Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking diskusjonstråd

Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Widerøe har vel ennå ikke anskaffet/bestilt jet. Styret har vel så langt kun sagt ja til å gå videre med planene om å anskaffe seg jetfly.

På styremøte til WF den 9 des. godkjente styret en investeringspakke som i første omgang omfattet tre fly.
Videre ble det fra styret gitt klarsignal til å forhandle med tre leverandører ,deriblant Embraer.
Det er grunn til å tro at WF nå har valgt flytype og at det vil komme en pressemelding om ikke alt for lenge.

Ellers informerer NRK at FV har sendt ut en pressemelding som sier at de regner med å ha " lisens" (AOC?) klar i løpet av Febr. og at flygninger vi starte i løpet av slutten av første kvartal !

På småplassar som FDE, er det ikkje mykje godt same folket som står i innsjekk, security, gate, vinking og bagasje? Eller er det kanskje eigne folk kun i sikkerheitskontroll? Lengesidan eg har vore der no.

Widerøe har heldigvis ikkje lov å stå i sikkerheitskontrollen lenger, det er Securitas som har den biten.

Ser det kommer program på NRK1 i kveld kl 2230 om Ola og FV. Enten noe nytt eller en kavalkade av serien fra NRK Troms.

Jeg må nok se på det :-)

Espen

Morsom dokumentar :) tjene vel litt på TV-programmet som kan gi litt peng i kassa [emoji38][emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Var det noen nye innslag, eller bare sammenslåing av det gamle?

Var det noen nye innslag, eller bare sammenslåing av det gamle?
Så innholdsfortegnelsen - ser ut som det er samme som ligger ute i små episoder.

Utsettelsen skyldes antagelig ansettelse av treningsansvarlig. Dette er en svært krevende stilling å få besatt og som LT må godkjenne.
Det stilles store krav til denne stillingen.
Spørsmålet er om FV har fått ansettelsen på plass?
Hvis ikke er sjansen for ny utsettelse stor.

Og i mellomtiden har vel de flinkeste av piloter etc. de tenkte å ansette valgt noe annet. Det er grenser for hvor mange ganger folk aksepterer å bli fortalt eventyr.

Giæver kommer til å ha Norges største private flysamling når dette er over.

Giæver kommer til å ha Norges største private flysamling når dette er over.

Håper på en måte det går bra pga innsatsen, men synses også noe annet som egentlig ikke bør komme på trykk fordi han prøver å ta rotte på sin tidligere arbeidsgiver.
Hevnaksjon etter å ha fått sparken pga stor i kjeften?
Dårlig karma og mye kortkastete penger.
Skjønt det kan jo gå bra...

Skal vi ta et veddemål om det blir god fisk eller ikke?

Noen som vet noe mer om når billettene legges ut for salg? Dette eventyret vil jeg bli en del av noe jeg dessverre ikke ble hos Flynonstop.

Noen som vet noe mer om når billettene legges ut for salg? Dette eventyret vil jeg bli en del av noe jeg dessverre ikke ble hos Flynonstop.

Se forrige side ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Kaos.. That's cute. Tror den samlede erfaringen i selskapet tilsier at kaos er uaktuelt.

Sent from my MIX using Tapatalk

Det är nog inte det lägsta biljettpriset som är intressant, det är det högsta som gör Olas fanclub irriterade... Enkel tillgång och efterfrågan och något de som kritiserar Widerøe har svårt att förstå... Få platser kvar och sen bokning = högt pris. Boka tidigt = lågt pris. Så fungerar till och med Norwegian, men folk verkar tro att alla biljetter alltid ska kosta 299 kr rätt fram till avgång.

Det intressanta blir alltså att se om Olas högsta priser är så bra att "folk kommer svimma av" eller hur han nu uttryckte sig!

God tur, vilka ni än väljer att resa med!

At "Olas fanclub" ikke forstår at nesten alle flyselskap har både lave og høye priser, det har du nok rett i. Det tyder på at de reiser lite. Et stort flertall av kommentarene på Olas fb side ser ut som de kommer fra folk som reiser lite og har begrenset forståelse for hvordan reiser og luftfart fungerer. En oppsummering som dekker et antall kommentarer ville være ønske om billig direkteflyging fra Nord-Norges minst brukte flyplass til Sør-Norges minste så det ikke blir så dyrt å besøke barnebarna.

Det er nok lettere å få likes på fjasboka enn å fylle flyene hele dagen hele uka.

Securitas har fått handlinglisens i Bodø, Tromsø og Alta. Blir trolig en form for 'handling light' .. smart.

Securitas har fått handlinglisens i Bodø, Tromsø og Alta. Blir trolig en form for 'handling light' .. smart.

Handling light? For man ikke sendt bagasje på normal måte?

Sikkert ingen dum ide, dette med kun hand bags. Da er det jo fortsatt litt plass i buken til post, aviser, trollkrabber eller svigermødre. Alt avhengig av hva som er viktigst å få unna selvfølgelig.

Sikkert ingen dum ide, dette med kun hand bags. Da er det jo fortsatt litt plass i buken til post, aviser, trollkrabber eller svigermødre. Alt avhengig av hva som er viktigst å få unna selvfølgelig.

Hvis ingen kan laste bagasje, hvem skal da laste cargo? Og hjelper lite å frakte troll og trollkrabber fra Hammerfest til Tromsø, hvis ingen kan ta det videre

Hvis ingen kan laste bagasje, hvem skal da laste cargo? Og hjelper lite å frakte troll og trollkrabber fra Hammerfest til Tromsø, hvis ingen kan ta det videre
Hvorfor skal det ikke være mulig å laste cargo uten å laste bagasje? Kommer vel an på hva man betaler for, tenker jeg.
Og er det ingen som transporterer 'trollkrabber' fra TOS? Nytt for meg...

Back