Om å reise med Air Canada (spørsmål/erfaringer m.v.)

A350XWB

Newcomer
Om å reise med Air Canada (spørsmål/erfaringer m.v.)

Hei

Noen som har fløyet med denne AC ruten til Toronto? Skal fly i sommer og er spent på kvaliteten til AC. Flyr i Tango bort og Premium hjem. Tilbakemeldinger tas imot med takk.
Når jeg bestillte kom det opp 777, men er det noen som vet om de har planlagt noe bytte?

Mvh

Rune

Re: Air Canada prøver seg på Toronto-København igjen

Satt opp med 777-300ER 13jun-30sep

Hei

Noen som har fløyet med denne AC ruten til Toronto? Skal fly i sommer og er spent på kvaliteten til AC. Flyr i Tango bort og Premium hjem. Tilbakemeldinger tas imot med takk.
Når jeg bestillte kom det opp 777, men er det noen som vet om de har planlagt noe bytte?

Mvh

Rune
Med 330 er det forferdeleg trangt. Om det er same type 777 som er brukt i nordamerikanske ruter (veit ikkje om dei har fleire typar), så er det meir beinplass der, men mulig litt trangare i breidda. Antek at Tango er Y?

De har to versjoner. begge har 31" seatpitch og 17" bredde.

Hei

Mvh

Rune

Fløy med AC fram og tilbake København - Toronto med A330-300 i vinter.

Ikke spesielt imponert, men har hatt det verre.

Skjerm i setet er elendig, maten er så som så, drikke blir bare delt ut i glass (får ikke en liten flaske eller boks hvis jeg husker rett) og det var trangt.

Bagasje Air Canada

Hei.

Kjapt spørsmål, da jeg selv ble litt i tvil her. Har billetter fra EWR til YVR via YUL i sommer med Air Canada. Billettene er Economy Standard, og på internasjonale reiser er første innsjekkede bag gratis såvidt jeg kan se, men gjelder USA til Canada som internasjonal reise?
Og, er det min fullstendige reise som gjelder (EWR->YVR) eller må man betale for hver leg (eller kun den ene om EWR-YUL er internasjonal reise)?

Re: Bagasje Air Canada

Det står i kvitteringen din. Evt. logg in på nettsiden, så ser du hva du har.

Re: Bagasje Air Canada

Hei.

Kjapt spørsmål, da jeg selv ble litt i tvil her. Har billetter fra EWR til YVR via YUL i sommer med Air Canada. Billettene er Economy Standard, og på internasjonale reiser er første innsjekkede bag gratis såvidt jeg kan se, men gjelder USA til Canada som internasjonal reise?
Og, er det min fullstendige reise som gjelder (EWR->YVR) eller må man betale for hver leg (eller kun den ene om EWR-YUL er internasjonal reise)?

Jeg skal reise med AC fra USA til Canada snart, jeg mener bestemt det er betaling fra første kolli. Er du *A Gold får du 1 gratis.

Re: Om å reise med Air Canada (spørsmål/erfaringer m.v.)

Min reise SFO-YUL som egentlig skulle være kjørt med 738MAX er i stedet satt opp med en snart 28 år gammel A320 (C-GQCA MSN210!!). Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kan jaggu ikke være mange A320 maskiner eldre enn denne som fremdeles er ute med passasjerer!?

Lufthansa har også en del maskiner som ble levert helt på starten av 90-tallet.
Thomas

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Min reise SFO-YUL som egentlig skulle være kjørt med 738MAX er i stedet satt opp med en snart 28 år gammel A320 (C-GQCA MSN210!!). Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Kan jaggu ikke være mange A320 maskiner eldre enn denne som fremdeles er ute med passasjerer!?

Ca 50 ser det ut som .. ;)

Lufthansa har også en del maskiner som ble levert helt på starten av 90-tallet.
Thomas

D-AIPA er levert oktober 1989, og er eldst i flåten deres

Back