• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Økonomiklasse på Air China

ghostern

ScanFlyer Blue
Økonomiklasse på Air China

Eg skal ein tur til Sør-Korea/Japan i sommar, og prismessig er OSL - ARN - PEK - ICN med retur HND - PEK - ARN - OSL med CA det beste alternativet. Har derfor søkt litt på trip reports, og det er ganske mykje negativt å lese. Spørsmålet mitt er om CA anno 2013 er såpass ille som ein kan få inntrykk av, eller får dei deg relativt greit frå A til B?

Første delen av turen er forøvrig jobbrelatert, så eg er nødt til å ha med ein poster inn i flyet (i ein rull, som er ca 1m lang og diameter på kanskje 10 cm), så er greit med eit selskap som ikkje er veldig rigid på form på medbrakt bagasje. På SAS og Norwegian pleier dette å gå heilt fint :)
 
Re: Økonomiklasse på Air China

Jeg har ingen erfaring med CA, men det blir vel en rimelig lang rute med mindre du er heldig med rutetidene? Hadde bl.a vurdert Finnair og Aeroflot hvis ikke prisforskjellen er stor, begge har ruter til SEL/TYO.
 
Re: Økonomiklasse på Air China

Avoid. A330 er egentlig ok, men B777 skandaløst ringe. Hvis du sætter pris på alkohol ombord skal du også vælge noget andet end CA.
 
Re: Økonomiklasse på Air China

Her ville jeg faktisk gått for Aeroflot om de ikke er mye dyrere. De har noen tørrlagte ruter (null alkohol i økonomiklasse), men jeg tror ikke SEL eller TYO er en av dem.
 
Re: Re: Økonomiklasse på Air China

Her ville jeg faktisk gått for Aeroflot om de ikke er mye dyrere. De har noen tørrlagte ruter (null alkohol i økonomiklasse), men jeg tror ikke SEL eller TYO er en av dem.

Regner med det er CA du mener er tørrlagt :beer:
 
Re: Økonomiklasse på Air China

Regner med det er CA du mener er tørrlagt :beer:
Nei noen Aeroflot ruter er tørrlagte i eco
http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/dining_onboard
Starting from Feb 10, 2010, the sale of alcohol is suspended on flights to/from Havana, Bangkok, Shanghai, Petropavlovsk-Kamchatsky, Yuzhno-Sahalinsk, and Khabarovsk.

Verken SEL eller TYO er tørrlagte som du ser. Servicenivået ombord er så som så (typisk russisk), men reiste med dem til PEK i 2011 og det fungerte helt greit. De kunne engelsk og var heller ikke direkte uvennlige, men heller ikke vennlige. Uansett jeg er ikke tvil ut i fra det jeg har lest om Air China at jeg ville valgt Aeroflot fremfor Air China.
 
Last edited:
Re: Økonomiklasse på Air China

Her ville jeg faktisk gått for Aeroflot om de ikke er mye dyrere. De har noen tørrlagte ruter (null alkohol i økonomiklasse), men jeg tror ikke SEL eller TYO er en av dem.

Regner med det er CA du mener er tørrlagt :beer:

SU serverer ikke alkohol på et antal ruter, bl.a. PVG, HAV og BKK. CA serverer kinesisk øl og kinesisk vin ad libitum.

Uanset pris ville jeg fravælge både SU og CA. Og ja, jeg har prøvet dem begge til Asien.
 
Back
Top