Obs rykte ! US på gång till OSL

Re: Obs rykte ! US på gång till OSL

Limosin fra Seattle... Skjønner godt at det ikke funker - da er man jo nesten over atlanterhavet med SAS, BA eller nwa fra SEA på den tiden det tar å kjøre mellom SEA og Portland...

Gustav:

Skal ikke uttale meg mer om KLM, jeg har aldri reist med dem. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor KLM er billigere i økonomi, rett og slett fordi de tar en tomme vekk, noe som selvsagt blir mer ukomfortabelt for passasjerene. Den lille inchen betyr veldig mye, skillet for at en gjennomsnittlig person skal ha det komfortabelt.

Som sagt, har jeg aldri fløyet KLM og kommer heller aldri til å gjøre det. Å spare noen hundrelapper for å sitte som kveg, er ikke min greie. Dog har jeg havnet i bakleksa til LH på deres 747 en rekke ganger for en del år siden da jeg drev og pendlet mellom OSL og MIA. Kan vel tenke meg at det er samme følelsen: (dog har LH litt bedre plass) Dårlig plass (som KLM på papiret) og ingen/dårlig IFE (som KLM på papiret).

SAS har gode seter i økonomiklasse og et IFE system som er bra, noe som får turen til å gå raskere. (har dog ikke sittet helt bak på mange år)

US sine 757 på seatguru er jo versjoner satt opp for innenrikstrafikk. Jeg kan ikke tenke meg at de bruker den configen til Europa. Når det gjelder 767en, prøvde jeg den et par ganger i sommer og setene er behagelige i økonomi 2+3+2 gjør det også mer levelig. Dog er IFE systemet meget gammeldags. Interiøret var som tatt ut av en Pan Am film fra 70 tallet, men pusser dem jo opp hele bunchen for tiden.

Her er bilder fra hva som kan forventes på en US air tur (beklager dårlige bilder, gammel Casio, EOSen var i USA):

Hmmm Funket ikke... Jeg må i et møte, forsøker igjen om noen timer:cry:

Jeg er ikke enig i at SAS har gode seter paa Oekonomi paa A340.....det er nok leeeeeeeeeeenge siden du har vaert paa tur med de uvaskede masser....:cry: sammenlignet med Swiss, var SAS setene direkte vonde for en med mere lengde enn polstring i kroppen.....

Er jo bare på KLM 747 og MD11 ikke har sikkelig IFE ennå da. Men kjente ikke så stor forskjell på en A330 fra NWA og en fra SAS. Bare at NWA er mye billigere over atlantern i snitt.

Men nå er jo SAS en liten aktør på intercontinentale markedet, og da er det ikke lett å tjene så voldsomt med penger. Og de selger vel til de prisene de har, og da gjør de det riktige. Bare godt det finnes billigere alternativer. Og at US hadde kommet inn å gitt de dirkete konkurranse hadde vært helt på sin plass....

Originally posted by Tommy777

Gustav:

Skal ikke uttale meg mer om KLM, jeg har aldri reist med dem. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor KLM er billigere i økonomi, rett og slett fordi de tar en tomme vekk, noe som selvsagt blir mer ukomfortabelt for passasjerene. Den lille inchen betyr veldig mye, skillet for at en gjennomsnittlig person skal ha det komfortabelt.

Jeg trodde SAS også hadde 32".

Det kan, forøvrig, virke som du sammenligner epler og bananer. Din erfaring med SAS economy extra/business virker ikke som noe spesielt relevant sammenligningsgrunnlag for KLM sine 747, som du bare treffer på noen få av rutene til USA.

SAS har 32 tommer paa monkey, det er helt OK. Men DC-8-63 og jeg er uenige om setene .. jeg syns de er helt greie, mens jeg ikke kan fordra setene paa Alaska's MD80'er. DC-8-63 derimot syns de er veldig behagelige ... saa har nok mer med individuelle rygger aa gjoere, tenker jeg.

Men styr unna engelske charterbolag. Der stopper gjerne tommestokken paa 28 ..

SAS har grei benplass på A340, men sitteputen er hard, og setet har en lett nedoverbøyd sittepute, slik at en føler en glir ut av setet.

Det gjør i hvertfall min rygg helt stiv og støl etter en tur over dammen.

Recaro setene SAS hadde i 767'ene og fortsatt gjerne har i MD-80 maskinene, er noe av det bedre en finner på Monkey class, har faktisk klart å sovne i de stolene, noe jeg aldri klarer ombord i SAS A330/340 og jeg har også reist Business class, uten å være spesielt imponert over sittekomforten. :old

Originally posted by LN-AFG

SAS har grei benplass på A340, men sitteputen er hard, og setet har en lett nedoverbøyd sittepute, slik at en føler en glir ut av setet.

Det gjør i hvertfall min rygg helt stiv og støl etter en tur over dammen.

Recaro setene SAS hadde i 767'ene og fortsatt gjerne har i MD-80 maskinene, er noe av det bedre en finner på Monkey class, har faktisk klart å sovne i de stolene, noe jeg aldri klarer ombord i SAS A330/340 og jeg har også reist Business class, uten å være spesielt imponert over sittekomforten. :old

SAS sine gamle 330/340 seter i C begynner å bli meget slitt. Der ryggen møter sitteputa, er alle setene så slitte at du treffer jernkanten, noe som er meget dårlig.

Jeg har aldri klart å sove i SAS C sete på 330/340, klarte det lett på 767en. Gleder meg til den nye konfigen kommer på materiellet som brukes på ORD

Originally posted by gustavf

Gustav:

Det kan, forøvrig, virke som du sammenligner epler og bananer. Din erfaring med SAS economy extra/business virker ikke som noe spesielt relevant sammenligningsgrunnlag for KLM sine 747, som du bare treffer på noen få av rutene til USA.

Jeg har ikke helt oversikt over hvilket materiell KL bruker på USA, men jeg vet at de bruker 747 på både LAX og ORD, 777 på JFK.

Så vidt jeg vet, er det kun 330en til KL som de akkurat har tatt levering av og kun har veldig få av, som ikke har 31" legroom i økonomi klasse. 777 en har jo idiotiske 3+3+3 oppsett. MD 11 er jo et vakkert fly fra utsiden, men de stapper alikevel inn rekordmange pax på et rutefly.

For å gjøre det enkelt: om prisen var akkurat det samme, hadde du valgt KL eller SK?? Tenkte det, ja... Det er kun en grunn til å velge KL: Pris

Setene bak gardinen på SAS A340 var det ikke noe å utsette på... Men nå hadde jeg blitt advart lenge her på forumet og "gruet" meg nesten til 9 timer i setene... Sov i 5 av timene - så jeg merket ikke noe galt...

Originally posted by EB

Setene bak gardinen på SAS A340 var det ikke noe å utsette på... Men nå hadde jeg blitt advart lenge her på forumet og "gruet" meg nesten til 9 timer i setene... Sov i 5 av timene - så jeg merket ikke noe galt...

Jeg synes ikke setene var spesielt gode å sitte, satt faktsik langt bedre på Finnair sin MD11 i økonomiklasse. Dessuten var det en svær boks under seteraden foran som gjorde det trangere enn ønskelig og forventet.

For å gjøre det enkelt: om prisen var akkurat det samme, hadde du valgt KL eller SK?? Tenkte det, ja... Det er kun en grunn til å velge KL: Pris

Så fint at du vet hva jeg ville valgt, men du tar antageligvis feil.

KLM har et nettverk som har passet meg bedre, med tilhørende kortplassering. Jeg flyr for lite til at det har noe for seg å samle poeng flere plasser og har endt opp med Flying Blue som mitt primære bonusprogram. Er prisene like så ville antageligvis det blitt det avgjørende, men på de meget få destinasjonene der SAS har et bedre produkt (altså at KLM flyr 747/MD11 og SAS flyr direkte, er det noen andre enn ORD?) så er det nok ikke umulig at benplassen skulle fått et ord med i laget.

Kan vi nå avslutte denne diskusjonen i en tråd som egentlig handlet om de særdeles interessante ryktene om US til OSL?

Alt tyder nu på at de tre nye US ruter til Europa bliver:

PHL-ATH
PHL-ZRH
PHL-BRU

Så OSL og CPH må vente til 2008 - og SAS kan ånde lettet op...

Originally posted by gustavf

Gustav:

Jeg har ikke helt oversikt over hvilket materiell KL bruker på USA, men jeg vet at de bruker 747 på både LAX og ORD, 777 på JFK.

Så vidt jeg vet, er det kun 330en til KL som de akkurat har tatt levering av og kun har veldig få av, som ikke har 31" legroom i økonomi klasse. 777 en har jo idiotiske 3+3+3 oppsett. MD 11 er jo et vakkert fly fra utsiden, men de stapper alikevel inn rekordmange pax på et rutefly.

Tommy777: For deg som flyr bare biz, skjønner jeg du vil ha kvalitet.

Men en pitch på 32 eller 31 er ikke en stor forskjell egentlig for en helt vanlig person for meg på 1.86. Jeg har greid en buss mellom Oslo-Trondheim til 49 kr, men dårligere pitch enn Norwegian. KLM slår SAS på pris, men raskeste flytid til ORD fra Oslo er 12t 35min..og det er ikke SAS...guess who? Men det var et tilfeldig eksempel...

Og at SAS er dyrere, er vel enkelt og greit at de har høyere utgifter enn NWA og KLM?

Dessverre er det synd at US ikke kommer til OSL med første, men før eller siden kommer det et selskap til fra USA. Hadde det vært US, kunne SAS hvertfall fått litt ut av det :rolleyes:

Originally posted by GFL

Tommy777: For deg som flyr bare biz, skjønner jeg du vil ha kvalitet.

Men en pitch på 32 eller 31 er ikke en stor forskjell egentlig for en helt vanlig person for meg på 1.86. Jeg har greid en buss mellom Oslo-Trondheim til 49 kr, men dårligere pitch enn Norwegian. KLM slår SAS på pris, men raskeste flytid til ORD fra Oslo er 12t 35min..og det er ikke SAS...guess who? Men det var et tilfeldig eksempel...

Og at SAS er dyrere, er vel enkelt og greit at de har høyere utgifter enn NWA og KLM?

Dessverre er det synd at US ikke kommer til OSL med første, men før eller siden kommer det et selskap til fra USA. Hadde det vært US, kunne SAS hvertfall fått litt ut av det :rolleyes:

SAS via ARN till Chicago tar bara 11:15 timmar vintertidtabellen.

Back to topic.

USAir kommer ikke til OSL i denne omgang.....Vælger blandet andet Athen
istedet

Hilsen
Ole

Originally posted by sk931

Back to topic.

USAir kommer ikke til OSL i denne omgang.....Vælger blandet andet Athen
istedet

Hilsen