Og Finnair planlegger ny MD11

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
October 6, 2005
Finnish national carrier Finnair will add a seventh Boeing MD-11 to its Asian routes in December, and said on Thursday it planned to acquire another MD-11 next year.

Asian traffic makes up a quarter of Finnair's scheduled passenger and cargo revenues and the company cited strong growth in the region for forecast-beating sales in the second quarter.

President and Chief Executive Keijo Suila said Finnair needed more capacity as it opens new routes to Asia and adds extra flights to its current destinations in the region.

http://news.airwise.com/story/view/1128602582.html

Med andre ord vil Finnair øke med enda flere langruter i 2007......med andre ord mest sannsynlig enda bedre tilbud til Østen fra HEL.
:spin:
 
Sitter SAS med fingeren i ræva i to år til har lille Finnair fler widebody enn SAS.

Heia Scandinavian Airlines og deres evne til å forsvare sitt eget marked!
 
Originally posted by MartinL
Sitter SAS med fingeren i ræva i to år til har lille Finnair fler widebody enn SAS.

Heia Scandinavian Airlines og deres evne til å forsvare sitt eget marked!
SAS airline international har vel 7+4 widebodies....

Hvor fingrene til SAS er vet jeg dog ikke;)
 
Når kommer nyheten om hva Finnair velger som erstatter til MD11? Morsomt at de ekspanderer - men hvorfor flyr de sin ene rute til NYC. Tjener de ikke mer på Østen?
 
Originally posted by EB
Når kommer nyheten om hva Finnair velger som erstatter til MD11? Morsomt at de ekspanderer - men hvorfor flyr de sin ene rute til NYC. Tjener de ikke mer på Østen?
Vet ikke hvordan USA-ruten går, men vil anta at om SAS klarer å fly med flere daglige avganger så klarer sikkert Finnair det også. Vet ikke om ruta er daglig heller. Finnair har helt klart gjort det bra til Asia, mulig dem tjener bra på USA-ruta. Men med nok en MD11 i flåten så vil nok rutenettet bli enda bedre.
 
Og utvidelsen går nok mot øst og ikke vest. Må være dyrt med kun en destinasjon i vest...eller?
 
Ikke vet jeg...men det blir vel ingen stordriftsfordeler?
 
Vet heller ikke. Men tvile rpå at det er så mye dyrere enn om dem hadde flydd til f.eks Boston også....
 
Toronto er vel lagt ned... Østover kan det for bli et stort call-senter, felles handlingagent for ruter til Kina og Japan...

Se på Icelandair - de har vel en rekke fellesfunksjoner i USA - men har mange ruter å dele kostnadene på...
 
Men virker som Finnair er ett av få selskaper som faktisk klarer å ha noenlunde kontroll på sine utgifter/inntekter...så tror nok dem har vurdert dette....
 
Herlige nyheter for meg! Disse flyene er så flotte og byr på en nydelig komfort i en romlig og fin kabin:)

I November flyr jeg ZRH-BKK BARE for å prøve TG's MD11. På tide da de kanskje forsvinner fra TG.

MD11 og A340-300 har samme range, drøye 12 000 km. Men MD11 har større cargokapasitet. Synd McDD klarte å ødelegge med range shortfall i den tidlige produksjonsfase på MD11.

Hvis ikke det hadde skjedd tror jeg det hadde sett annerledes ut i dag:up: MANGE flere MD11 i trafikk. Men men, de ender da opp som fraktere i allefall.

Her et bilde fra min reise i sommer med RG MD11 AMS-CDG:
 

Attachments

  • MD11 C-kabin II.jpg
    MD11 C-kabin II.jpg
    83.6 KB · Views: 22
Har ikke fløyet MD11 ennå. Blir vel en tur med AY - men DC10`ern er fortsatt favoritten... God tur via ZRH!!!
 
Originally posted by BU662
SEL = Seoul (Incheon)

jeg kunne selvsagt sagt Helsinki-Seoul, men jeg kunne bare ikke motstå rimet i HEL-SEL:D
 
Back
Top