400df9

http://www.geven.com

[/QUOTE]

Første A321neo maskin (D-AIEA) med nye seter på plass i Frankfurt. Setene blir standard på alle A320-familie hos LH/LX/OS.

[IMG]https://pbs.twimg.com/media/D7J_XieX4AATUY4.jpg

D7J9-IwXYAA6s8D.jpg

Kilde: https://newsroom.lufthansagroup.com/english/newsroom/

Ser Lufthansa påstår plassen og komforten skal være bedre enn dagens seter. Men er det faktisk det eller er det bare at de får plass til flere seter?

Men uansett, 215 seter er jo en rad mindre enn f.eks BA sine A321neo

Ja, som eks. 757 og andre 321er
Høres ut som en dåelig løsning å få lukt og kø overalt i kabinen. For ikke å snakke om at flere får ødelagt plassen med bulkhead eller rygg som ikke kan justeres.

Høres ut som en dåelig løsning å få lukt og kø overalt i kabinen. For ikke å snakke om at flere får ødelagt plassen med bulkhead eller rygg som ikke kan justeres.

Med så mange passasjerer blir det for mye trafikk i midtgangen hvis alle må bak eller foran. Fort litt dårlig stemning hvis bare de 8 i premiumkabinen får bruke dassen foran også .. ^_^

Det er vel lenge siden komfort var hovedprioritet for en del av flybransjen?

Back