Re: FlyViking - diskusjonstråd
Ifra dag en har OG og FV`s strategi bestått i å snakke ned WF på bakgrunn av «monopol» høye priser og manglende kundevennlighet. OG har ikke latt en sjanse gått fra seg til å snakke negativt om WF og at folk nå skal slippe å gå i banken for å fly. OG har brukt ordet «monopol» på trykk og i tale og så ofte han har hatt muligheten. Fakta, som han kjenner til,har han lett hoppet bukk over. WF har fått massiv kritikk over sine billettpriser, rutetider etc. etc. og OG har fyrt under. Det folk flest ikke vet og som OG vet men ikke snakker om, er at kortbanenettet i stor grad er politisk styrt igjennom en anbudsprosess hvor prisene og operative krav settes av staten! FV blir presentert som redningen for alle som betaler «blodpriser» i nord og overskriftene i avisene lar ikke vente på seg. Nå får FV levere og slutte med unnskyldninger. Situasjonen i dag er at de har to fly. Det første sto i et halvt år. Det andre står fortsatt på grunn av manglende system. Det tredje vet ingen når kommer. Åpenbart vet man heller ikke hvor flyene skal anvendes og man vet ikke når de kommer i drift. Dette har ikke med innkjøringsproblemer å gjøre, men manglende styring og kontroll. Slik skal man ikke ha det i et flyselskap som vil operere i et av verdens mest krevende områder.
Jeg forstår ikke motivasjonen til hylekoret her med å rope "korsfest-korsfest" hver gang FlyViking ikke helt får til det de har sagt de prøver på. Den primære målgruppen klager lite og venter i tålmodighet.
Ifra dag en har OG og FV`s strategi bestått i å snakke ned WF på bakgrunn av «monopol» høye priser og manglende kundevennlighet. OG har ikke latt en sjanse gått fra seg til å snakke negativt om WF og at folk nå skal slippe å gå i banken for å fly. OG har brukt ordet «monopol» på trykk og i tale og så ofte han har hatt muligheten. Fakta, som han kjenner til,har han lett hoppet bukk over. WF har fått massiv kritikk over sine billettpriser, rutetider etc. etc. og OG har fyrt under. Det folk flest ikke vet og som OG vet men ikke snakker om, er at kortbanenettet i stor grad er politisk styrt igjennom en anbudsprosess hvor prisene og operative krav settes av staten! FV blir presentert som redningen for alle som betaler «blodpriser» i nord og overskriftene i avisene lar ikke vente på seg. Nå får FV levere og slutte med unnskyldninger. Situasjonen i dag er at de har to fly. Det første sto i et halvt år. Det andre står fortsatt på grunn av manglende system. Det tredje vet ingen når kommer. Åpenbart vet man heller ikke hvor flyene skal anvendes og man vet ikke når de kommer i drift. Dette har ikke med innkjøringsproblemer å gjøre, men manglende styring og kontroll. Slik skal man ikke ha det i et flyselskap som vil operere i et av verdens mest krevende områder.