Nå har jeg vært gjennom hele tråden her for jeg var sikker på at det stod om spesifikke lugarer som var å foretrekke pga beliggenhet. Mente det også fantes et oversiktkart over lugarene på skipene? Må ha sett dette på et annet forum, men noen som vet hvor jeg finner slik info? Vurderer å hoppe på en tur i høstferien, men det blir ikke 5* når det ikke er halv pris på oppgradering.
Vurderer en tur med Superspeed Larvik - Hirtshals t/r med bil.
Noen hint og tips til hva man bør gjøre eller ikke gjøre mht bestilling og ombord?
Matpakke eller buffét? Fast plass eller ta sjansen? Osv.
Gjelder ikke bare på cruiseskip, men på mange skip generelt. Hvor mye de følger dette opp varierer nok fra offiser til offiser.Etter en nylig tur med Color Magic har jeg et spørsmål, kanskje av teknisk karakter, som noen her kanskje vet svaret på?
Altså, det blir opplyst om at det er strengt forbudt å bruke medbragt elektrisk utstyr som f.eks. vannkokere på lugaren på grunn av brannfare.
Rent tilfeldig så jeg for en stund siden en filmsnutt på Youtube der en mann ga tips til cruisepassasjerer, (samme fyren har en mengde youtube-filmer om cruise). Men han nevnte også dette med at man ikke skulle bruke egne vannkokere i lugaren ombord i cruiseskip.
Greit nok, jeg respekterer forbudet, men undrer dog hvorfor det skal være mer brannfarlig å bruke en vannkoker inne på en skipslugar enn det er hjemme på kjøkkenbenken? Er det noen som vet?
Etter en nylig tur med Color Magic har jeg et spørsmål, kanskje av teknisk karakter, som noen her kanskje vet svaret på?
Altså, det blir opplyst om at det er strengt forbudt å bruke medbragt elektrisk utstyr som f.eks. vannkokere på lugaren på grunn av brannfare.
Rent tilfeldig så jeg for en stund siden en filmsnutt på Youtube der en mann ga tips til cruisepassasjerer, (samme fyren har en mengde youtube-filmer om cruise). Men han nevnte også dette med at man ikke skulle bruke egne vannkokere i lugaren ombord i cruiseskip.
Greit nok, jeg respekterer forbudet, men undrer dog hvorfor det skal være mer brannfarlig å bruke en vannkoker inne på en skipslugar enn det er hjemme på kjøkkenbenken? Er det noen som vet?
Gjelder ikke bare på cruiseskip, men på mange skip generelt. Hvor mye de følger dette opp varierer nok fra offiser til offiser.
Opplevd samme regulering på offshoreskip og forskningsbåter.
Mistenker at det generelt sett er mindre stabilt underlag.
Jeg har hatt vannkokere på 2200watt og jeg har sett dem på opptil 2400w Det er ganske mye. Om man i 2 nabokahytter bruker vannkoker samtidig, kan man risikere at sikringen går, eller i verste fall brann. Og så er det de som buker det i dårlig vær.... De må dessverre ta høyde for hva de største idioter kan finne på....
Det gir problemer for meg som liker å starte dagen med noen kopper kaffe, og på hotellrom (og lugarer) er vannkoker og pulverkaffe redningen for meg - før jeg går til frokost.
Er ikke kaffebaren på Color til Kiel, sånn nesten døgnåpen?
Er ikke kaffebaren på Color til Kiel, sånn nesten døgnåpen?
Om vannkokeren skulle velte på grunn av sjøgang, så er det tross alt bare vann som søles, og det er vel ikke spesiellt brannfarlig? Og jeg vil påstå at Color Fantasy og Magic er svært stabile fartøy. Det der med strømforbruk og sikringer er kansje en bedre forklaring.
Det skal sies at hjemreisen gikk med Polferries M/F Nova Star og der var det ikke noe lignende advarsel.
Det gir problemer for meg som liker å starte dagen med noen kopper kaffe, og på hotellrom (og lugarer) er vannkoker og pulverkaffe redningen for meg - før jeg går til frokost.
Eh....? Kaffe om morran! Skal jeg kle på meg og gå ned og kjøpe 3 store kaffe - før frokost? Tror ikke det. Dyrt er det der også.
Kaffe i fred og ro, all by my lonesome, eventuellt sammen med kona, FØR dagens aktiviteter begynner.
Men, ja. Med vannkokerforbudet blir det en løsning på problemet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.