Om Helios flystyrtet ......

sk931

ScanFlyer Rusty
Helbredsproblemer hos piloterne:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/09/21/182827.htm

Sakset fra DR nyt

Hilsen
Ole

Hvordan kan det skje at man lar flygere med helseproblemer få lov til å fly?
eller er lønn og arbeidsvilkår for pilotene blitt slik at "billigselskapene" skummer fløten i markedet og ansetter de som er billigst, og som ikke får jobb andre steder.???
Det er jo litt merkelig at kapteinen på Helios flyet var Tysk hvis jeg ikke husker feil?Hvorfor jobbet han ikke i sitt hjemmland hvis han var så "flink" person at han kunne være kaptein for Helios.?
Jeg har flere ganger vært meget kritisk til "billigselskapene".Ikke fordi de ikke har gjort noe med flyprisene i hele verden, men fordi jeg frykter flere ulykker pga. manglende vedlikehold, gamle flymaskiner med snuskete fortid,men med nye og flotte livery, dårlig utdannede og trente flymannskaper,press på crew for å fly maskiner med kjente feil osv.osv.osv

[ .?
Jeg har flere ganger vært meget kritisk til "billigselskapene".Ikke fordi de ikke har gjort noe med flyprisene i hele verden, men fordi jeg frykter flere ulykker pga. manglende vedlikehold, gamle flymaskiner med snuskete fortid,men med nye og flotte livery, dårlig utdannede og trente flymannskaper,press på crew for å fly maskiner med kjente feil osv.osv.osv
Jeg vil ikke give dig ret.....Både Easy og Ryan samt de fleste af de såkaldte LCC
selskaber har vel nok noget at det nyeste du kan komme i nærheden af.
Der flyves med helt nye Airbusser og B737

Hilsen
Ole

Originally posted by Tertit54
Hvorfor jobbet han ikke i sitt hjemmland hvis han var så "flink" person at han kunne være kaptein for Helios.?

Det kom faktisk frem i norske medier at kapteinen "ikke var kjent for å være spesielt dyktig", hva nå enn det måtte menes med det. Han hadde vel kanskje ikke fått jobb i SAS for å si det sånn.

Originally posted by sk931
Jeg vil ikke give dig ret.....Både Easy og Ryan samt de fleste af de såkaldte LCC
selskaber har vel nok noget at det nyeste du kan komme i nærheden af.
Der flyves med helt nye Airbusser og B737

De eneste unntakene jeg kan komme på (som er aktuelt for oss Skandinaver) er Norwegian (B733) og FlyNordic (MD-80). Ellers har også Sterling/Maersk temmelig nye maskiner.

Back