Igaar hadde jeg en litt merkelig opplevelse. Jeg hadde billett WAW-BRU-TLS med Brussels Airlines. Noen timer foer avreise faar jeg beskjed om at jeg er ombooket til LH via FRA p.g.a. kansellering. Det ville medfoere ankomst 50 minutter etter opprinnelig planlagt. Ikke det helt store aa braake med, men det ville bli veldig sent paa kvelden foer jeg kom frem. Jeg tenkte det ikke var saa mye aa gjoere med saken. Jeg kom meg til WAW og kontaktet LHs skranke for nye boardingpass da appen ikke ville gi meg noen nye. Dritten i midten paa begge flyvninger, takk for det.
Jeg oppdager saa at SNs flyvning til BRU ikke staar som kansellert, og tenker at det kanskje er BRU-TLS som er kansellert. Jeg kontakter SN og forhoerer meg. Chat-agenten insisterer paa at begge flyvninger kansellert til tross for at jeg har sjekket at innkommende fly BRU-WAW har tatt av ifoelge BRUs nettsider, og at det er kommet opp et gatenummer i Warszawa. Har jeg noen problemer med det maa jeg kontakte LH da de nye flyvningene er med deres metall. Da boardingtid for WAW-BRU kommer opp paa skjermen kommer det samtidig en melding om at WAW-FRA er forsinket. Det var kort tid mellom flyee og det ville spoeke for forbindelsen til TLS. Jeg spoer i LOT loungen og de sier de ikke kan hjelpe meg med andre flyvninger enn LOTs, men sier jeg kan kontakte gaten. Som sagt saa gjort, og der loeser de saken med en gang. De sier de ikke ander hvorfor jeg ble booket om til LH, men at det er noen faa plasser paa baade WAW-BRU og BRU-TLS og at jeg kan vaere med ettersom jeg kun har haandbagasje. Nye boardingpass ble skrevet ut og jeg kunne gaa ombord.
Hva kan grunnen til dette vaere? Gullkort hjalp i llefall ikke mot slikt, og jeg synes det er uprofesjonelt aa gjoere dette, iallefall ettersom de oppgav at opprinnelig flyvninger var kansellert. Trodde de jeg ikke skulle legge merke til at SNs fly ikke var kansellert.