Åpning av nye ruter har vel kanskje sammenheng hvor selkapene kan tjene "pæng" og hvor pax-grunnlaget er og vil komme.
Jeg tror nok at vurderingene Finnair har gjort ligger i at de ser Asia har og vil ha sterkt voksene økonomier. Det er vel ingen som idag ser det samme i Nord-Amerika.
Finnene er som danskene, smarte forretningsfolk.Jeg beundrer finnene for å bygge opp Asia-nettverket langsomt og solid.
I løpet av de siste 25-30 årene har jeg sett flytrafikken øke voldsomt her ute i østen.
Den er helt utrolig idag i forhold til for bare 5-10 år siden.
Det er utrykk for at økonomiene går fremover og med lave arbeidslønninger har vi i Europa all grunn til å frykte at i denne del av verden vil de stikke av med produksjons arbeidsplassene.
Hadde jeg drevet flyselskap idag ville jeg gjort som Finnair, åpne ruter der man får høyest yield. Det gjør man ikke til Nord-Amerika, her er det vel snart bare turister som reiser.
SAS er vel kanskje fanget "between and rock and a hard place" med CPH.
Med LHR,AMS,CDG og FRA på den ene siden har nok kanskje Finnair et gunstigere utgangs punkt lenger øst.
Jeg tror nok at vurderingene Finnair har gjort ligger i at de ser Asia har og vil ha sterkt voksene økonomier. Det er vel ingen som idag ser det samme i Nord-Amerika.
Finnene er som danskene, smarte forretningsfolk.Jeg beundrer finnene for å bygge opp Asia-nettverket langsomt og solid.
I løpet av de siste 25-30 årene har jeg sett flytrafikken øke voldsomt her ute i østen.
Den er helt utrolig idag i forhold til for bare 5-10 år siden.
Det er utrykk for at økonomiene går fremover og med lave arbeidslønninger har vi i Europa all grunn til å frykte at i denne del av verden vil de stikke av med produksjons arbeidsplassene.
Hadde jeg drevet flyselskap idag ville jeg gjort som Finnair, åpne ruter der man får høyest yield. Det gjør man ikke til Nord-Amerika, her er det vel snart bare turister som reiser.
SAS er vel kanskje fanget "between and rock and a hard place" med CPH.
Med LHR,AMS,CDG og FRA på den ene siden har nok kanskje Finnair et gunstigere utgangs punkt lenger øst.