Om å booke på Ryanair

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Om å booke på Ryanair

For første gang skal jeg fly Ryanair.

Ettersom jeg må forflytte meg innen et relativt trangt tidsskjema på en søndag utpå høsten, fant jeg at mulighetene var litt begrensede. Ryanair kunne imidlertid tilby meg transport, sete, bagasje, preboarding, fasttrack ... for under tusenlappen. OK, greit.

Men bookingprosessen ..... jeg er nesten målløs. Så enkel og problemfri. jeg ble sittende med en billett nesten før jeg hadde bestemt meg.

SAS - det ER mulig ......

MOW goes FR. Stay tuned.

Re: Om å booke på Ryanair

Ettersom jeg må forflytte meg innen et relativt trangt tidsskjema på en søndag utpå høsten, fant jeg at mulighetene var litt begrensede. Ryanair kunne imidlertid tilby meg transport, sete, bagasje, preboarding, fasttrack ... for under tusenlappen. OK, greit.

Men bookingprosessen ..... jeg er nesten målløs. Så enkel og problemfri. jeg ble sittende med en billett nesten før jeg hadde bestemt meg.

MOW goes FR. Stay tuned.

Beregn god tid på Stansted!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ryanair er flinke på det som betyr mest. :)

Bruk av appen som boardingkort går også smertefritt. De gangene jeg har reist med FR, så lar jeg blekket forbli i printeren hjemme.

MOW goes FR. Stay tuned.

Intet mas om ekstra forsikringer, leiebil, hotell etc ????[emoji15].
Aldri flydd FR ennå, men kommer vel dit en dag.
Wizz sin booking er rotete og mye ekstra salg, i tillegg opererer de med andre str på bagasje..
Men SAS er nå i egen klasse, selv om jeg synes corportae bookinger er forsovet grei skuring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Intet mas om ekstra forsikringer, leiebil, hotell etc ????[emoji15].
Aldri flydd FR ennå, men kommer vel dit en dag.
Wizz sin booking er rotete og mye ekstra salg, i tillegg opererer de med andre str på bagasje..
Men SAS er nå i egen klasse, selv om jeg synes corportae bookinger er forsovet grei skuring.

Å joda, etter du har valgt flights og sete, må du scrolle deg forbi dette for å finne "fortsett" og så få betale. At dette er noe enklere enn SAS synes jeg ikke, det er veldig støyete og rotete (jeg fikk i tillegg opp en "bevegelig" reklame for leiebil som rista og vibrerte mens jeg leste på alt som stod på siden, den forsvant etter 1 minutt).

35694540150_1af69b4fd0_c.jpg

35694539840_fbc9875fab_c.jpg

35694540520_e3819b13f2_c.jpg

35694540750_6e0f5c3091_c.jpg

35694540960_a9b3dcae6c_c.jpg

Og når du "endelig" er i mål etter dette, så MÅ du registrere deg med MyRyanair for å få booket billetten. Juhuuu.

35243700044_034923c619_c.jpg

Da var f.eks WOW air enklere å booke med, selv om det å booke en Eurowingsreise via lufthansa.com er min favoritt for å booke lavkost uten å måtte betale for å betale (man unngår gebyr på visa/mc ved å booke på lufthansa.com) og du får ikke det lavkostmaset om hotell, leiebil, blablabla.... Og jeg måtte ikke registrere meg i noe MyRyanair.

--------

Forøvrig vet jeg ikke om det er riktig å spørre her, men hvorfor i alle dager har Ryanair en direkterute Bremen-Tampere? Flere ganger i uken? Hvilket rutegrunnlag er det for dette? Industri?

Alt kommer på en side, så det er jo bare å gå rett til bunns for å gå videre til betaling. Og en side med oppsalg har jo stort sett alle nå, selv om FR's er litt mer omfagsrik enn snittet. Siden jeg allerede hadde valgt 'business' var det jo bare å gå rett til betaling.

Uten å registrere deg på myRyanair? jeg kommer meg ikke utenom her i tyskland.

Konto må man jo ha. Og trykker man på check-out knappen oppe i hjørne tgår det ennå raskere, ser jeg nå. Bedre og bedre dette her .. ;)

At det er enkelt er jeg enig i, men jeg forstår ikke hvorfor akkurat Ryanairs booking-side skal trekkes fram som et gullstjerneeksempel. Bare det at man må registrere ser med konto er teit (noe man ikke må hos SAS, som brukes som et motseksempel) og tar ekstra tid. Det er også mye mer reklame enn hos f.eks WOW air og Eurowings (mine personlige erfaringer), noe SAS overhodet ikke har (igjen, siden SAS ble brukt som eksempel).

Jeg liker det enkle designet, det er bedre enn SAS og Eurowings. Men prosessen er mer annonsemasete og langdryg enn hos andre, iallefall etter min erfaring.

Der er jeg helt uenig med deg. Jeg synes det er langt mer praktisk å ha konto, ikke minst for at passasjeredetaljene skal bli riktige hver gang. Min konto hos f.eks. Delta og Spirit har mitt TSA Pre-numemr registrert så jeg slipper å dra det frem hver gang.

For selskapet betyr det også færre feilkilder som kan kuke det til f.eks. ved passinspeksjon og bonuskort-registrering (som kan være veldig lite fleksibel).

Hadde man hatt et valg - er det ingen ting i veien for det. Men å tvinges til å registere meg med all info er alltid ukult på nett. Jeg vil kjøpe billetter uten å måtte være registert, slik som jeg gjør hos feks lufthansa, eurowings, flybe, sas, wow air og air canada. Tilfeldige eksempler.

Du liker m.a.o å gjøre ting vanskelig. ;) Jeg, derimot, er lat og vil ha det enkelt.

Bestilte bonusbillett med Delta til samme turen, og det er logg inn, velg flight, valgfri popup med seteplan, bekreft betaling - ferdig. Pass- og tsa-info samt emergency contact ligger allerede inne.

I praksis er jo jeg han som liker å sitte og trykke og rote litt rundt, men det er jo mitt eget valg. ;)

Evt. svikter hukommelsen litt på dine senere år, for det tar meg mindre tid å trykke inn nødvendig informasjon hos SAS, Widerøe, AC, WOW air etc (navn, kredittkort, evt. frq.flyer.nmbr) enn å lage en hel profil hos et selskap jeg kanskje skal bruke 1 gang hvert 5 år. Generelt er det en uting å skulle legge igjen så mye personlig informasjon for å få kjøpe et produkt, kan ikke huske at det var slik når vi fløy med Ryanair i fjor. Ny inntjeningsmetode: få masse kundedata og selge til best bidder?

Det handler om å ha friheten til å kunne ta det valget, og eventuelt la bestemor og bestefar kunne få lage seg en profil hvis de ikke husker navn og telefonnummer hver gang de booker en flybillett.

Enkelt er best. Booker alt kun direkte hos UA og LH ( sporadisk QR og TK ), aldri SK...

LH imponerer meg om dagen. Slipper å logge inn. Det øyeblikket jeg putter "R" i fornavnet mitt ramler all info om meg og fruen inkl MP nummerene våre. Så gir de meg valget av hvilket kredittkort jeg vil bruke. Slipper alt surr med Verified by Visa hos begge. Kun de tre siffrene på baksiden... Livet skal være enkelt når man har en seriøs leverandør...;)

Enkelt er best. Booker alt kun direkte hos UA og LH ( sporadisk QR og TK ), aldri SK...

LH imponerer meg om dagen. Slipper å logge inn. Det øyeblikket jeg putter "R" i fornavnet mitt ramler all info om meg og fruen inkl MP nummerene våre. Så gir de meg valget av hvilket kredittkort jeg vil bruke. Slipper alt surr med Verified by Visa hos begge. Kun de tre siffrene på baksiden... Livet skal være enkelt når man har en seriøs leverandør...;)

Tipper det er lagret lokalt i din browser, ikke av Lufthansa selv :)
Forøvrig har jeg aldri måttet verifisere mitt VISA-kort hos noen andre enn Norwegian, har du hatt det hos SAS, Widerøe eller andre? Hos SAS (for eksempel) skriver jeg inn navn, mobiltlf-nr, ebsnr, kortnummer, "de tre numrene på baksiden", trykker neste og vips er det booket uten noe større prosjekt.

Kun de tre siffrene på baksiden... Livet skal være enkelt når man har en seriøs leverandør...;)

Hvis din kredittkortverifikasjon ser slik ut:

attachment.php

så er informasjonen (inkludert kortet) lagret lokalt i chrome nettleseren. Lufthansa har ikke noe med det å gjøre.

Attachments

• cvc.jpg
    cvc.jpg
    34 KB · Views: 565

Betaling, ja... Legger inn de tre sifre selv hver gang.

Men all informasjon om meg adresse, telefon , etc, en drøss kredittkort som ikke har blitt brukt på lenge og har expired gjennom en vel 10 år kommer opp, MP nummer for meg og fruen etc. Har brukt Chrome kun 3 år...
Tidligere kun Explorer.

Jeg bare spør :wow:. ???

Har ikke logget inn på LH på flere år. Har glemt mitt passord ( eller sperret grunnet flere feilforsøk ) og får beskjed om å ringe et tlfnummer i Tyskland for å ordne det.

Det gidder jeg ikke. Trengs ikke, de finner meg uten det styret.:colgate:

Last edited:

Det gidder jeg ikke. Trengs ikke, de finner meg uten det styret.:colgate:

All infoen kommer fra Chrome :D Addresse, kredittkort, MP nummer, telefonnummer og mer.

Adressene dine og kredittkortene kan du finne på denne linken:

chrome://settings/autofill

MP nummer og slikt blir også lagret men kommer ikke opp der.

Det handler om å ha friheten til å kunne ta det valget, og eventuelt la bestemor og bestefar kunne få lage seg en profil hvis de ikke husker navn og telefonnummer hver gang de booker en flybillett.

Eller så har man friheten til å fly noen andre :)

Eller så har man friheten til å fly noen andre :)

Det har man også før man går inn for å booke billett ;) Og man har relativt mange grunner til å fly noen andre allerede da :p Dette er en liten detalj, men om det førende argumentet for trådwn er "ryanairs bookingløsning er såååå mye enklere enn hos andre" så er det dermed rom for å spille spørsmålet "okei, hvorfor, siden de har mer reklame og mer tungvint bookingprosess afaik".

Back