Om å booke på Ryanair

Om å booke på Ryanair

Det handler om å ha friheten til å kunne ta det valget, og eventuelt la bestemor og bestefar kunne få lage seg en profil hvis de ikke husker navn og telefonnummer hver gang de booker en flybillett.

Du handler ikke mye på nett altså.
De eneste kildene til irritasjon i forbindelse med kontoopprettelser med teknologien vi har i dag, må være reklamepost eller glemte passord. Kan lett løses med apper,nettlesere med minnefunksjon,og en egen gratis epost-konto for bruk til kjøp av tjenester på nett.

Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Om å booke på Ryanair

Dette er en liten detalj, men om det førende argumentet for trådwn er "ryanairs bookingløsning er såååå mye enklere enn hos andre" .

Det var ikke helt det jeg sa. Jeg sa at det var veldig enkelt og at det funket - imotsetning til sidene til et visst selskap med blå hale. Jeg trakk også senere frem et selskap som gjør det enda enklere for meg, men det gjør egentlig stort sett alle de amerikanske. Jeg postet egentlig mest fordi dette blir et nytt selskap i boka for meg og fordi de gjorde det så enkelt for meg å booke dem.

Det har man også før man går inn for å booke billett ;) Og man har relativt mange grunner til å fly noen andre allerede da [emoji14] Dette er en liten detalj, men om det førende argumentet for trådwn er "ryanairs bookingløsning er såååå mye enklere enn hos andre" så er det dermed rom for å spille spørsmålet "okei, hvorfor, siden de har mer reklame og mer tungvint bookingprosess afaik".
Her ble det mye styr ut av att en person forteller om det som oppleves som en god opplevelse rundt bookingprosessen han hatt utført.
For min egen del synes jeg det er veldig greit å registrere meg på alt fra NSB til nettbutikker. Det gjør prosessen neste gang enklere, og så vidt jeg vet har jeg aldri hatt noen problemer i etterkant med å gjøre dette.

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Det var ikke helt det jeg sa. Jeg sa at det var veldig enkelt og at det funket - imotsetning til sidene til et visst selskap med blå hale. Jeg trakk også senere frem et selskap som gjør det enda enklere for meg, men det gjør egentlig stort sett alle de amerikanske. Jeg postet egentlig mest fordi dette blir et nytt selskap i boka for meg og fordi de gjorde det så enkelt for meg å booke dem.

Altså kunne svaret vært mye mye tydeligere og tidligere, når jeg spurte, nemlig at man synes at nettsidene var mer driftsstabile enn SAS'. Det kan man jo si om alle flyselskap i verden, forsåvidt, men ja. Jeg skjønner den delen av argumentet. Derfor jeg ble litt paff av at det virket som at ryanair har en så utrolig simpel bookingprosess, for i forhold til andre LCC, sogar nettverkselskap, så har de en ganske støyete/reklame-full og langtidig bookingprosess.

Selv om det skal sies at Ryanair har en særlig lang loadingtid for meg (1-3 sekunder før forsiden kommer fram), jeg tror det er noe med firefox med adblock og uBlock + ghostery som gjør at akkurat Ryanair får litt vondt i internett-vilja. Evt har de også litt indiske IT-servere ;)

Og at akkurat jeg kommenterer dette, har vel noe med at jeg har flydd SAS gjevnt og trutt de siste 10 årene, men det siste 1 året har booket billetter hos, og flydd, med Ryanair, Norwegian, flybe, Eurowings og WOW air - så jeg har også hatt en hard, brå og ny erfaring hva gjelder disse "særegne" selskapene vs "det gamle".

Tja, selv er jeg vel av den formening at SAS er enklere enn Norwegian. Ryanair sine sider har jeg enn så lenge ikke benyttet meg av, men har alikevel nok erfaring med selskapet til å kunne si følgende: Skal du kjøpe bilett av Ryanair, så gjør det gjennom Ryanair sine egne sider. Mange som har måttet betale dyrt i sære Ryanair-avgifter fordi de fikk feil/ufullstendig informasjon fra 3dje-parts nettsider (dyrt med flyplassinnsjekk for familie på 5:old).

har alikevel nok erfaring med selskapet til å kunne si følgende: Skal du kjøpe bilett av Ryanair, så gjør det gjennom Ryanair sine egne sider. Mange som har måttet betale dyrt i sære Ryanair-avgifter fordi de fikk feil/ufullstendig informasjon fra 3dje-parts nettsider (dyrt med flyplassinnsjekk for familie på 5:old).

Skal jeg si meg klokelig enig i. Selv om Kiwi.com sjekket oss inn gratis og vi reiste med kun håndbagasje, var det et mareritt å få de til å registrere rett assistanse og be Ryanair plassere oss samlet gratis.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vel, tråden sporet litt av grunnet meg, men tilbake igjen.

Helt enig med MOW at bookingprosessen hos FR er meget grei. Fløy veldig mye FR 10-16 år siden. Også ut inn STN.

Da de kom til OSL besluttet vi tidlig å booke en dagstur til STN sist januar. For å teste.

Ut morgen, tilbake kveld, uten bagasje, en mandag. Kr 312 t/r. Alt gikk flott på skinner. Kjøpte togbillett på forhånd på nettet. Lynraskt inn og toget like under terminal hvert 15 minutt. Nye fine togsett ( tidligere skrangletog ). 47 min til Liverpool St. Station. Så rett over gangen til tuben til Oxford St. Lunsj på min favoritt pub, gå litt rundt. Tidlig tilbake til STN.

Lynrask security !! .. Sammenlignet med skrekkens security på LHR.

Kjøpte Diners adgang til Aspire lounge. NOK 125. Helt OK.

Fikk vite gate 50 min før i loungen. Så rett hjem.

Hadde håpet flere FRsteder fra OSL, men dessverre ikke.

Last edited:

Lynrask security !! .. Sammenlignet med skrekkens security på LHR.

Nå har jeg bare vært på T2 (LHR), 2 ganger, ikke rush, og kan vel sammenlignes med OSL, helt OK. Kan vel ikke være FR sin skyld at det går så kvikt på STN[emoji23].

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back