Om fasttrack på OSL, kapasitet på OSL og andre plasser (splittet)

Re: Om fasttrack på OSL, kapasitet på OSL og andre plasser (splittet)

Slik jeg foreløpig tolker det gjelder det for for Plus og ikke for EBG på innenriks.

"Nyhet! Fast Track Security også på reiser innen Norge
Fra høsten 2013 vil vi kunne tilby Fast Track Security også på reiser innen Norge når du reiser fra Oslo Gardermoen i SAS Plus"

Jeg skal fly i SAS Go i morgen. Har EBG og fikk opp "Fast track tilgjengelig". Men gjenstår jo å se om det stemmer og om det er tilsiktet :p

Det står noe om at gullkort fra andre Star Alliance selskaper ikke gjelder, så det kan vel tyde på at det er tilsiktet at EBG skal ha tilgang.

Kom gjerne med tilbakemelding på om det fungerer eller ikke:-)

Kom gjerne med tilbakemelding på om det fungerer eller ikke:-)

Det lyste rødt på maskinen og jeg ble nektet. Men det var visst fordi "systemet ikke var oppdatert".

Ja, samme mld jeg fikk i går. Skulle oppdateres natt til mandag datasystemet sa han ansv med det røde armbåndet...

Jeg reiste også i Go og fikk opp i appen at Fast Track var tilgjengelig. De i innsjekkingen der sa også at det blir for EBG.

Kim

Fantastiske nyheter! Nå ble jeg glad. Blir utrolig spennende å se hvor effektiv FastTracken blir med masse innlandspax.
Men dette er et stort glis fra meg. Hadde 20 min i kø på fredag på OSL! No mooore!

Ved innsjekk på OSL nå akkurat fikk jeg beskjed om at det ikke var fasttrack for innenriks..

Ved innsjekk på OSL nå akkurat fikk jeg beskjed om at det ikke var fasttrack for innenriks..

Men prøvde du? Ikke utenkelig at ikke alle har fått med seg dette på innsjekk.

Prøvde ikke nei, hadde ikke tid til å risikere avvisning.

Ingen som tilfeldigvis har sett om BA-logoen har dukket opp på skiltet over inngangen enda?

Ryktet sier at DY også skal ha til sine flex-kunder.

Reiste med pluss i går, funka kjempefint, gikk veldig kjapt og lite kø!

Dette skal bli spennende å følge med på. De fleste steder er jo Fast Track bare noe man får for at man skal føle at man får noe igjen for den dyre billetten. Det tar jo akkurat like lang tid i Fast Track som Slow Track når så og si alle har muligheten til å gå på Fast Track.

Når jeg skal reise fra Gardermoen til Sola på ettermiddagen har jeg alltid dyreste billett slik at jeg kan flytte avganger frem og tilbake. Og det har de fleste andre som er på Garmermoen på ettermiddagstid også. Vi får se hvordan det blir når Fast Track blir godt kjent blant alle oss som reiser i jobben....

Ryktet sier at DY også skal ha til sine flex-kunder.

DY har hatt det lenge. Det var bl.a. DY-logoen på skiltet ved Fast Track-inngangen som fikk meg til å lure på hvorfor f.eks. ikke BA hadde det (et selskap jeg på en måte forventet meg tilby det før DY), og videre spurte BA via Twitter, og fikk til svar at Fast Track var en av stasjonssjefens viktigste prioriteringer. Det var i påsken 2012.

DY har hatt det lenge. Det var bl.a. DY-logoen på skiltet ved Fast Track-inngangen som fikk meg til å lure på hvorfor f.eks. ikke BA hadde det (et selskap jeg på en måte forventet meg tilby det før DY), og videre spurte BA via Twitter, og fikk til svar at Fast Track var en av stasjonssjefens viktigste prioriteringer. Det var i påsken 2012.

Og siden det har jo selv Charterselskapene fått dette til de som kjøper "stor matboks" på turen til Granka....

Funka som bare det i går ettermiddag i halv fire-tida, det er en egen "kø"/leser for innenlands til høyre for utenlands. Det var ingen i domestic-køen og vi dro forbi en tre-fire stk. som somla i international-køen :colgate:

Kanskje det kommer en egen fast track for innenriks. Jeg saa nylig at DY ogsaa gir adgang til Fast Track for Full Flex kunder paa Arlanda. Sikkert et lurt trekk for aa kapre forretningsreisende.

Paa OSL gir Brussels Airlines adgang til Fast track for Business og Flex Passasjerer. Det er hyggelig naar Brussels plasserer passasjerer med interkontinental fobindelse i flex til/fra Brussel og dermed faar Fast Track adgang, selv om man kjoeper oekonomibillett.

Da har jeg ukas første tur fra OSL og det var jammen meg en hyggelig overraskelse å få benytte fast track med GO billett og EBG! Det er faktisk delt opp i innenriks og utenriks fastrack nå, skiltet til hhv venstre og høyre, og det var egne scannere og egne sikkerhetssluser for disse.

Nytt for meg er disse kassene man må putte alt i a la ARN, samt at det er er mindre plass å samle sammen sakene og legge alt på plass eterpå. Det krever vel bare mer drilling på Clooney rutiner i sikkerhetskontrollen :p

Nå sitter jeg i Upper Crust loungen og venter bare på SAS sin neste innenriks nyhet..

Har delte erfaringer med fasttrack på OSL, men i det siste har det fungert veldig godt.
Var forøvrig svært glad for biz-insjekk og fasttrack på JFK i mai. Reiste med AF. Gjennom hele sulamitten og i loungen på et snaut kvarter. Sparte nok bortimot halvannen time på det.

Fikk bekreftet nettopp at Fast Track innenlands starter fra mandag..

Fikk det ikke nå selv om det sto på boardingkortet i appen.

Kim

Offisiell lansering er 12 September for SAS og Widerøe passasjerer i følge info.
Gjelder SAS Plus og EBG i Go.

Har delte erfaringer med fasttrack på OSL, men i det siste har det fungert veldig godt.
Var forøvrig svært glad for biz-insjekk og fasttrack på JFK i mai. Reiste med AF. Gjennom hele sulamitten og i loungen på et snaut kvarter. Sparte nok bortimot halvannen time på det.

Ikke meningen å kverulere altså (jo, kanskje litt ;) ), men hvor knep du en drøy time? Da jeg var på JFK i juni, brukte jeg 15-20 minutter fra jeg sto i innsjekkingskø og til jeg var ved gaten (helt i enden av terminal 1). Og det var kø både ved innsjekk og security. Makan til effektiv gjeng har jeg aldri opplevd før. Og det var slowtrack. Jeg tipper jeg hadde spart 5-6 minutter med fasttrack. Jeg møtte opp kl 18.45 og det var søndag, så det er mulig det er litt roligere da? De fleste gatene var i bruk og AF sendte avgårde denne mens jeg var der:
u8unesaz.jpg

Last edited:
Back