• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OH-LGG

MD11

ScanFlyer Dusty
Her er den nyeste MD11 ER til AY, ser flunkende ny ut. Kom fra RG. Denne har forøvrig de nye flatbeds innstallert.

Lækkert
:cheers:

Attachments

• AY MD11.jpg
    AY MD11.jpg
    175.7 KB · Views: 1
Replying to Topic 'OH-LGG'

Flott 3-høler et der

Noen som vert når Finnair starter på Sola ???? :wow:

Elegant fly! Håper jeg får muligheten til å fly det før de forsvinner.

Mulig det bare er meg, men jeg får en følelse av vinter og kaldt når jeg ser liveryen på Finnair flyene!

BF:cool2

Har fløyet noen turer med MD11 der jeg benyttet Boeing 733 både på legget før og legget etter. Det var merkbart lavere støynivå i kabinen sammenlignet med 733'en og vinduene var såpass store at man kunne se ut selv om man satt i den midterste seteraden. Alt i alt et flott fly å reise med.

Derimot vil jeg ikke anbefale "sardinklassen" på MD11 hos Varig. Stolene er harde og vonde å sitte i, selv for en som har en kropp laget for turistklasse. Servicen er også variabel. På en dårlig dag kan kabinbesetningen rett og slett være ubehagelig.

Originally posted by Desk pilot

Har fløyet noen turer med MD11 der jeg benyttet Boeing 733 både på legget før og legget etter. Det var merkbart lavere støynivå i kabinen sammenlignet med 733'en og vinduene var såpass store at man kunne se ut selv om man satt i den midterste seteraden. Alt i alt et flott fly å reise med.

Derimot vil jeg ikke anbefale "sardinklassen" på MD11 hos Varig. Stolene er harde og vonde å sitte i, selv for en som har en kropp laget for turistklasse. Servicen er også variabel. På en dårlig dag kan kabinbesetningen rett og slett være ubehagelig.

Stolene i RG's sardinklasse er av samme type som SK's i deres sardinklasse, ekle rett og slett.

MEN C klasse stolene derimot.......

Attachments

• MD11 C - Kabin.jpg
    MD11 C - Kabin.jpg
    84 KB · Views: 2
'OH-LGG'

Stolene i RG's sardinklasse er av samme type som SK's i deres sardinklasse,

Jeg kjente meg ikke igjen beskrivelsen, men etter en sjekk hos Airliners.net (Varig økonomiklasse) så jeg stoler som lignet på dem man finner hos SK.

Jeg har ikke fått testet denne kabintypen. Imidlertid har tydeligvis RG noen gamle Swissair-maskiner og de har slike stoler (Swissair økonomiklasse). Dette er skikkelige trebenker. Min sympati går til de velvoksne norske olje- og sjøfolkene som pendler regelmessig til Brasil på økonomi.

Back