• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oljepris og BMI drar Lufthansa i minus for 2011

Someone

Moderator
Medlem
Lufthansa slapp idag sine tall for 2011 og melder om en netto tap på €13 millioner, hvor oljepris, økte avgifter og BMI er faktorer som drar resultatet ned.

Driftsresultatet var ikke så svakt, med €820 millioner, €200 millioner ned fra i fjor, og det er først og fremst flyvirksomheten som går dårligere. Ellers er det interessant å lese at selv om de har økt antall economy i forhold til business/first seter på langdistansemaskinene deres, så har business/first sin andel av inntektene økt til over 50%, selv med gamle seter.
Swiss går fortsatt bra, og hadde i fjor større overskudd enn Lufthansa, mens Austrian tapte €62 millioner på driften. LH Cargo går bra selv i et tøft market, og LH Technik fortsetter å være en pengemaskin

http://investor-relations.lufthansa...rsteuer-belasten-lufthansa-ergebnis-2011.html

Hele rapporten finnes her:
http://investor-relations.lufthansa...orts/annual-reports/LH-AR-2011-e_igjfbwpf.pdf

Flåteinfo begynner på side 58 ;)
 
Last edited:
i side 84 står det noe om et par stk 767.. ska Lufhansa skaffe 767 fly ? eller misforstår eg her ?

side 58 står ikke noe om flåteinfo....
 
Back
Top