Om sas.no og alle de rare feilene (--> 07/2025)

  • Thread starter Thread starter LCH
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvorfor skal du alltid snakke så stygt om oss IT folk. Hvor hadde du/dere vært uten oss på IT-avdelingen :)

Dårlig IT er dårlig og som IT folk ville jeg stå først i køen av de som snakker stygt hvis jeg hadde noe som helst ansvar for IT løsninger som det SAS leverer, ja jeg ville snakke meget stygt til meg selv :p

Selv har jeg vært 100% uten SAS IT avdelinger de siste 6 årene og har klart meg kjempeflott ! Har 18 reiser Seattle Oslo t/r uten noen som helst problemer, har beholdt alle de setene jeg har reservert, flyene har i det store og det hele vart i rute, unntatt når de ikke var i rute, men jeg kom presis frem til FlyPrats julebord i 2022 men Bongo IT Avdeling (de er BEST på IT !!) en enkel rute via Maui til Oslo det er BEST og kun Bongo IT kan levere
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og da var plutselig EB-nummeret mitt fjernet fra en booking, og setevalgene også borte. Og jeg får ikke lagt inn EB-nummer da den sier det er ugyldig nummer... Hva i alle dager er det de driver med hos SAS?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS fortsetter med ting som ikke overrasker lenger. Nå mye tilgjengelighet som mangler innimellom. Og så kan de sitte og klø seg i hodet og lure på hvorfor folk velger konkurrenter innimellom...

sas.png
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Man bør bare bruke appen til å bestille. Det får meg til å undre, SAS har en veldig bra app, mens nettsidene er fullstendig ubruklige til tider.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS fortsetter med ting som ikke overrasker lenger. Nå mye tilgjengelighet som mangler innimellom. Og så kan de sitte og klø seg i hodet og lure på hvorfor folk velger konkurrenter innimellom...

View attachment 55178

Jeg har opplevd det samme, både når jeg har søkt etter flybilletter i Norge og flere steder i Europa og USA, og jeg synes det ble verre etter at de forlot Star A.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Man bør bare bruke appen til å bestille. Det får meg til å undre, SAS har en veldig bra app, mens nettsidene er fullstendig ubruklige til tider.
Og så ta setevalg på websidene da. For i appen får jeg gratis setevalg selv (EBG), men må betale for de andre i resiefølget, mens på weben er alle gratis (som det skal være) :headbang
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

En ting jeg stadig reagerer på: I perioden rundt 1.september var SAS veldig opptatte av at de ikke kunne vise Star Alliance logoen etter 1.sep. Gjennomgående synes det, og ser til og med at piloter som legger ut bilder av seg selv foran fly med *A-logoen "beklager" for det. MEN, om man sjekker flight status -> aircraft details på SAS-appen, da kommer illustrasjon av flyene med Star logo fremdeles opp. Det burde vel være en av de enkleste tingene å fikse...
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Husk at må legge inn riktig "verdiv" under innsjekk. Og så får man et "common.summary" når man er ferdig... Og hvorfor i all verden sender de meg en mail om å gå til sas.no for å sjekke "COVID-19 entry requirements for your trip"? Har de liksom ikke giddet å fjerne den sånn.i tilfelle det skjer noe og det blir aktuelt igjen?

Untitled 8.png


Untitled 9.jpg
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hei, ved innsjekk i app og nettside får eg følgende spørsmål (bgo-cph-riga):

"Vil du tilbringe minst én natt i USA?"

Svaralternativ er kun JA…
For deretter å måtte taste inn adresse i USA, eller direkte til cruise - til tross for at eg kun flyr til Riga.

Er dette ein kjent feil?

Boardingkort fekk eg likevel etter å ha avbrutt prosessen.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Er diamant, samt gull for livet. Prøver å gi bort kort. Får beskjed om at det er ingen medlemskap å gi bort. Andre som støter på det samme?

Til Klbgo over her. Ja, fått den noen ganger selv.

Annen gøyal status.
Jeg er ikke lengere en bot. (i følge sas.no)
Det er nå mulig å bestille bonusbiletter selv om det er mer enn 2 leg til USA. Bortsett fra om man prøver å bestille til Atlanta da, det er ikke mulig.
Jeg får ikke lagt inn passopplysninger selv til USA. Ei heller første bosted etc. Men sas telefonen hjelper jo meg da.
Og i dag fungerer ikke "Turid" i crome.

Spennende måte å tjene penger på dette, men jeg er ikke Anko.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Er diamant, samt gull for livet. Prøver å gi bort kort. Får beskjed om at det er ingen medlemskap å gi bort. Andre som støter på det samme?

Yepp. Hvis du fikk diamantstatusen på kampanjen i høst, gjelder ikke ´gi bort gullkort (står litt med liten skrift et sted).
Gi bort sølvkort skal en jo ha enledning til, men måtte aktiveres manuelt hos kundeservice pga. en eller annen `tekninsk feil.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Prøvde å endre en billett hvor det står at man må kontakte kundeservice – og i følge nettsiden skal chat være raskeste vei. Tok derfor en prat med chatboten Ture, som viste seg å være mer tålmodighetsprøve enn hjelp.

Jeg forklarer tydelig at jeg ikke kan endre online, og at jeg trenger å snakke med et menneske. Likevel starter Ture en endeløs runde med standardspørsmål:

– Ønsker du generell info om rebooking?
– Ble bestillingen gjort innen 24 timer?
– Du kan enkelt endre flyreisen din her!

Dette fortsetter selv etter at jeg skriver med store bokstaver og banning at det ikke fungerer, og at jeg trenger en agent. Botens respons?
"Let’s get you on a flight! We’re excited to be part of your next adventure!"

Det hele føles som å snakke med en overly happy telefonsvarer uten korttidshukommelse. Ingen forståelse av kontekst, og null evne til å håndtere avvik fra skriptet. AI er det iallfall ikke, framstår mer som en chatbot fra tidlig 2000-tall som er kjøpt på billigsalg.
 
Last edited:
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tidssoner er vanskelig:


attachment.php
 

Attachments

  • SKIT.jpg
    SKIT.jpg
    34.1 KB · Views: 389
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tja, det er vel lokale tider, men de vil vel at du skal ha en natt i LA da?

Og forøvrig i min ende:
Noe ved nettleseren din fikk oss til å mistenke at du er en bot.
Jo takk SAS - så siste versjon av chrome er ikke bra nok?
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Klokkeslettene er lokale, men datoen er norsk. I appen står riktig dato.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Dette høres veldig kjent ut .. Hadde ikke Amadeus en tilsvarende 'datofeil' en plass tidlig i denne tråden?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top