Lufthansa slapp idag sine tall for 2011 og melder om en netto tap på €13 millioner, hvor oljepris, økte avgifter og BMI er faktorer som drar resultatet ned.
Driftsresultatet var ikke så svakt, med €820 millioner, €200 millioner ned fra i fjor, og det er først og fremst flyvirksomheten som går dårligere. Ellers er det interessant å lese at selv om de har økt antall economy i forhold til business/first seter på langdistansemaskinene deres, så har business/first sin andel av inntektene økt til over 50%, selv med gamle seter.
Swiss går fortsatt bra, og hadde i fjor større overskudd enn Lufthansa, mens Austrian tapte €62 millioner på driften. LH Cargo går bra selv i et tøft market, og LH Technik fortsetter å være en pengemaskin
http://investor-relations.lufthansa...rsteuer-belasten-lufthansa-ergebnis-2011.html
Hele rapporten finnes her:
http://investor-relations.lufthansa...orts/annual-reports/LH-AR-2011-e_igjfbwpf.pdf
Flåteinfo begynner på side 58
Driftsresultatet var ikke så svakt, med €820 millioner, €200 millioner ned fra i fjor, og det er først og fremst flyvirksomheten som går dårligere. Ellers er det interessant å lese at selv om de har økt antall economy i forhold til business/first seter på langdistansemaskinene deres, så har business/first sin andel av inntektene økt til over 50%, selv med gamle seter.
Swiss går fortsatt bra, og hadde i fjor større overskudd enn Lufthansa, mens Austrian tapte €62 millioner på driften. LH Cargo går bra selv i et tøft market, og LH Technik fortsetter å være en pengemaskin
http://investor-relations.lufthansa...rsteuer-belasten-lufthansa-ergebnis-2011.html
Hele rapporten finnes her:
http://investor-relations.lufthansa...orts/annual-reports/LH-AR-2011-e_igjfbwpf.pdf
Flåteinfo begynner på side 58

Last edited: