Om å reise med Color Line

Re: Om å reise med Color Line

Vi var med DFDS i fjor vår og var egentlig riktig fornøyde med det Commodore opplegget deres.

Har det blitt mye dårligere siste året liksom? Er det derfor folk skriver så mye gugge om dagen?

Skål ha det igjen om 1.5 uker om ikke Coronasituasjonen endrer seg

Nå er det forøvrig restplassalg igjen, 596kr for 2 personer i standardlugar. Siste avreisedato var 24.sep, og mange datoer er tilgjengelige, bortsett fra fredager selvfølgelig.

Det blir nok masse salg nå utover høsten, personlig venter jeg på et halv pris på oppgradering-tilbud for ukene etter høstferien.

Nå er det forøvrig restplassalg igjen, 596kr for 2 personer i standardlugar. Siste avreisedato var 24.sep, og mange datoer er tilgjengelige, bortsett fra fredager selvfølgelig.

Det blir nok masse salg nå utover høsten, personlig venter jeg på et halv pris på oppgradering-tilbud for ukene etter høstferien.

De avsluttet halv pris på oppgraderingssalg 4. aug. Det var for reiser i august og september.

Hasteinnkaller til pressekonferanse om reiser i dag kl 14 - kan dette bety slutten for Color Line rutene enda en gang?

Kraftig smitteøkning i Tyskland

Smittespredningen har på nytt skutt fart i Tyskland, der det er registrert 1.226 nye tilfeller det siste døgnet.

Tyskland har ikke opplevd så mange nye smittetilfeller siden begynnelsen av mai, og utviklingen bekymrer myndighetene.

– Dette er utvilsomt bekymringsfullt, sier helseminister Jens Spahn til Deutschlandfunk.

– Som et resultat av at de som har vært på reise, kommer hjem og av alle former for festing, har vi nå både små og store smitteutbrudd i neste alle landets regioner, sier han.

Nærmere 220.000 har hittil fått påvist coronasmitte i Tyskland, der det er registrert 9.268 coronarelaterte dødsfall.
Blir nok forbud mot å gå i land.

Tyskland er jo fortsatt en god bit under grensa. Større sannsynlighet at Danmark ryker i så fall.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir det forbud mot å gå i land, og det bare blir mulighet for cruice og cargo blir det en tung høst for color line. Høsten er jo normalt sett tung fra før av, da markedet svømmes over av gavekort.
Blir det forbud mot å gå i land tror jeg nok de tar et skip ut av trafikk og bare opererer halv frekvens.

Ingen karanteneplikt fra Tyskland, siden de havnet i den nye gule kategorien

Hva med regjeringens råd og henstilling om ikke å foreta unødvendige reiser?

Gir dere bare blaffen?

Jeg har da ikke sagt at jeg gir blaffen?

Erna sa da ikke i dag at hun frarådet reiser innenlands, bare utenlands så vidt jeg kunne høre. Kommer vi tilbake til samme situasjon der Kielferga bare kunne ha med norske passasjerer på cruise, er det praktisk talt det samme som å dra på danskebåten på Golsfjellet (eller Storefjell som det juridisk sett heter). Jeg hadde faktisk følt meg tryggere på Kielferga enn hvilket som helst hotell i Norge.

grunnet de nye restriksjonene er det nå halv pris på alle avganger til midten av desember.

dette blir blodig for dem, men jeg skal i hvert fall sørge for å legge igjen en del på neste tur i høst.

løp og kjøp, drøye 300kr per pers i innvendig lugar.

Fra 27. august til 17. desember seiler vi kun med gjester som går om bord i Oslo, og det er ikke mulig å gå i land i Kiel. Nyt god mat og drikke, slapp av i spa-avdelingen og la deg underholde av musikalshow hver kveld. Taxfree-butikkene er åpne. Velkommen om bord til en trygg opplevelsesreise på havet.
Viktig info.

Anbefaler alle å ta en tur med Color Line om man trenger et lite avbrekk. Var som sagt på en tur med dem i juni - smittevernet tas på alvor. Husk at man får oppgradert til flex gratis også tror jeg som gjør at man kan endre om planer skulle endre seg eller man skulle bli syk da.

Blodbadet er igang. Fikk netopp Mail om restplasstilbud for medlemmer for kun 98kr per pers tom 24.sep. Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.

Dette er jo bare en symbolsk pris, akkurat som på strømstadferga der man egentlig reiser gratis (for ikke medlemmer betaler man kun 30kr per vei, medlem er gratis)

Blodbadet er igang. Fikk netopp Mail om restplasstilbud for medlemmer for kun 98kr per pers tom 24.sep. Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.

Dette er jo bare en symbolsk pris, akkurat som på strømstadferga der man egentlig reiser gratis (for ikke medlemmer betaler man kun 30kr per vei, medlem er gratis)

Ja det tilbudet fikk jeg også . Sjeldent Color Line dumper prisene såpass hvis man ikke sitter på rabattkoder. Her må altså etterspørselen være veldig lav. :(

Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.

Ser du om det fortsatt er ledig? Jeg er ikke betalt medlem av Color Club, men får bare opp "Det er dessverre ingen flere ledige plasser på dette tilbudet på denne datoen." på alle seilinger frem til 24. september.

Ingen tilbud for enkeltreiser ihvertfall. Oslo - Kiel, en person med bil, en vei er over 3000,-, og det er vanlig pris, også før corona.

Så kommer 3.000,- for suiten i tillegg.

Ser du om det fortsatt er ledig? Jeg er ikke betalt medlem av Color Club, men får bare opp "Det er dessverre ingen flere ledige plasser på dette tilbudet på denne datoen." på alle seilinger frem til 24. september.
Alle dager er fortsatt ledig, men man må være medlem for å få den prisen.
Ingen tilbud for enkeltreiser ihvertfall. Oslo - Kiel, en person med bil, en vei er over 3000,-, og det er vanlig pris, også før corona.

Så kommer 3.000,- for suiten i tillegg.

Det skal vel egentlig ikke selges transport både med og uten bil til privatpersoner nå grunnet at Tyskland er rødt. Kun cruise for nordmenn.

Back