Økonomisk tur med AirFrances brasilianer, en ultralang THAI og noen småfugler...

Re: Økonomisk tur med AirFrances brasilianer, en ultralang THAI og noen småfugler...

Utrolig flott rapport.
Kan svare på spørsmålet om "securite" skiltet på kabin crewet.
I AF er det slik at ikke alle er "sjekket" ut på flytypen. Det vil si at de ofte flyr med service bemanning som ikke har kravene til sikkerhet etc over seg.
På en A340 f.eks vil de kun bemanne opp med minimum crew sikkerhetsmessig og disse har da et rødt securite skilt på seg, de øvrige er kun ombord for service, og har betydelig lavere lønn. Men kan ikke gå inn i det som er minimum crew for flight.

Re: Økonomisk tur med AirFrances brasilianer, en ultralang THAI og noen småfugler...

Nå kom jeg i seriøs reisemodus! Bra jeg drar til Thailand selv 17 feb, med sas vel å merke. Nok air noteres som kandidat til reiser i/omkring thailand ved neste potensielle tur.

Super rapport! Fortsett sånn. Jeg lover å lese flere.

En flott og trivelig rapport :up:

Takk for en kjemperapport! :)
Har selv flydd Nok Air mange ganger de gangene jeg har vært i Thailand, og alt som skrives om Nok Air er noe jeg kjenner meg igjen i. Flott flyselskap å fly innenriks og mye bedre enn One Two Go.

Det er 1 1/2 år siden jeg var i Thailand nå, kjenner lysten til en ny tur er der, selv om jeg om noen få dager setter meg på et SQ fly og flyr til Vietnam ;)
Så da får jeg ihvertfall sammenliknet SQ vs Thai i økonomi. Var ikke særlig imponert over Thai sist jeg fløy dem.

Tusen takk for den gode forklaringen, SAS-Steward. Det forklarer også damene med gule kjoler og "interprete"-skilt jeg har sett på flyvninger til østen. Kun for service, altså :)

Back