Om å reise med Color Line

Re: Om å reise med Color Line

Det har alltid vært rengjøring og etterfylling på Color Suite i Kiel/Oslo. Jeg regner med at det er det fortsatt.

Takker for hjelpen.

Noen som mener det er noe praktisk forskjell på Magic og Fantasy? Bør man velge avgang basert på hvilken balje?

Fantasy har sushi bar der Magic har et parfymeri. Ellers er fint lite som skiller dem fra et passasjersynspunkt. Den ene har plass til flere biler enn den andre. Vi tar som regel den ene sørover og den andre nordover avhengig siden vi reiser ut på torsdager (relativt fast siden vi overtar huset på lørdag) og hjem midt i uka en måned senere.

Også litt sideinfo til elefanten: Jeg mener de har Pepsi på alle serveringsstedene, men om han går i kiosken har de originalcola på boks.
Antageligvis de de fyller minibaren med også.

Makan! Mulig jeg kan få smusstillegg da?

Fantasy har sushi bar der Magic har et parfymeri. Ellers er fint lite som skiller dem fra et passasjersynspunkt. Den ene har plass til flere biler enn den andre. Vi tar som regel den ene sørover og den andre nordover avhengig siden vi reiser ut på torsdager (relativt fast siden vi overtar huset på lørdag) og hjem midt i uka en måned senere.

Magic er litt større. Bl.a. Flere av de 5-stjernerslugarene og litt flere sitteplasser rundtomkring.

Showene er også forskjellige, om man evt. finner et man har kjempelyst til å se

https://www.colorline.no/oslo-kiel/show-lounge

Tusen hjertelig takk, begge to!!!

Og ingen skal jo uansett «sjekke ut» i Kiel.
Kan være det er mye langtransport som bruker båten så noen skal nok av og på. Sesongarbeidere m.v. flytter også på seg i disse tider så helt hermetisk er det jo ikke.

Kan være det er mye langtransport som bruker båten så noen skal nok av og på. Sesongarbeidere m.v. flytter også på seg i disse tider så helt hermetisk er det jo ikke.

Har vel forstått det sånn at de kun skal selge billetter til cruisepassasjerer med påstigning i Oslo?

Virka ikke som det var noe problem å bestille enveisbillett

Ser da greit ut å bestille enveisbillett fra Kiel også

Last edited:

Virka ikke som det var noe problem å bestille enveisbillett

Men får du bli med?

De sier selv på nettsidene at det er ingen påstigende gjester i Kiel, men jeg fikk selv dummybooket Kiel-Oslo. Kom meg bare dit mann begynner å taste inn navn. Vet ikke om man evt. får fuøøført hele bookingen.

Kan jo godt være de har litt tekniske begrensinger som gjør at de ikke kan stoppe salget. Sammenligner med f.eks. DFDS virker systemet et par hakk enklere (Hos DFDS kan man f.eks. endre lugar/måltider/etc. etc. Hos Color Line må man ringe inn for å endre ting).

Det er jo forøvrig fritt fram for innreise til Tyskland på ‘eget ansvar fra den 15. av, så burde jo vær mulig å gå av i Kiel og ikke bli med tilbake.

Tur booket. Med mat og alt mulig. Kun Elefanten er skeptisk i fht Cola/Pepsi mysteriet. Men regner med å ta med penger til ekte brus på båten.

Tur booket. Med mat og alt mulig. Kun Elefanten er skeptisk i fht Cola/Pepsi mysteriet. Men regner med å ta med penger til ekte brus på båten.
Det mysteriet skulle jeg likt å se noen finne ut av. Det er Pepsi-produkter på alle serveringsstedene på båten, men i minibaren i 4- og 5-stjerners lugar er det Coca Cola-produkter(kun Zero, Fanta). Mener også å huske at om man kjøper brusbokser i kiosken ved resepsjonen og i taxfree så er det Cola-produkter. De har også Hansa-øl i tappekranene, men ølboksene i minibarene er Aass fatøl. Det må være to separate avtaler tenker jeg. Men hvorfor?

Jeg reiser sannsynligvis 23.-25.06, sjans for at vi sees?

Last edited:

Fantastiske nyheter! Blir flott å se den seile ut av oslofjorden igjen, og ikke bare rundt i Bunnefjorden.

Blir derimot interesannt hvordan de skal følge avstandsteglene. På Hjortneskaia er det alltid svært trangt om plassen. Med tanke på at det ikke blir så mye biler starten kan man jo tilby folk å ta med bilen ombord og parkere den der, det vil jo lette trykket i terminalen noe (det å parkere bilen på båten var forøvrig noe man kunne gjøre før på noen av de gamle danskebåtene). Det å slippe på gangpassasjerer igjennom baugen bør vel også kunne gjennomføres, bare det skjer i ordna forhold. Trengselen ved avstigning vil jo også bli et problem, så her blir det kanskje gruppevis avstigning som på de store cruice-båtene tenker jeg.

Får håpe Strømstad-fergene kommer igang igjen med et lignende system der man ikke får gå i land. Man har vel tidligere vært tvunget i land der(?). Dette blir derimot kanskje vanskelig med tanke på tax free-lovgivningen, som jo «driver» ruta?
Men får all del, det å åpne grensene til Sverige for at folk skal handle dårlig mat på maximat og eurocash er jeg ikke for! Nå bør man være såpass egoistiske at man tenker norske arbeidsplasser fremfor svenske, og det tror jeg regjeringen gjør blant annet ved å åpne opp for kielfergene.
Det er et tilbud. Bilen kan bli med på cruise for samme pris som parkering på kaia, 490 kr.

Er det noen lugarer ombord der en kan åpne vinduet ?
Husker det var det på en trivelig minisuite bakerst i båten på tampen av 90-tallet eller så.

Det mysteriet skulle jeg likt å se noen finne ut av. Det er Pepsi-produkter på alle serveringsstedene på båten, men i minibaren i 4- og 5-stjerners lugar er det Coca Cola-produkter(kun Zero, Fanta).

Bare Zero og ikke vanlig cola på lugarene?

Mener også å huske at om man kjøper brusbokser i kiosken ved resepsjonen og i taxfree så er det Cola-produkter.

Kan bekreftes. Dog et par år siden jeg reiste sist nå.

Er det noen lugarer ombord der en kan åpne vinduet ?
Husker det var det på en trivelig minisuite bakerst i båten på tampen av 90-tallet eller så.

Nei, ingen muligheter for det.
På nittitallet var det Ragnhild og Harald som var i trafikk. Nå er det Fantasy og Magic

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back