Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

• Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og SAS sin "fantastiske" bedrifts-side hvor alt er i Flash er heller ikke helt feilfri, man reiser med lysets hastighet (noe jeg tror er over redline)

Attachments

• SAS-nulltid.jpg
    SAS-nulltid.jpg
    10.5 KB · Views: 905

Det går så fort at "setereservasjon er ikke mulig" :)

Akkurat det er egentlig ganske irriterende. Når man bestiller en T/R TPI reise, så får man nesten aldri velge seter på utreisen. Får kun en feilmelding, og må vente til innsjekk åpner, evt. til en er i en automat på flyplassen. Har havnet i midtsete noen ganger på grunn av dette.

Når man har bestilt bonustur får man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!" ;-)

Når man har bestilt bonustur får man opp "Hvis du ikke allerede er EuroBonus-medlem, kan du melde deg inn her og få 100 velkomstpoeng!" ;-)

He-he, den må man bare le av.
Apropos IT feil - er jeg den eneste her som har alltid greid å bestilt feilfritt fra SAS.no? Ikke det at jeg har gjort det siden 2011, men bare lurer? :)

Edit: Nå fant jeg en feil. Skal faktisk opprette en Eurobonuskonto, og når jeg skulle taste inn passord som også inneholder spesialtegn som # osv så vil ikke SAS godta det. Må være mer enn 6 tegn og inneholde siffer noe passordet også gjør klager den på da. Høl i huet at SAS ikke godtar sikre passord.

Last edited:

He-he, den må man bare le av.
Apropos IT feil - er jeg den eneste her som har alltid greid å bestilt feilfritt fra SAS.no?

Har alltid fungert fint for meg - men har i likhet med deg ikke booket inneværende år hos dem. Foretok dog kanskje 100 bookinger 2008-11 uten problemer som jeg kan huske.

Problemene oppsto derimot da jeg skulle få eurobonuskonto, og logge meg inn der, så droppet egentlig bare det prosjektet.

Ser også ut som sas ikke klarer å vite hva som er EB tilbud og ikke.

Attachments

• sasf_fail.jpg
    sasf_fail.jpg
    13.2 KB · Views: 734
  • sas_f2.jpg
    sas_f2.jpg
    19.8 KB · Views: 735
Last edited:

ENDA en feil oppdaget. Skulle sjekke noen flighter på sas.no i april 2015, og så at alle flighter skulle opereres av A319.. De har jo bare 4, så lurte på hvorfor alle ZRH-flightene ble operert av de. Søkte på mange flyvninger den dagen, og ALLE flyvninger ble operert av A319. Så det viser seg at alle flyvninger operert av SK-Danmark står som A319 på sas.no. De har jo bare 4, så den kabalen blir vanskelig å legge..

Her er bilder av flyvninger med samme avgangstid - bare søk og prøv.. inntil de fikser det ;-)

Nok en feil på sas.no :)

Attachments

• Bilde 56.jpg
    Bilde 56.jpg
    20.3 KB · Views: 633
  • Bilde 57.jpg
    Bilde 57.jpg
    19.9 KB · Views: 629
  • Bilde 58.jpg
    Bilde 58.jpg
    18.8 KB · Views: 76
  • Bilde 53.jpg
    Bilde 53.jpg
    20.5 KB · Views: 73

Det er 19 sider med feil i denne tråden, så denne er sikkert meldt før... Men det var utrolig irriterende da jeg laget Eurobonus-konto og jeg ikke kunne benytte samme bokstaver som var i epostadressen. Har jeg f.eks en hotmail.com konto, kan jeg ikke benytte NOEN av bokstavene "H-O-T-M-A-I-L-C" i passordet, i tillegg til det som kommer før alfakrøllen, som gjerne er etternavnet, initialer, både for- og etternavn... Er jo ganske mange valgmuligheter som falt bort.. Jeg måtte faktisk drøye det i mange dager før jeg klarte å komme på et passord som ikke inneholdt noen av bokstavene i min epost...

Nok en feil på sas.no :)

Nå har ikke dette noe med websiden å gjøre, men det at flåtedisposisjonen ikke er foretatt ennå. Du vil får det samme resultatet uansett hvor du bestiller flyreisen med SK. Men om du ser litt nærmere så finner du mange A321 og CRJ900 også. Bestiller du så lang tid i forveien så er du garantert equipment change på de fleste selskaper som har flere flytyper. :rolleyes:

Dessuten så skrev du 2015, noe som ikke går overhodet å bestille... skal man da si nok en feil av Star Flyer? ;)

Det er mange feil med websiden, det er et makkverk, og spør du meg er det et under at det er mulig å bestille der i det hele tatt - men alt er ikke feil.

Man kan lure på om CSC gjør dette for å kunne file flere arbeidstimer enn nødvendig hos SAS.

Akkurat det er egentlig ganske irriterende. Når man bestiller en T/R TPI reise, så får man nesten aldri velge seter på utreisen. Får kun en feilmelding, og må vente til innsjekk åpner, evt. til en er i en automat på flyplassen. Har havnet i midtsete noen ganger på grunn av dette.

Hvis jeg ikke husker feil sendte SAS ut en mail om dette før sommeren.. Valg av sete stenger 36 timer før avgang for TPI, hvis du bestiller etter dette må du vente på innsjekk. Dette skal vistnok løses til sommeren 2013 når et nytt innsjekkingssystem lanseres.

Irriterende er det, og jeg har også havnet på skikkelige elendige seter som følge av dette.

Kanskje ikke akkurat en SAS.no feil men allikevel. Reiser KRS-OSL-FRA idag og fikk tilbud om å sjekke inn via sms på flightene KRS-FRA da jeg landet i Oslo:8:

Når man bestiller på sas.no får har man en link "Logg inn for å benytte dine lagrede opplysninger.". Klikker man på den så kommer det opp en "lightbox" med feilmeldingen at (innloggings)siden ikke finnes.

Linken om å logge inn for å hente lagrede personopplysninger vises forøvrig selv om man allerede er innlogget.

Ett ord: lavpriskalenderen! Maken til dritt skal man lete lenge etter. Har klaget på denne flere ganger, og blir da bedt om å bruke månedsvisning-funksjonen fra forsiden.

Hva er da vitsen med kalenderen i det hele tatt? Her har SAS MYE å lære fra Norwegian!

Ser at SAS ikke er så nøye med fortegn i kontoutskriften for EB-poeng. Der står opptjening og uttak/expire alle som "positive tall".

Ser at SAS ikke er så nøye med fortegn i kontoutskriften for EB-poeng. Der står opptjening og uttak/expire alle som "positive tall".
Det er noe de har plukket opp fra økonomiavdelingen. Overskudd eller underskudd er ett fett, så lenge tallet har mange nuller.

Skulle ikke tro at det var enorme mengder med folk som forsøkte å sjekke inn en lørdags kveld...
sas.PNG

Legg forøvrig merke til at header-bildet ikke fungerer, samt (c)2002 :old

Edit: https://ci.sas.mobi/ci/default.aspx funket fint...

Last edited:

Nå fikk jeg SMS fra SAS om at innsjekk har åpnet.

Går på sas.no og knaster inn EB-nummeret: "Det er ikke mulig å sjekke in på internet - Sjekk in på flyplassen"

Forsøker bookingreferansen: "Finner ikke navnet - kontroller dine søke kriterier"

Men hvorfor pokker sender dere meg da SMS med innsjekkoppfordring. :headbang

Merker meg også at man opererer med "søke kriterier" og "inn" med en "n"... :rolleyes:

Status
Not open for further replies.
Back